Tulokset -> aika vaihtaa toistomääriä? Parannus ehdotuksia treenauksen suhteen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rumor
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Moi

Totanoinnih.. nyt on kolmas saliviikko menossa.. Ja aattelin että oisko hyödyllistä nyt vaihtaa sarjan toistomääriä pienemmiksi..? nykyään teen siis 15 toistoa joka liikkeeseen.. kun tuntu viime kerralla, että tulokset ei enää nousseet niin hyvin ylöspäin.

-------------------------------------------------------------------------
Tapahtumat noin 2,5vk ajalta kehityksen suhteen..

Paino: 68kg->70kg
Toistot siis edelleen: 15

Sarja, koko kroppa kerralla.

Prässi: 35kg->50kg x 2
Jalkojen koukistus: 20kg->25kg x 2
Pohkeet istuen: 35kg->65kg x 2

Kulmasoutu käsipainoilla: 14kg->18kg x 2
Leuanveto (vaihdellen): 10-8kpl x 2
Penkki: 38kg->48kg x 2

Viparit sivuille: 6kg->9kg x 2
Ranskalainen punnerrus tangolla: 17,5kg->22,5kg x 1
Scott hauiskääntö: 17,5kg->22,5kg x 1
Vatsat(sellaisessa omassa pystytelineessä jossa nostetaan jalkoja ylös): 15kpl->20kpl x 2

Ravinto päivinä joina en treenaa (muuten palautusjuom. klo. 20.00-21.00) -->
(sanokaa muutos ehdotuksia jos tarpeen, mutta rahaa on niukasti -------------------------------------------------------------------------

Aamupala klo: 9.00-10.30
- Muroja, keksejä
- Jugurttia
- Maitoa
- Omena, banaani tai muu hedelmä
- 2 ruisleipää, päällä kinkkua tai tonnikalaa

Ruoka klo: 11.30-12.30
- Hampurilaista, pizzaa, perunaa, makaroonia+lihapullaa tai jtn
- Italiansalaattia
- Maitoa
- Vaaleaaleipää?
- Ruisleipää tonnikalalla 1-2, ihan miten jaksaa

Välipala klo: 14.30-15.30
- Whey81+rypsäri(2rkl)+maitorahkaa+jugurttia+sokeria
- Maitoa
- Muroja?
- Ananasta
- Ruisleipää siten miten mahtuu kinkulla yleensä
- Joskus myös pullaa, karkki yms jos sattuu olemaan?!

Ruoka klo: 17.00-18.00
- Sama kuin aamuruoka

iltsis klo: 20.30 - 21.30
- Whey81+rypsäri(2rkl)+jugurttia+sokeria
- Maitoa
- Muroja

--------------------------------------------------------------------------

Nii siitä toistomääristä.. jos ne vaihtaa vaikka 12 toistomäärää per joka sarja.... niin sillo taas painoja nostetaan raskaimmiksi samaan aikaan? :) Oon tällä hetkellä suht tyytyväinen kehitykseeni. Mutta viime kerta oli pienoinen pettymys kun ei enää tullutkaan sitä nousua samanlain kaikissa liikkeissä läheskään.

Ihan hyvinhän tuota kehitystä on näyttänyt tulevan. Eli jos lasket toistomääriä niin vastaavasti nostat painoja, kyllä. Voit ihan hyvin kokeilla toistomääriä 8-12 jos siltä tuntuu. Äläkä ole huolissasi siitä kehityksestä. :) Kun noita sun tuloksias katselee niin voin lyödä vaikka tyhjän lompakkoni vetoa että tuloksia syntyy varsin mukavaan tahtiin jatkossakin :thumbs:

Mä tekisin ite ekat treenit vaikka 12 toistolla samoilla painoilla, kuin nuo 15 olet tehnyt ja lisäisin sitten pikkuhiljaa.

Sori mun silmiin pisti toi viparit sivulle teet 15 sarjat kovemmilla ku mä kympit ja mulla kuitenkin esim. penkin sarjapainot melkeen tulpat suhun verrattuna. Olenkohan epänormaali/heikko? :)

niklas86 sanoi:
Mä tekisin ite ekat treenit vaikka 12 toistolla samoilla painoilla, kuin nuo 15 olet tehnyt ja lisäisin sitten pikkuhiljaa.

Sori mun silmiin pisti toi viparit sivulle teet 15 sarjat kovemmilla ku mä kympit ja mulla kuitenkin esim. penkin sarjapainot melkeen tulpat suhun verrattuna. Olenkohan epänormaali/heikko? :)
Katopas vain minäkin huomasin noi viparit. Vähä epäilyttää noi vipareiden painot muihin painoihin verrattuna. Itse teen vipareita 8 kilolla 12 toistoa.

Kiitos hyviä vastauksia näemmä jo tullut.. silti lisää kaivataan! ;)

niklas86 sanoi:

Nii no eihän penkin sarjapainot vipareihin vaikutakkaa..? Oon toki tehny vipareita käsipunteilla jo monia kuukausia ennen salilla käyntiä aloitellessani :rolleyes: joten et ole epänormaali/heikko.

EDIT: ja Hummerivirtalla sama homma? mutta anyway, tiedän vipareiden oikean suorituksen ja vien ne kyllä ihan aina loppuun asti joten niin.. outo kestävyys sitten. Tein aiemmin niitä aina 7kilon punteilla kotona ~30 toistoa peräkanaan.

rumor sanoi:
EDIT: ja Hummerivirtalla sama homma? mutta anyway, tiedän vipareiden oikean suorituksen ja vien ne kyllä ihan aina loppuun asti joten niin.. outo kestävyys sitten. Tein aiemmin niitä aina 7kilon punteilla kotona ~30 toistoa peräkanaan.
:eek: No mikäs siinä sitten jos voimaa löytyy :) Ja myönnettäköön että olkapäät ovat aina olleet mun heikoin lihasryhmä.

rumor sanoi:
Moi

Totanoinnih.. nyt on kolmas saliviikko menossa.. Ja aattelin että oisko hyödyllistä nyt vaihtaa sarjan toistomääriä pienemmiksi..? nykyään teen siis 15 toistoa joka liikkeeseen.. kun tuntu viime kerralla, että tulokset ei enää nousseet niin hyvin ylöspäin.

Oon tällä hetkellä suht tyytyväinen kehitykseeni. Mutta viime kerta oli pienoinen pettymys kun ei enää tullutkaan sitä nousua samanlain kaikissa liikkeissä läheskään.

Heh. todella hyvinhän sulla on nuo sarjapainot nousseet, niinkuin ne aina alussa tekee.
Näin lyhyessä ajassa saavutettu "kehitys" ei ole lihasten eikä voimien kasvamista sinällään, puhtaasti opit tekemään liikkeet oikein, siksi siis hurjat tulosten kasvut.
Mitään johtopäätöksiä treeniohjelman pätevyydestä jne. ei pysty tällä treenikokemuksella vetämään. (kunhan ohjelma on joku järkevä perussetti)

Etkai siis odota että kehitys tuollaisena pysyy jatkossakin, ja 2 kuukauden päästä penkkaat jo 120kg ? :)

Hinkkaa nyt vaan 10-15 mittaisia sarjoja, keskity oikean tekniikan oppimiseen. Sitten kun tulee vaikka eka 4 treenin putki jossa sarjapainot eivät nouse alkaa se aloittelijan "helppo kehitys" olla lopuillaan ja se varsinainen kehitys alkaa.
2 kuukautta saat ainakin painella menemään noilla vähän pidemmillä sarjoilla, tekee hyvää nivelillekin, tottuvat raudan kolisteluun.

hehe.. :) joo, lähinnä aloin niitäki sillo tekeen ku tympi nii paljo ku ei tahtonu rauta nousta siihen suuntaa :|

Pyranha sanoi:
Hinkkaa nyt vaan 10-15 mittaisia sarjoja, keskity oikean tekniikan oppimiseen. Sitten kun tulee vaikka eka 4 treenin putki jossa sarjapainot eivät nouse alkaa se aloittelijan "helppo kehitys" olla lopuillaan ja se varsinainen kehitys alkaa.

Joo, no kai se sitten niin on tehtävä.. vaihdan tällä tai ensiviikolla silti 10-12 toistoon ja latasen painot suuremmiksi.. :)

rumor sanoi:
Pohkeet istuen: 35kg->65kg x 2
Ihan :offtopic: huomatan, että kannattaa keskittyä noihin pohkeiden tekniikkaan. Suosittelen tekemään ilman kenkiä, liikerata täysin venytyksestä aivan niin ylös kun nousee. Se parin sentin heilutus edes-takaisin ei tule pohkeita kasvattamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
näyttääkö kenestäkään muusta tuo ruokavalio vähän hassulta?
ainakin lisää protskua aamiaiselle kiitos

toolate sanoi:
Ihan :offtopic: huomatan, että kannattaa keskittyä noihin pohkeiden tekniikkaan. Suosittelen tekemään ilman kenkiä, liikerata täysin venytyksestä aivan niin ylös kun nousee. Se parin sentin heilutus edes-takaisin ei tule pohkeita kasvattamaan.

Joo, hyvä neuvo jota ehkäpä myös kokeilenkin :piis:.. pyrin kyllä aina rutistamaan kaiken niin, että se pakka pistää miehen tärisemään hehe :)

Alec sanoi:
näyttääkö kenestäkään muusta tuo ruokavalio vähän hassulta?
ainakin lisää protskua aamiaiselle kiitos

Äkkiähän maidosta kinkusta/tonnarista ja jugurtista saa riittävän määrän protua.

Pyranha sanoi:
Äkkiähän maidosta kinkusta/tonnarista ja jugurtista saa riittävän määrän protua.
Joo samaa mieltä, että ei toi aamupala mitenkään huonolta näytä. Kyllä huomaa että on rumor selaillut pakkista, aika oppikirjojen mukaanhan noi reenit ja ravinnot näyttää menevän. :) Eli ei todellakan mikään RHP-kaveri ;)

rumor sanoi:
Ravinto päivinä joina en treenaa (muuten palautusjuom. klo. 20.00-21.00) -->
(sanokaa muutos ehdotuksia jos tarpeen, mutta rahaa on niukasti -------------------------------------------------------------------------

Aamupala klo: 9.00-10.30
- Muroja, keksejä
- Jugurttia
- Maitoa
- 2 ruisleipää, päällä kinkkua tai tonnikalaa

Ruoka klo: 11.30-12.30
- Hampurilaista, pizzaa, perunaa, makaroonia+lihapullaa tai jtn
- Italiansalaattia
- Maitoa
- Vaaleaaleipää?

Välipala klo: 14.30-15.30
- Whey81+rypsäri(2rkl)+maitorahkaa+jugurttia+sokeria
- Maitoa
- Muroja?
- Ananasta
- Ruisleipää siten miten mahtuu kinkulla yleensä
- Joskus myös pullaa, karkki yms jos sattuu olemaan?!

Ruoka klo: 17.00-18.00
- Sama kuin aamuruoka

iltsis klo: 20.30 - 21.30
- Whey81+rypsäri(2rkl)+jugurttia+sokeria
- Maitoa
- Muroja

--------------------------------------------------------------------------

ilmeisesti mun omat ruokailut on täysin pitkin vittua jos tää on oppikirjasta

Alec sanoi:
No ei noissa aamumuroissa kyllä mun mielestä mitään vikaa ole, riippuu tietenkin vähän muroista, jos ne on jotain ÜberSuperSokerihuurrettujaSokeristaTehtyjäSokerimuroja niin ehkä sit mut ite ainakin tulee syötyä kelloggsin fitness muroja silloin tällöin. Hampurilaisille ja pizzalle kyllä löytyy varmasti parempiakin vaihtoehtoja mutta ei sitäkään nyt tarvii niin pilkun päälle vahtia varsinkaan aloittelijoilla jos vähän pizzaa yms. menee safkan sekaan. Ilta muroista sama homma kuin aamulla mutta ei niitä nyt välttämättä tarvitse pois heittää.

Edit: Niin että kyllä niitä paljon paskempiakin ravinto-ohjelmia täällä näkyy ja aina löytyy parantamisen varaa mutta oikealla tiellä ainakin ollaan :)

Noihin vipari painoihin vaikuttaa aika oleellisesti suoritustapa. Tomi kuvaili lepakkotekniikkaa aika osuvasti:"Vipunostot sivuille lisäksi näyttää yllättävän monen tekemänä siltä kuin amfetamiiniyliannostuksen saanut lepakko räpyttelisi Stockan näyteikkunaa vasten, jee." Jos suoritus vähäänkään vaikuttaa edellä kuvatulta, niin kannattaa vähentää painoja.

:offtopic: Heheh, aina repeen kun luen ton Tomin viparikuvauksen :lol2:

Alec sanoi:

Kyllä tuo aika hyvältä näyttää, 90% ihmisistä syö "huonommin" luulen minä.

Asia erikseen Hulksterin zen-tyyppiset munkkiruokailut :D

Pyranha sanoi:
Kyllä tuo aika hyvältä näyttää, 90% ihmisistä syö "huonommin" luulen minä.

Asia erikseen Hulksterin zen-tyyppiset munkkiruokailut :D

:lol2:

joo totta tuokin

sanotaan nyt näin että jos sitä pizzaa ja hampparia ei oo lautasella kuin se pari kertaa viikossa,noi murot ei oo mitään sokeripommeja ja vielä kun ne ottaa tosta iltaselta pois niin toi on ihan hyvä :)
ja helvetin paljon parempi kuin mitä mulla oli alkutaipaleella :thumbs:

:piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom