STRONGMAN Tuloksesi vahvamieslajeissa? (Naturaalit)

2 vuotta kuntosali treeniä nyt takana ja viimesin vuosi myös lajien parissa

Paino 120kg
Pituus 181cm

-tukki 120kg
-Atlaskivet ilman pihkaa 120kg
-yoke 310kg 15m
-farmarit 115kg 25m
-sirkuskässäri 65kg
-axelipunnerrus 100kg
-säkkien lastaus 80/100/110/120kg 10m
-silverdollardeadlift 270kg
-viikinkipunnerrus 165kg
-etupito 24kg 30sek

Nämä tulokset lähtee nyt kovaan kasvuun kun sain viimein omat tilat valmiiksi missä harjoitella säänöllisesti. 🙏
Noilla tuloksilla pärjäisi jo hyvin kisoissakin 💪 Jos siis et vielä oo kisannut

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
94 vuonna nostin yhdessä pikkukisassa sadan kilon tukkia 14 kertaa. Oli myös säkkien lastausta ja farmarikävelyä, mutta niiden painosta en muista mitään. Tukin koosta en myöskään osaa sanoa mitään. Ennen sitä ja sen jälkeen en ole tukkiin koskenut. Silloin pituus oli 195 ja paino 130. Nyt pituus vähentynyt ja paino noussut.

Moro vahvamiehet. Muutama pikku kyssäri jos joku sattuu tätä lankaa vielä seuraamaan, eli: Mites muilla hullapätkillä toi ero atlaskivien nostelussa pihkalla ja ilman? Kuinka paljon eroo tulee? Sellanen juttu kans kiinostaa että miten paljon mave enkkaa isommat raudat nousee ylös farkkuja nostellessa? Entä kuinka isoo kivee porukka on saanut punnerrettua suorille käsille? Ranteet on kyllä isossa osassa vahvatouhua kivissä, säkin lastauksessa jne. Mulla ne vähän sellanen heikko kohta mutta olen yrittäny niitä vahvistaa. Säkin nostossa kipeytyy varsinkin. Tukkia alotan taas treenaamaan tavotteena 150kg. Se itelle mukavin liike noista tehdä kun taas kivissä halu vahvistua on isoin. Kesällä teloin selkäni ja nyt taas kestää kohtuu hyvin treenata. Into kova jälleen näihin touhuihin.

Ransu:
- Julmettu ero on kivissä pihka vs ilman. Ilman kun oli 130kg hyvän päivän nosto, tuli kisoissa pihkan kera 120kg kivellä 7 toistoo/1min aisan yli. Lisäksi kivissä itsessäänkin hirveitä eroja keskenään miten pitää.

- Salkkuja tai kehikkoa huono verrata maveen, riippuu niin nosto korkeuksista ja kahvoista, mutta ite piskusen reilun 200 mavella kantanut 150kg salkkuja jonkun pätkää ja kehikolla nostanut 310kg.

Ylläolevat siis suurin piirtein samoihin aikoihin tehtynä.

Päivittelen tähän vähän vahvamiesjuttuja kun selkävaivoista toipunu ja pari kk treeniä takana. Nyt on omat vehkeet millä treenata. Kiviä tulossa vielä lisää.

- Hiekkasäkki 120kg olalle
- Luonnonkivi 113kg olalle
- 132kg atlaskivi yli metrin korkeuteen
- Sirkuskässäri 70kg
- Akselimave myötäote 155kg
- Farkkujen kannattelu 300kg yli 10sek
- Kehikkomave 293kg
- Tukki myös kapeella tukilla 2x120kg
- Levypainopinch 2x20kg oikeella kädellä ylös
- Vinopenkki tukilla 8x122.5kg
- Rolling thunder 75kg

Mulla on tällä hetkellä käytössä 22cm kapee tukki halkasijaltaan ja mulle se on vaikeempi sekä saada rinnalle että punnertaa kuin paksu tukki. Uskon että paksummalla tukilla nyt kunto kympin parempi. Kokeilen jossain kohti sitäkin. Vielä ei nää ole ihan samalla tasolla kun kyykky ja penkki mulla mutta niitä onkin hinkattu tuhat kertaa enemmän. Atlaskivet edelleen pirullisia. Saan pienemmän kiven myöhemmin ja varmaan sitä kautta enemmän treenin myötä helpottuu. Nyt mun pienin atlaskivi 120kg. Eniten potentiaalia varmaan mulla tukissa ja sirkuskässärissä jota olen tehnyt vasta pari kertaa. Hommasin 300lbs säkin ja tavotteena saada se sekä 120kg atlas olalle lähiaikoina sekä 145kg atlas hyllylle.

Päivittelen tähän vähän vahvamiesjuttuja kun selkävaivoista toipunu ja pari kk treeniä takana. Nyt on omat vehkeet millä treenata. Kiviä tulossa vielä lisää.

- Hiekkasäkki 120kg olalle
- Luonnonkivi 113kg olalle
- 132kg atlaskivi yli metrin korkeuteen
- Sirkuskässäri 70kg
- Akselimave myötäote 155kg
- Farkkujen kannattelu 300kg yli 10sek
- Kehikkomave 293kg
- Tukki myös kapeella tukilla 2x120kg
- Levypainopinch 2x20kg oikeella kädellä ylös
- Vinopenkki tukilla 8x122.5kg
- Rolling thunder 75kg

Mulla on tällä hetkellä käytössä 22cm kapee tukki halkasijaltaan ja mulle se on vaikeempi sekä saada rinnalle että punnertaa kuin paksu tukki. Uskon että paksummalla tukilla nyt kunto kympin parempi. Kokeilen jossain kohti sitäkin. Vielä ei nää ole ihan samalla tasolla kun kyykky ja penkki mulla mutta niitä onkin hinkattu tuhat kertaa enemmän. Atlaskivet edelleen pirullisia. Saan pienemmän kiven myöhemmin ja varmaan sitä kautta enemmän treenin myötä helpottuu. Nyt mun pienin atlaskivi 120kg. Eniten potentiaalia varmaan mulla tukissa ja sirkuskässärissä jota olen tehnyt vasta pari kertaa. Hommasin 300lbs säkin ja tavotteena saada se sekä 120kg atlas olalle lähiaikoina sekä 145kg atlas hyllylle.
Päivittelen tähän näin äkkiä kun tavotteista 120kg atlaksen sain olalle sekä 145kg atlaksen hyllylle. Siitä kerkesin petraamaan myös sen verran että sain sitten myös 155kg atlaksen 120cm hyllylle joka on korkeempi mihin aiemmin olen nostellu. Seuraava atlas kivi on 176kg ja se mun välityksillä ja voimilla voi olla semmonen tavote että ei ihan näin vikkelään pääse kehumaan. Myös kehikkomavessa pääsin uudelle sataluvulle eli 300kg ja sirkuskässärissä viitosen parannus. Jos joku päivä pääsen lähelle penkin lukemia (205kg) atlaskivissä niin olen kyllä hyvin ilonen. Tässä tuo 155kg kivifilmi tältä illalta:

View: https://youtube.com/shorts/9kQs7TNNyfo?feature=share

Tekniikka on mikä on. Katotaan mihin suunta se kehittyy.

Moro. Onkos porukalla tietoo Tampereen tai lähiseutujen vahvamiespaikoista? Eli siis kiinostais tietää löytyykö jossain 160-165kg atlaskivee? Semmosta kokoa ei itellä nimittäin ole.

Moro. Onkos porukalla tietoo Tampereen tai lähiseutujen vahvamiespaikoista? Eli siis kiinostais tietää löytyykö jossain 160-165kg atlaskivee? Semmosta kokoa ei itellä nimittäin ole.
Eikös MKO Powergymillä ainakin jotain kiviä ole.
Sillä toisella Loadedillakin saattaa olla, mutta en varmaksi sano.

Moro taas jos joku kuulolla. Taas vahvamieshommiin ja kiviin liiittyen juttua. Olen nyt hiukan kehittynyt atlaskivien nostossa ja sain 165kg kiven 105cm hyllylle. Pihkalla. Mankulla paljon vähempi. Mun isoimman kiven(176kg) nosto hyllylle alkaa olemaan realistinen kohtapuoliin luulen koska saan sen aika korkeelle jo maasta mutten lähteny vielä yrittämään hyllylle. Tällä hetkellä tuntus pakaraosastosta puuttuvan jerkkua ja se näkyy tuossa loppuojennuksessa kivien kans. Mulla on ollu pitkään selkäongelmia ja sen takia en uskalla hurjalla rykäsellä yritellä vaan paremminkin hallitulla kyykyllä kiviä ylös. Tulisko kellekkään mieleen hyvä täsmäisku tuonne pakaraosaston lihaksille? Reenaan tallissani eikä ole sitä pakarapenkkiä jonka nimee en nyt muista. Takareisilaite on mallia 70-l navetta ja sillä olen nyt takareisiä reenannut sekä tehnyt pitkiä settejä lantionnostoja kevyellä kuormalla joka kyllä tuntuu buenosti oikeella paikalla. Mä olen aina käyttäny kyykyssä ja mavessa vahvasti alaselkää ja nyt se näkyy kun selkään ei voi luottaa enää kuten ennen. Kehitystä kuitenkin on tullut talvesta ihan mukavasti joissakin lajeissa. Pahimmat selälle nyt perus mave ja merkkari isommalla kuormalla. Kivet, säkit, maven variaatiot ja farkut taas tällä hetkellä no problem.

Moro taas jos joku kuulolla. Taas vahvamieshommiin ja kiviin liiittyen juttua. Olen nyt hiukan kehittynyt atlaskivien nostossa ja sain 165kg kiven 105cm hyllylle. Pihkalla. Mankulla paljon vähempi. Mun isoimman kiven(176kg) nosto hyllylle alkaa olemaan realistinen kohtapuoliin luulen koska saan sen aika korkeelle jo maasta mutten lähteny vielä yrittämään hyllylle. Tällä hetkellä tuntus pakaraosastosta puuttuvan jerkkua ja se näkyy tuossa loppuojennuksessa kivien kans. Mulla on ollu pitkään selkäongelmia ja sen takia en uskalla hurjalla rykäsellä yritellä vaan paremminkin hallitulla kyykyllä kiviä ylös. Tulisko kellekkään mieleen hyvä täsmäisku tuonne pakaraosaston lihaksille? Reenaan tallissani eikä ole sitä pakarapenkkiä jonka nimee en nyt muista. Takareisilaite on mallia 70-l navetta ja sillä olen nyt takareisiä reenannut sekä tehnyt pitkiä settejä lantionnostoja kevyellä kuormalla joka kyllä tuntuu buenosti oikeella paikalla. Mä olen aina käyttäny kyykyssä ja mavessa vahvasti alaselkää ja nyt se näkyy kun selkään ei voi luottaa enää kuten ennen. Kehitystä kuitenkin on tullut talvesta ihan mukavasti joissakin lajeissa. Pahimmat selälle nyt perus mave ja merkkari isommalla kuormalla. Kivet, säkit, maven variaatiot ja farkut taas tällä hetkellä no problem.
Lantionnostot raskailla painoilla? Tossa liikkeessähän on todella korkee voimapotentiaali, ja kuinka paljo rautaa voi liikutella. Oisin ehdottanut hyvää huomenia, ja Zercher kyykkyä, mut jos perus mave/kyykkyki tekee tiukkaa, ni ehkä huono idea. Zercher tosin hyvin hellä selälle tietyllä tapaa 🤔.

Lantionnostot raskailla painoilla? Tossa liikkeessähän on todella korkee voimapotentiaali, ja kuinka paljo rautaa voi liikutella. Oisin ehdottanut hyvää huomenia, ja Zercher kyykkyä, mut jos perus mave/kyykkyki tekee tiukkaa, ni ehkä huono idea. Zercher tosin hyvin hellä selälle tietyllä tapaa 🤔.
Joo aattelin noitakin kokeilla pikkuhiljaa painoja lisäten. Siis lantionnostoja kohti isompaa rautaa. HH isommalla raudalla jätin pois ohjelmasta sen jälkeen kun k.o liikkeessä teloin selkäni. Oli eka kerta kun selkä meni isommin se. Zercher on hyvä ehdotus ja sitä vois tehä vaikka merkkaritelineellä. Kyykyissä suosin normikyykkyä raskaampia variaatioita max liikkeenä sen takia että jää raudat maltillisemmaks ja säästää sillai selkää. Kyykkyä kyllä teen semmosta rauhallista nousua kohti isompia rautoja millon selkä on hyvä. Kuten nyt on ollut. Oon semmonen että melki joka reenissä jonkun liikkeen vedän tappiin saakka ja se tyyli on aika hajottava, vaan kun se on niin mukavaa. Panen hevimmän lantionnoston listalle.

Joo aattelin noitakin kokeilla pikkuhiljaa painoja lisäten. Siis lantionnostoja kohti isompaa rautaa. HH isommalla raudalla jätin pois ohjelmasta sen jälkeen kun k.o liikkeessä teloin selkäni. Oli eka kerta kun selkä meni isommin se. Zercher on hyvä ehdotus ja sitä vois tehä vaikka merkkaritelineellä. Kyykyissä suosin normikyykkyä raskaampia variaatioita max liikkeenä sen takia että jää raudat maltillisemmaks ja säästää sillai selkää. Kyykkyä kyllä teen semmosta rauhallista nousua kohti isompia rautoja millon selkä on hyvä. Kuten nyt on ollut. Oon semmonen että melki joka reenissä jonkun liikkeen vedän tappiin saakka ja se tyyli on aika hajottava, vaan kun se on niin mukavaa. Panen hevimmän lantionnoston listalle.
En oo mitään ite hajottanut, ni vähän huono silleen ottaa kantaa. Uskon kuitenki, ettei paikat itestään vaan hajoo vittuillakseen, ja vahvistamalla oikeita(heikkoja?) alueita riskit minimoituu huimasti. On toki seki argumentti, ettei liike/liikkeet X vaan sovi jollekin. En tiiä uskonko siihen liikaa, mut kaipa se mahdollista on. Ei kaikkia oo samasta puusta veistetty tietenkään. Ite panostan mm. keskikroppaan ihan sikana. Istumaannousut yms. peruspaska ei kuulu treeniin. Lantionnoston, & ihmispyllyn luen osaks corea. Liian heikko pyllyki, ni kyllähän se vähän selkää kuormittaa. Mut nämä vaan omia mietteitä. Lantionnosto 5/5 liike, ja tuntuu todella hyödylliseltä mun terveydelle. Hyvää huomenta istuen on kiva liike kans. Ns. menee selälle enemmän(koska jalat ei liiku), mut ite koen silti selkeesti hellemmäks ku normiversion, tai joku pinnoilta kuolletettu variaatio. Samantuntunen liike ku 90 asteen selän ojennus imo.

Viimeksi muokattu:
Hieroja sano aikoinaa meikälle kun selkää valittelin. "Jäykät lonkankoukistajat ja heikko perse".
Nehän jotkut myös sanoo, et mm. istuvan nyky-ihmisen perse menee uneen lol. Paikat kiristyy, eikä aktivoidu kunnolla. Ketjureaktio, mikä alkaa jumittaa koko kroppaa jopa. Ite liikun paljo, mut istun myös koneella liikaa varsinki talvisin. Voin kuvitella, kuinka horroksessa jonkun tietsikkanörttien paikat on ku istuvat 5 päivää viikossa. Pylly ei edes muista miltä tuntu olla oikea pylly 🥺.

Nehän jotkut myös sanoo, et mm. istuvan nyky-ihmisen perse menee uneen lol. Paikat kiristyy, eikä aktivoidu kunnolla. Ketjureaktio, mikä alkaa jumittaa koko kroppaa jopa. Ite liikun paljo, mut istun myös koneella liikaa varsinki talvisin. Voin kuvitella, kuinka horroksessa jonkun tietsikkanörttien paikat on ku istuvat 5 päivää viikossa. Pylly ei edes muista miltä tuntu olla oikea pylly 🥺.
Erittäin horroksessa ja jumissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom