tulosten tasapainosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja popkorn
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
Nii eli missäköhän vois olla vika kun itellä penkkitulos tällä hetkellä 80 kg, maastaveto on 80 kg ja syväkyykky on saman verran eli 80 kg, aattelin vaan kun selailin tätä pakkista läpi ja luin vanhoja viestejä ja melkein kaikilla oli tulokset tällä tavalla: maastavedossa paras tulos, kyykky tuli toisena ja penkki kolmantena, ja siis noissa oli tosi pitkä "haitari" eli esim MaVe 160 kg, kyykky 140 kg ja penkki 90 kg, tai jotain tonne päin, ni miten mulla on noi kaikki noin "tasapainossa" toisiinsa eli kaikissa sama tulos??eli onko mun jalat ja selkä vaan niin heikko verrattuna rintaan vai?ja sit viel vähä :offtopic: mut ihmetyttää et miten kaikki vetää silleen et "tänää oli eka kerta MaVE, ja 120 kg lähti kevyeen" ja sama kyykyn kaa, eli onko kaikki nii luonnonlahjakkuuksia ja saannu perinnöks jotku super geenit?siis netissähä on tietenki tosi helppo kusettaa tuloksissa, mut pisti vaan vähä ihmetyttään et oonko mä näin :down: ja :david: ku ei lähe heti tommosii yli 100 kg lukemia?ja siis oon ihan 2 kk sit alottanu treenaamisen, eli ihan alottelija vasta.

No voihan tuon tulostason käsittää niinkin päin, että olet kovin lahjakas penkkipunnerruksessa... Mutta veikkaampa, että kyykkyn ja maastavedon tulokset kohoavat aika nopeasti kunhan opit vähän tekniikkaa. Fakta on kuitenkin se, että sulla on jaloissa huomattavasti enemmän potentiaalia kuin rinnassa ja käsissä, se potentiaali pitää vaan osata ja USKALTAA ottaa irti. Eihän toi nyt noin voi mennä.

Paljos sulla on painoa?

Sumu sanoi:
No voihan tuon tulostason käsittää niinkin päin, että olet kovin lahjakas penkkipunnerruksessa... Mutta veikkaampa, että kyykkyn ja maastavedon tulokset kohoavat aika nopeasti kunhan opit vähän tekniikkaa. Fakta on kuitenkin se, että sulla on jaloissa huomattavasti enemmän potentiaalia kuin rinnassa ja käsissä, se potentiaali pitää vaan osata ja USKALTAA ottaa irti. Eihän toi nyt noin voi mennä.

Paljos sulla on painoa?

Miten niin 2 kuukauden treenin jälkeen pitäs kyykyn olla yli 80kg? Ei kaikki todellakaan heti mitään 100kg kyykkyjä tee.

kyl mä kuitenki esim, kyykyssä veän ihan perse maahan ja selkä niin suoras ku voi pitää, mut toi 80 kg MaVessa meni ihan puhtaasti mut sit ku yritti vetää 90 kg, ni lopetin kesken ku yritän pitää tekniikan puhtaana ja se rupes siin 90 kg:ssa vähä menee miten sattu(eli meinas mennä liikaa selälle). painoa on 75

Varmasti vedät maasta selvästi enemmän kuin tuo 80 kiloa. Tekniikka vaan rauhassa kuntoon ja sitten kunnolla rautaa tankoon.

se rupes siin 90 kg:ssa vähä menee miten sattu(eli meinas mennä liikaa selälle): eli tolla tarkotan sitä että se tuntu siltä että sitä ei pystyny vetää puhtaasti selkä suorassa, vaan se meinas pelkällä selällä, eli siltä se tuntu heti, eli vissii liikaa painoo tai tekniikka vaan kusee MaVessa vaik oon jo kyl harjotellu pitkään himas pelkäl tangol tekniikkaa.

Bricktop sanoi:
Miten niin 2 kuukauden treenin jälkeen pitäs kyykyn olla yli 80kg? Ei kaikki todellakaan heti mitään 100kg kyykkyjä tee.

Sen takia pitäs olla kyykyn ja maven yli 80kg kun tuo penaali on 80kg. 2kk treenanneelta 80kg on penkistä tosi hyvin, muut tulokset eivät vaan ole suhteessa siihen. Toki joku voi olla geneettinen friikki, mene ja tiedä.

Sumu sanoi:
Sen takia pitäs olla kyykyn ja maven yli 80kg kun tuo penaali on 80kg. 2kk treenanneelta 80kg on penkistä tosi hyvin, muut tulokset eivät vaan ole suhteessa siihen. Toki joku voi olla geneettinen friikki, mene ja tiedä.

Niin, totta. En ajatellut sitä noin. On kovat penkki ja kyykkytulokset 2kk treenillä. Mave on luultavasti kovempikin hyvällä tekniikalla.

Mites tää tasapaino muilla menee kulmasoudun ja penkin suhteen? Mun paras soutu on 5x80 kg ja vähän heikko tekniikka kyllä noissa, hieman fuskausta pariin vikaan vartalon huojautuksella. Penkissä taas 80 kg:lla 12 toistoa. Eipä kait vielä mitään aihetta huoleen ole... :rolleyes:

Mä en oo oikeestaan ikinä kokeillu kunnolla mavea. Kyykyssä ei tulis mieleenkään laittaa selkään yli 80kg. Tää notkoselkä tekee molemmat melko vaikeeksi. Eli mulla on penkki huomattavasti kovempi ku nuo molemmat. Potentiaalia olis, ainakin maasta vetoon, mutta ensin pitää saada lisää vahvuutta selkään kevyemmillä liikkeillä. Prässissä oon tehny 190kg kympin sarjaa alusta alkaen, mutta siinä ei selkä niin rasitukaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jos et oo tehny kun 2kk penkkiä ja saat 80kg niin ihan hyvä. Luulen että noi maastaveto ja kyykky lähtevät pikku hiljaa penkin edelle. Varmaan ei oo hermotus vielä kunnossa ja jaloissa on sen verran isommat lihakset (tai pitäis olla) kun käsissä et kyllä sitä potentiaalia siellä varmaan suuriin rautoihin on. Parempi kuitenkin opetella ja hioa sitä tekniikkaa niin kuin sanoitkin tekeväsi. Silloin pysyy paikat kunnossa ja menee ärsykkeet oikeisiin osotteisiin:)

Mulla on aina ollu jalat yläkroppaa huomattavasti vahvemmat... 8 kuukautta on salilla käyty (itse asiassa kyllä saa miinustaa 2kk, kun on sairasteltu 6:n viikon poskiontelontulehdus ja yks pienempi flunssa)...
mv: 1*90kg--->n.130-140kg
jk: 1*80kg ---> 2*100kg (otettu 3kk sitten ennen sairasteluja)
pp 4*50kg ---> 2*6*70kg (myöskin ennen sairasteluja otettu)

Tällä viikolla (toinen viikko tauon jälkeen) otin mavessa 3*6*100kg, jk 3*5*80kg, pp2*6*62,5kg...

mä vähä aattelinki et kyl se maastaveto ja kyykky pitäs paremminki mennä ku penkki on tolleen noussu, mut pitää vaa pistää tekniikka kuntoon tossa MaVessa vielä, mut kyykky kyl tekniikan puolesta on kunnossa, ja siinä tuntuu ihan luonnolliselta nostaa, mut MaVessa vaa vähä pelottaa repästä sitä 90kg ylös ku se vaa jotenki tuntu viimeksiki kun yritin nostaa että "tekniikka lähtee kusemaan jos mä viel nostan tätä korkeemmalle", eli luovutin sit about 30 cm korkuudella ja laitoin tangon takas maahan, ehkä pitäis vaan uskaltaa "repästä" se tanko ylös, ku eikö se oo vähä niin että siinä MaVessa tuntuu se eka nosto vähä isommilla painoilla tosi raskaalta ja sit ku sen saa ylös ni se meneeki aika kevyesti.no pitää täs perjantaina kattoo et miten se menee :)

Tossa olis Weiderin menetelmästä lainattu tulostasapainotaulukko:

Penkki: 10x50 kg
Kyykky: 10x70kg
Maastaveto: 10x80kg
Hauiskääntö (tangolla): 10x27,5kg
Pystysoutu: 10x27,5kg
Pystypunnerrus: 10x30kg

Tässä suhteessa siis kun menisivät treenipainot, niin pitäisi voimasuhteet olla kohdallaan.

:) tota ku katto ni kyl noi kaikki menee enemmänki mitä tos luki, paitsi toi MaVe :( no, pitää vaa koettaa uskaltaa vetää maasta tässä sitte perjantaina ja toivoa että sais sen 80kg vedettyä maasta ylös kunnon tekniikalla ni sitten luultavasti vois sillä 80kg vetää muutamat toistotki siihen päälle, siis jos sen vaan sais vedettyy ilman että tekniikka kusee ku ei se niinkää raskaalta tuntunu mut oli vaa jotenki yllätys ku selkä ei meinannu oikeen pysyy suoras ni se jäi sit siihen :wall:

Sait muuten kirjotettua helvetin pitkän virkkeen tossa äsken... ;)
Tee niinku telkkarissa, "lyhyttä lausetta lyhyttä lausetta lyhyttä lausetta..." :lol2:

Edit: syyllistyn siihen kyllä usein itsekin :nolo:

Zealot sanoi:

Tässä suhteessa siis kun menisivät treenipainot, niin pitäisi voimasuhteet olla kohdallaan.

Nice one Franco.. voi hitto mulla on kyllä pystypunnerruspainot pahasti jäljessä ton taulukon mukaan.

Tietenki näihin tuloksiin vaikuttaa se, että treenaako voima vai massahakuisesti. Jos tuota voimaa haet niin laitappa tänne vähän sun treeneistä. Millasia toistomääriä ja sarjoja teet?

Zealot sanoi:

Mun jalat on hiukan edellä ja kädet jäljessä pahasti

penkki: 10x35kg
kyykky: 10x60kg
mave: 10x45kg
hauiskääntö z-tangolla: 10x12,5kg :lol2: (siis mikäli z-tanko painaa 10kg, jos se painaa 8kg, niin tulos 10x10,5kg)

Zealot sanoi:

Tarkoitetaanko tossa pystypunnerruksessa pystypunnerruta tangolla? Esim. mulla on kaikki muut tossa olevat sarjapainot suuremmat, mutta en voisi edes kuvitella tekeväni pystypunnerrusta 30kg käsipainoilla. :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom