Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tossa syksyn testin jälkeen puri kärpänen sen verran, et tuli nyt ilmottauduttua kesäkuulle alottelijakisoihin. Kisalajeja treenannut nyt hieman kisoja varten.Käytiin tänä vuonna koittamassa kaverin kanssa pari kertaa mitä pari väsynyttä kamppailijaa jaksaa ottaa voimamieslajeissa.
Omissa tuloksissa ei hirveesti hurrattavaa ollut
Akselipunnerrus 90 kg
Farmarikävely 116 kg/käsi 10m+10m
Kehikon maastaveto 250 kg
Säkinheitto 4 metrisen puomin yli 18 kg
Arm over arm kelkalla ~320kg 20m
Atlaskivi 125kg / 120 cm
Ehkä nyt uskaltaa muutkin koittaa, kun kaikki ketjun tulokset ei oo mitään kisavalmiita
Itse pyrin tekemään lajeja kerran viikkoon, vuoden ympäri. Jo noilla mainitsemillasi tuloksilla voisit hyvin mennä aloittelijoiden kisaan. Kisoja löytyy joka lähtöön ja painot usein aloittelijoille hyvinkin maltilliset. Eikä tosian tarvii mitään "lipaista" vaikka jotkut palsta"legendat" sellaista puhuukinKuinkas usein porukka noita lajeja vetää viikossa, offilla ja kisaan valmistautuessa? Itse sain kokea pahemman kautta, että kaksi kertaa viikossa on ainakin yokeen ja farkkuihin aivan liikaa. Polvet, nilkat ja lonkka huutaa hoosiaisempaa Annaa.
Omaa tulostasoa tällä hetkellä:
Mave: 215kg (5-10kg paukkuja). Oisko kolmisen vuotta aikaa, kun täällä itkin, että 200kg ei tule ikinä. Eli siihen nähden ihan hyvä. Mutta onpa karmaisevan hidasta kehitys silti. 250kg olisi tosi ihanaa joskus kiskoa.
Akseli: 100kg 5 toistoa clean and press away. 110kg ykkönen. Tämähän se ois ilmeisesti säkkien ohella se itselle sopivin laji. 130kg vois olla sellanen hyvä tavoterauta.
Farkut ja joukki: 100kg/käsi ja 250kg käpyttelyä. Erästä palstalegendaa lainatakseni, pitäisi jopa kyläkisoihin "lipaista", jotta olisin millään lailla kilpailukykyinen. Eli toisin sanoen ei.
Säkit: en tiedä mikä logiikka siinä on, mutta nämä sujuu jostain syystä verrattain hyvin. 80/100/120kg, 10m matka, lastauskorkeus 125cm säkkirunia kokeilin pariin kertaan. Kyllä sen sinne alle 40 sekuntiin saa vedettyä.
Ei ole omaan silmään osunut muuta kuin nuo voimalajiliiton kisat, joissa saisi lajit läpi. Esim. nuo nimim. Karihtalan mainitsemat aloittelijakisat pitävät sisällään juurikin tuon 100kg per käsi farmarikävelyn 40m ja 250kg merkkarin 20m. Jotka jäisi itseltä tekemättä. Tuo 230kg mave hiinä ja hiinä menisikö ykkönen. Mutta aika suuri riski, että kolme viidestä lajista jäisi tekemättä.Itse pyrin tekemään lajeja kerran viikkoon, vuoden ympäri. Jo noilla mainitsemillasi tuloksilla voisit hyvin mennä aloittelijoiden kisaan. Kisoja löytyy joka lähtöön ja painot usein aloittelijoille hyvinkin maltilliset. Eikä tosian tarvii mitään "lipaista" vaikka jotkut palsta"legendat" sellaista puhuukin
Joo, liiton alaisia kisoja on voimalajiliitollakin useampia vuodessa, joissa osassa painot on ihan aloittelijoille suunnattu. Ja esim. Karhunluolan vuosittaisista kisoista löytyy aloittelijalle sopivat painotEi ole omaan silmään osunut muuta kuin nuo voimalajiliiton kisat, joissa saisi lajit läpi. Esim. nuo nimim. Karihtalan mainitsemat aloittelijakisat pitävät sisällään juurikin tuon 100kg per käsi farmarikävelyn 40m ja 250kg merkkarin 20m. Jotka jäisi itseltä tekemättä. Tuo 230kg mave hiinä ja hiinä menisikö ykkönen. Mutta aika suuri riski, että kolme viidestä lajista jäisi tekemättä.
Ei meitä kaikkia tähän ole luotu, mä oon vähän niinku se kaveri, joka on tehnyt junnusta asti hommia ja treenannut lätkää, mutta taso ei koskaan riitä kolmosdivarin aluesarjaa korkeammalle Treenejä jatketaan silti, koska onhan tää nyt mukavaa hommaa.
Ja kisata ei tietenkään kaikkien tarvitse tässä lajissa. On erittäin mukavaa ja haastavaa hommaa muutenkinEi ole omaan silmään osunut muuta kuin nuo voimalajiliiton kisat, joissa saisi lajit läpi. Esim. nuo nimim. Karihtalan mainitsemat aloittelijakisat pitävät sisällään juurikin tuon 100kg per käsi farmarikävelyn 40m ja 250kg merkkarin 20m. Jotka jäisi itseltä tekemättä. Tuo 230kg mave hiinä ja hiinä menisikö ykkönen. Mutta aika suuri riski, että kolme viidestä lajista jäisi tekemättä.
Ei meitä kaikkia tähän ole luotu, mä oon vähän niinku se kaveri, joka on tehnyt junnusta asti hommia ja treenannut lätkää, mutta taso ei koskaan riitä kolmosdivarin aluesarjaa korkeammalle Treenejä jatketaan silti, koska onhan tää nyt mukavaa hommaa.
Nimenomaan näin ei ole bodityyliseen treeniin koskaan paluuta, kun nämä lajit löytää.Ja kisata ei tietenkään kaikkien tarvitse tässä lajissa. On erittäin mukavaa ja haastavaa hommaa muutenkin
Kannattaa tsekkaa Facessa Finnish Strongman -ryhmä. Siellä on kohta ”tapahtumat”, missä ilmotetaan kisoja. Aika monet alottelijakisat oli nyt suunnitteilla, mitä tota selailin.Ei ole omaan silmään osunut muuta kuin nuo voimalajiliiton kisat, joissa saisi lajit läpi. Esim. nuo nimim. Karihtalan mainitsemat aloittelijakisat pitävät sisällään juurikin tuon 100kg per käsi farmarikävelyn 40m ja 250kg merkkarin 20m. Jotka jäisi itseltä tekemättä. Tuo 230kg mave hiinä ja hiinä menisikö ykkönen. Mutta aika suuri riski, että kolme viidestä lajista jäisi tekemättä.
Offista en osaa vielä sanoa, kun ei oo sellaista ollut, hyppäsin suorilta tähän kisapreppiinKuinkas usein porukka noita lajeja vetää viikossa, offilla ja kisaan valmistautuessa? Itse sain kokea pahemman kautta, että kaksi kertaa viikossa on ainakin yokeen ja farkkuihin aivan liikaa. Polvet, nilkat ja lonkka huutaa hoosiaisempaa Annaa.
Omaa tulostasoa tällä hetkellä:
Mave: 215kg (5-10kg paukkuja). Oisko kolmisen vuotta aikaa, kun täällä itkin, että 200kg ei tule ikinä. Eli siihen nähden ihan hyvä. Mutta onpa karmaisevan hidasta kehitys silti. 250kg olisi tosi ihanaa joskus kiskoa.
Akseli: 100kg 5 toistoa clean and press away. 110kg ykkönen. Tämähän se ois ilmeisesti säkkien ohella se itselle sopivin laji. 130kg vois olla sellanen hyvä tavoterauta.
Farkut ja joukki: 100kg/käsi ja 250kg käpyttelyä. Erästä palstalegendaa lainatakseni, pitäisi jopa kyläkisoihin "lipaista", jotta olisin millään lailla kilpailukykyinen. Eli toisin sanoen ei.
Säkit: en tiedä mikä logiikka siinä on, mutta nämä sujuu jostain syystä verrattain hyvin. 80/100/120kg, 10m matka, lastauskorkeus 125cm säkkirunia kokeilin pariin kertaan. Kyllä sen sinne alle 40 sekuntiin saa vedettyä.
Juu, olen tuossa ryhmässä. Nyt vasta tämän kesän kisoja tullut silmäiltyä. Onhan tuolla sellaisiakin kisoja, joissa suurimman osan lajeista saisi vietyä läpi. Huono maastaveto (ja grippi) vain heijastelee näissä hommissa vähän kaikkeen tekemiseen. Mielellään nyt ainakin 4/5:stä lajista saisi tuloksen.Kannattaa tsekkaa Facessa Finnish Strongman -ryhmä. Siellä on kohta ”tapahtumat”, missä ilmotetaan kisoja. Aika monet alottelijakisat oli nyt suunnitteilla, mitä tota selailin.
Jos 130kg kahvoja riittää voima viemään, niin sanoisin että Suomen skenessä ollaan kyllä ihan hyvissä asemissa.Offista en osaa vielä sanoa, kun ei oo sellaista ollut, hyppäsin suorilta tähän kisapreppiin
Nyt ollut nelisen kk kerran viikkoon farkkuja, merkkaria ja akselia (ekat 2kk tais itseasiassa olla kyllä tukkia).
Arm-over-arm lajiharjotus tuli mukaan viime syklissä. Nyt tosiaan 7 vk kisaan. Nyt vielä piikkailua kisapainoilla.
Luulen, että loppuvuosi menee perusvoimatasojen kasvattamiseen, koska huomaan esim 130kg farkuissa, että irrotus alkaa sakkaamaan pahasti. Samoin olen hävyttömän surkea kyykkääjä. Eipähän lopu hommat kesken. Voin joskus syksyllä päivitellä, miten koutsi laittanut lajeja ”offin” treeniohjelmaan
Joo, punnerrusvoimat tarvis saada vielä ylös, niin olis melko tasainen paketti.Jos 130kg kahvoja riittää voima viemään, niin sanoisin että Suomen skenessä ollaan kyllä ihan hyvissä asemissa.
Juu, olen tuossa ryhmässä. Nyt vasta tämän kesän kisoja tullut silmäiltyä. Onhan tuolla sellaisiakin kisoja, joissa suurimman osan lajeista saisi vietyä läpi. Huono maastaveto (ja grippi) vain heijastelee näissä hommissa vähän kaikkeen tekemiseen. Mielellään nyt ainakin 4/5:stä lajista saisi tuloksen.
Oletko koittanut rinnallevetoa mahan kautta? Eli vedetään tanko tuohon masun päälle ensin ja siitä pompotellaan rinnalle. Voi käyttää ristiotetta niin ei petä näpit ensimmäisenä. Tuohon tyyliin:
View: https://youtu.be/OuSKa26HNmo