tulosten tasapainosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja popkorn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jüzz sanoi:
Tarkoitetaanko tossa pystypunnerruksessa pystypunnerruta tangolla? Esim. mulla on kaikki muut tossa olevat sarjapainot suuremmat, mutta en voisi edes kuvitella tekeväni pystypunnerrusta 30kg käsipainoilla. :eek:

No nyt tuli kyllä vähän hölmö olo, ite meinaa just käsitin ton talukon pystypunnerrukset käsipainoina :D Joten se siitä.. itelläni meinaan nyt menossa vasta n. 20kg käsipainot sarjapainoina pystypunnerruksessa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niin siis tässä tarkotetaan nimenomaan pystypunnerrusta tangolla... Goddamn olis kaverilla voimasuhteet kyllä omituiset jos pystypunnerrus kulkee 30kg käsipainoilla, mutta tasapenkki tangolla vain 50kg :eek:

On nimittäin niin, että itte tein tänään rinta/olkapäätreenissä tasapenkillä sarjan 7x105kg, ja pystypunnerrus käsipainoilla kulki 8x25kg (ja tässä siis yhden käsipainon koko).

Jos kolmenkympin käsipainoilla kulkee pystypunnerruksessa 10 toistoa, veikkaisin penkissäkin liikkuvan kutakuinkin 10x120kg.

Zealot sanoi:
Niin siis tässä tarkotetaan nimenomaan pystypunnerrusta tangolla... Goddamn olis kaverilla voimasuhteet kyllä omituiset jos pystypunnerrus kulkee 30kg käsipainoilla, mutta tasapenkki tangolla vain 50kg :eek:

On nimittäin niin, että itte tein tänään rinta/olkapäätreenissä tasapenkillä sarjan 7x105kg, ja pystypunnerrus käsipainoilla kulki 8x25kg (ja tässä siis yhden käsipainon koko).

Jos kolmenkympin käsipainoilla kulkee pystypunnerruksessa 10 toistoa, veikkaisin penkissäkin liikkuvan kutakuinkin 10x120kg.

Sulla vaikuttais olevan tuo penkki - pystypunnerrussuhde vielä enemmän päin persettä kun mulla. Itse saan ton seiskan ehkä jollain 85:llä, mutta pystypunnerrus onnistuu jolloin 40 kilon tangolla. Tosin ei noita käsipainoja voi laskea ihan 1 : 1 tangon kanssa eli vedät tangolla varmaan kasin helposti tolla 50 kilolla. No ei voi mitään kun allekirjoittaneella on heikot hartiat niin sitten on. Vaikuttaakohan tuo oteleveys kuinka paljon noihin sarjapainoihin? Noista suhdetaulukoista voi kyllä hyvin päätellä minkä takia esim. penkkimaksimi paranee todella hitaasti, eli niinkauan kuin on näin heikot olkapäät, niin turha haaveilla hyvistä penkkituloksista.

Tangolla tulee 7x70kg. Ota huomioon että toi käsipainotulos oli vielä rintatreenin jälkeen. Kyllä oteleveyskin vaikuttaa, mutta itsellä se ei kyllä ole kovin merkittävä (jos oteleveys vaihtelee välillä 70-90cm), ääripäissä (yli metrin tai alle 65cm) alkaa toki vaikuttaa paljonkin.

luulen että sun mave tuplaantuu puolen vuoden aikana. kunnon vyö ja riittävästi puristusvoimaa, niin alkaa tapahtua. treenaa kerran viikkoon semmosella puristelulaitteella. kun on pidempään reenannut niin isot lihat (jalat, selkä, perse) jatkaa kehitystään. penkin kehitys hidastuu ennen sitä.

Zealot sanoi:
Tangolla tulee 7x70kg. Ota huomioon että toi käsipainotulos oli vielä rintatreenin jälkeen. Kyllä oteleveyskin vaikuttaa, mutta itsellä se ei kyllä ole kovin merkittävä (jos oteleveys vaihtelee välillä 70-90cm), ääripäissä (yli metrin tai alle 65cm) alkaa toki vaikuttaa paljonkin.

No mulla tuo 10 x 40 pysytpunnerruksessa on melkolailla maksimi. Tuo 7 x 70 muuttaa asiaa aika reilusti, eli en vieläkään löytänyt hengenheimolaista :( . No täytyy vaan treenata ja toivoa, että ne olkapäät sieltä joskus löytyy.

ps. tekeekö porukka ton pystypunnerruksen seisten vai istaaltaan? Itse olen tehnyt ainoastaa istaaltaan.

nevahood sanoi:
luulen että sun mave tuplaantuu puolen vuoden aikana. kunnon vyö ja riittävästi puristusvoimaa, niin alkaa tapahtua.
Mun mielestä ei kannata ihan alottelijan ottaa vyötä käyttöön, niin kehittyy tukilihaksetkin siinä samalla.

Ite alotin maastavedon tekemisen tän kuun alussa ja painot noussu 50x5 --> 80x3 ja tekniikka omasta mielestä ok. Ja vyötä en oo vielä ees jaksanu ajatella, ehkä sitte ku on vähä enemmän rautaa tangossa.

vilho_kanuuna sanoi:
ps. tekeekö porukka ton pystypunnerruksen seisten vai istaaltaan? Itse olen tehnyt ainoastaa istaaltaan.

Mä teen vähän molempia, kuitenkin pääasiassa istaaltaan

no toivotaan että se siitä lähtee nousuun, tänää oli MaVe ja tein ihan vaan 50kg:lla sarjoja että sais ton tekniikan paremmaks, niin ja pystypunnerruksesta vielä että ite teen tangolla jossa 30kg kiinni 3x10 ja ihan hyvältä tuntuu.

Zone-sarja -42%
mun mielestä noita taulukkoja ei kannata ottaa niin tosissaan.
meinaan ekan kerran kun kävin salilla sain penkistä 60 kg ja vedin maasta 140 kg ja kyykkyä meni 70 kg raudaoilla kahdeksan toistoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom