Tulisiko voimanosto-osio poistaa Pakkotoistolta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
N.O.Kummonen sanoi:
Omat moderaattori ehdokkaat olisivat melko neutraaleilta tuntuvat Kraftwerk n ja jto.

....Ja sinä. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iivili sanoi:
Em. syistä olisi varmasti vaikeaa nimetä erillistä modea voimanosto-osiolle. Mistä löytyisi henkilö, joka olisi samanaikaisesti:
1) nykyinen tai entinen kilpailija ja kokenut voimailija
2) tarpeeksi avaramielinen suvaitsemaan sekä varusteiden kannattajien että vastustajien mielipiteitä, jos ne ilmaistaisiin asialliseen tyyliin.

Onko tuollaisia ihmisiä olemassa?

Jos nimiä oikeasti kysytään, niin Ravenille täältä ääni.

Itse aiheeseen, mielestäni ei tule lopettaa voimanostoaluetta, mutta kyllä, jotain on tehtävä sille, että hyvät treenivinkit, nostouutiset ja muut eivät hukkuisi roskan sekaan.

Sitä en tiedä, pitäisikö ongelma hoitaa siivoamalla viestejä todella reippaalla kädellä, vai jakamalla osio raw ja varuste alueisiin, mutta eiköhän hyviä vinkkejä tule lisääkin.

Jotenkin kyllä tuntuu, että tuo alueen jako aiheuttaa sen, että "uikutus" ongelma siirtyy varusteryhmään.

Jos minulla olisi Valta(tm), järjestelisin foorumit näin:

-Treenifoorumi (sisältää voimannoston tai on alifoorumina)
-Ravintofoorumi

Eiku vaan lopetukseen. SVNL kotisivuiltakin lopetettiin ,kun ei tullut kun joutavaa lässytystä eikä siitä kukaan saa muuta irti kun ylimäärästä vaanteen kiristystä päänsä ympärillä. Niin pitkään on ihan turha keskustella jos porukka ei hyväksy sitä ,että varusteet on tullut jäädäkseen niihin kisoihin missä niillä nyt tällä hetkellä nostetaan. En ainakaan tähän mennessä ole mitään rakentavaa keskustelua huomannut voimanoston suhteen tällä voimanosto alueella.

....Ja sinä.

Jos olit tosissasi niin kiitos siitä. Meikäläinen lähtee kyllä liian helposti leikkiin mukaan ja provosoituu herkästi. Aivan liian herkästi!

Jos nimiä oikeasti kysytään, niin Ravenille täältä ääni.

Joo lisään Ravenin myös omaan ehdokas listaan!

Noista tulos yms threadeista sen verran että ennen luulin että kalamiehet ovat kateellisia mutta voimanostajat taitavat viedä voiton

Tämän palstan voimanostajat edustavat murto-osaa Suomen kilpailevista voimanostajista (aivan kuten muidenkin palstojen osalla). Väittäisin että suurin osa voimanostajista ei tulee toimeen keskenään nosti sitten ilman varusteita tai varusteilla amatööri tai ammattipuolella. Usein yhteistyötä tehdään henkilökohtaisella tasolla, joten keskustelua ei tarvitse tuoda palstoille, koska on puhelimet ja yhteisiä treenejä. Näitä keskusteluita ei voimanostosta nähdä. Täällä näkyy vain muutamia netin orjuuttamia yksilöitä, jotka kirjoittavat usein tyyliin "varustepelleilyä! JOS minä kilpailisin niin rawna" Tähän sitten varustenostajat vastaavat. Nämä keskustelut eivät todellakaan anna oikeata kuvaa lajin sisäisestä ilmapiiristä. Itse nostelen Metal Gymillä pienessä porukassa, jossa on nostajia eri liitoista ja aika harvoin tulee kyykätessä iskuja munuaisten kohdalle.

N.O.Kummonen sanoi:
Esim. Miken mielipide varusteisiin on jo selvillä ja hän tuskin poistaa varusteisiin kohdistuvia provoja sieltä, koska on samaa mieltä provosoivien kanssa

Meinaatko noin ihan tosissas? Jos teen tuonne säännöt, niin enköhän osaa niitä myös itse noudattaa? En ole muualtakaan eriviä mielipiteitä poistanut, vaan kun säännöt laitetaan niin myös esimerkkinä niitä noudatan.

N.O.Kummonen sanoi:
Väittäisin että suurin osa voimanostajista ei tulee toimeen keskenään nosti sitten ilman varusteita tai varusteilla amatööri tai ammattipuolella. Usein yhteistyötä tehdään henkilökohtaisella tasolla, joten keskustelua ei tarvitse tuoda palstoille, koska on puhelimet ja yhteisiä treenejä. Näitä keskusteluita ei voimanostosta nähdä. Täällä näkyy vain muutamia netin orjuuttamia yksilöitä, jotka kirjoittavat usein tyyliin "varustepelleilyä! JOS minä kilpailisin niin rawna" Tähän sitten varustenostajat vastaavat. Nämä keskustelut eivät todellakaan anna oikeata kuvaa lajin sisäisestä ilmapiiristä.
Tuli mieleen nämä artikkelit:
http://www.t-mag.com/nation_articles/304edu.jsp
http://www.t-mag.com/nation_articles/305edu.jsp

Nuo artikkelit antavat ehkä ruusuisen kuvan, mutta nissä korostetaan tuota henk.koht. tasolla tapahtuvaa kommunikaatiota ja yhteistyötä. Tapahtui netissä mitä tahansa, niin se naamakkain tapahtuva Oikean Elämän toiminta on kumminkin aina tärkeämpää. Vittuilut tai kielteiset arviot ottaa enempi tosissaan, jos vittuilijana on joku läheinen ihminen (jotka harvemmin moisia lausuntoja yleensä jakelevat) ja se tapahtuu naamakkain. Virtuaalimaailman anonyymit pään aukomiset pitäisi aina osata jättää omaan arvoonsa (tai moderaattorin heittää bittisyöveriin).

Meinaatko noin ihan tosissas? Jos teen tuonne säännöt, niin enköhän osaa niitä myös itse noudattaa? En ole muualtakaan eriviä mielipiteitä poistanut, vaan kun säännöt laitetaan niin myös esimerkkinä niitä noudatan.

Moderointilinja on ollut todella heikko. Keskustelut menevät jatkuvalla syötöllä samanlaiseksi kinasteluksi, joka on käytä jo lukuisia kertoja aikaisemminkin. Asialinjalla ja otsikon mukaisessa aiheessa pysyminen on ollut kaukana. Keskustelun herättäminen on hyvä asia, mutta provosoiminen väittelyyn ei. Aloittamasi keskustelu, joka siirrettiin Roinapuolelle, oli omasta mielestäni hyvä esimerkki keskustelusta, joka oli ensimmäisestä kirjoituksesta asti provosoiva ja kinasteluun tarkoitettu. Sen olisi voinut jättää aloittamatta. Asiallinen keskustelu oli kaukana. Olen samaa mieltä N.O.Kummosen kanssa. Kuten tuossa jo aikaisemmin mainittiin, niin treenipuolelle, ja miksi mihin tahansa muullekin osa-alueelle, tuleva kehonrakentajien mollaaminen johtaa välittömästi julkiseen mestaukseen. Tuomitsithan itsekin aloittamani keskustelun "typeräksi provoksi" tms.

Iivilin suhtautuminen on ollut neutraalia ja moderointi asiallista.

En kannata Voimanosto-osion poistamista. Keskustelu siellä viimeaikoina on kieltämättä vähän mitä sattuu, mutta kuitenkin osiolle on paikkansa. Itse olen alkanut vasta nyt alkanut treenata voimanostoa ja hyvä että on joku paikka josta löytää suomenkielellä tietoa asiasta. Onhan niitä muitakin foorumeita ja sivuja, mutta kävijä määrältään Pakkotoisto on kuitenkin ylivoimainen.
Osion siirtäminen Treeni-osiolle vaikeuttaisi taas huomattavasti voimanostojuttujen lyötämistä sieltä muiden seasta, johtuen osiolle tulevasta suuresta viestimäärästä. Tiukemmat säännöt ja moderointi olisi paikallaan Voimanosto-osiolle.

PowerBoy sanoi:
Moderointilinja on ollut todella heikko.

Miten niin heikko, alunperin oli vain sääntönä, että keskustelu on voimanostoon liittyvää, miten moderointi on mennyt silloin metsään jos joku kritisoi varusteita?
Opetatko nyt isääs panemaan vai onko päässyt unohtumaan että olenhan tässä keikkunut jo vajaan 3v ja forumi on isompi kuin koskaan, ei kovin perseelleen ole menty?

Heti kun tulee tarkemmat säännöt, mitkä juuri laitoin, niin sitten voit alkaa arvostelemaan minun modetointiani, jos homma ei hanskassa pysy. Kuten olen monasti sanonut, sieltä puolen monitoria on niin helppo huudella.

N.O.Kummonen sanoi:
Tämän palstan voimanostajat edustavat murto-osaa Suomen kilpailevista voimanostajista (aivan kuten muidenkin palstojen osalla). Väittäisin että suurin osa voimanostajista ei tulee toimeen keskenään nosti sitten ilman varusteita tai varusteilla amatööri tai ammattipuolella. Usein yhteistyötä tehdään henkilökohtaisella tasolla, joten keskustelua ei tarvitse tuoda palstoille, koska on puhelimet ja yhteisiä treenejä. Näitä keskusteluita ei voimanostosta nähdä. Täällä näkyy vain muutamia netin orjuuttamia yksilöitä, jotka kirjoittavat usein tyyliin "varustepelleilyä! JOS minä kilpailisin niin rawna" Tähän sitten varustenostajat vastaavat. Nämä keskustelut eivät todellakaan anna oikeata kuvaa lajin sisäisestä ilmapiiristä. Itse nostelen Metal Gymillä pienessä porukassa, jossa on nostajia eri liitoista ja aika harvoin tulee kyykätessä iskuja munuaisten kohdalle.

Korjaan lausuntoani muotoon: "Mikään ei ole kateellisempi kuin nettivoimanostaja."

Itse en tunne montaa voimanostajaa henk koht, mutta salilla jossa treenaan on voimapainoitteisesti treenaavia sekä pari kisoissakin käyvää "oikeaa nostajaa" ja henki on hyvä. Kaveria autetaan, varmistaja löytyy aina ja pyydettäessä tsekataan tekniikkaa jne... Ei siellä salilla tosiaan selkäänpuukoteta.

Tämä tästä :piis:

Ei tulisi lopettaa mielestäni. Siellä on kuitenkin monta todella asiantuntevaa kaveria, joilta minä ainakin olen saanut paljon vinkkejä. Jos nuo voima-asiat olisivat yleisellä harjoituspuolella, niin ne hukkuisivat sinne bodausviestien joukkoon.

Itselläni ei ainakaan ole yleensä suuri homma poimia sieltä voimanostokeskusteluista ne tärkeät asiat ja jättää höpö löpöt väliin. Yleensä niistä viestiketjuista näkee koska ne alkavat mennä metikköön ja lukemisen voikin lopettaa siihen. Yleensä nuo metsään menot tapahtuvat vielä samojen henkilöiden toimesta. :david:

Ei perkele. Huonoa kehityssuuntaa molemmat, forumin lopettaminen tai tiukempi modelinja. Kusee vielä omaan nilkkaan jengin mielenkiinnon vähentymisenä. Sanavapauden rajoittamisessa käy niin aina. Siis aina.

Pakkis on nimenomaan siksi niin loistava palsta, että täällä saa sanoa suoraan sen mitä ajattelee. Kiivaat väittelyt ovat myös yksi pakkiksen suosion salaisuus.

Minusta nykylinja on ihan ok. Selkeät trollit poistetaan, mutta muuten ei pahemmin puututa. Eli varusteita pitää saada arvostella. Jos joku tuuppaa 600 kiloa kyykystä peltifarmarit jalassa, niin miksei siihen saisi todeta mielipidettään?

Kysynkin siis. Mitä varten voimanostoforum on perustettu?

vain treenivinkkejä, nostotuloksia ja hehkutuksia vartenko?

Jos noin on, niin esimerkki sellaisesta forumista on jo olemassa, finnishpower, jonne tulee ehkä yksi tai kaksi viestiä päivässä. Sama kai se sitten olisi laittaa suora linkki pakkiksen voimanostoforumista finnishpowerille?

Ja mitä bodailun arvosteluun tulee, niin kyllä itse olen tykitellyt ihan samanlaista kritiikkiä sinne mitä olen laittanut voimanostoforumillekin. Ei ole banni iskenyt, mitä nyt muutaman kerran moderoitu.

Siis.

Jyrkkä ei sananvapauden rajoittamiselle kuten myös forumin poistamiselle. Jengi puhuu siitä mistä sitä kiinnostaa tai sitten se ei puhu mitään. Ohjaileminen ja rajoittaminen ei toimi.

Niin, itse asiasta: minäkään en kannata koko voimanosto-osion lopettamista. Paljon on ollut hyvääkin juttua, eikä kaikki väittely suinkaan käänny säälittäväksi "Mun isi o kovempi ku sun isi!" -kinailuksi.

Hjjtt:nkin pointti on asiaa. Pakkiksen vahvuuksia ovat nimenomaan nuo, että suht vapaasti saa jutella, mutta kuria ja sensuuriakin on (100% vapaus = 100% kaaos/sekasotku, joten pakko on hieman kuriakin olla). Joskus tasapainon löytäminen noiden kahden välillä on vaikeaa ja siitä pitää neuvotella. Osion alkuaikoina meinasin kovalla kädellä siivota pariakin viestiketjua, mutta en siihen ryhtynyt, koska asiasta oltiin eri mieltäkin ja perusteltiin järkevästi eriävät mielipiteet. Tämä keskustelu tapahtui siis vippisätissä.

Toisekseen, en uskaltanut sen enempää putsailla/sensuroida, koska minulla ei ole siihen mielestäni riittävästi voimailun osalta kokemuksen tuomaa auktoriteettia (vaikka moderaattori olenkin), koska en ole kilpanostaja, vain harrastelija toistaiseksi. Miten siis pystyisin pätevästi päättämään esim. varusteiden kannattajien mielipiteet poistettaviksi enkä vastustajien? En mitenkään. Siksi uuden moden onkin hyvä olla sekä rauhallinen aikuinen, että kokenut voimailija. Jompikumpi ei riitä, joten toivottavasti joku harkitseva ja kokenut voimailija hommaan ryhtyy. :thumbs:

Aina provot ja vittuilut eivät ole selviä tapauksia. Harmaatakin on, ei pelkästään mustaa ja valkoista. Siksi tarvitaan harkintaa paitsi moden omassa päässä, niin joskus useammankin moden kesken (ainakin, jos meinaa isompia toimenpiteitä tehdä).

Voimanosto-osion suurin ongelma on, ettei siitä nykyisellään ole hyötyä kenellekkään. Osio ei toimi niinkuin sen pitäisi: voimasta kiinnostuneiden treenaajien ajatustenvaihtopaikkana. Osiolla pitäisi pystyä asialliseen keskusteluun raw- tai varustenostajista ja heidän eroistaan huolimatta.

Voimanostofoorumista täytyy siis yhteistyöllä ja asiallisella moderoinnilla luoda sellainen tiedon mekka, kuten esim. Pakkotoisto on jo usean vuoden ajan kehonrakennukselle ollut.

:lol2: ;)

strong sanoi:
Niin, tuonne voimanosto-osioon on tullut sen alkuajoista lähtien vain pelkkää lässytystä varusteista, hormoonienkäytöstä, liitoista yms. muuta luokatonta paskanjauhamista, ...

Muista voimanosto-osion threadeistä:

strong sanoi:
Eli penkkipaita auttaa yli 120kg + todellinen apu, joka nostaa vielä sitä hieman.
:worship: paidalle, vahva pusero!

strong sanoi:
Mitäpä mieltä olette tästä liittosekoilusta?

Voimanostoliittoja on siis olemassa ainakin näin monta:

-WPC
-APF
-AWPC
-AAPF
-WPO
-WPA
-APA
-IPF
-ADFPA
-USPF
-NASA
-WDFPF
-IPA
-AAU
-ADAU
-WNPF
-WABDL

WTF!?

strong sanoi:
Hae niihin kossupullonpohjalinsseihisi lisää vahvistusta ennen kun tulet seuraavan kerran paljastamaan peräpukamiasi suun kautta tänne ketjuun. Ihan oikeesti. :0:

strong sanoi:
On se kumma miten 237.5 kg:n runkkupenkillä työnnetään helposti 327.5kg sellaisilla 10kg:n varoilla(konservatiivinen arvio) ja 260kg:n haistapaskapenkillä 365kg, jolloin ...

On tää niin hauskaa. Niin ja minun mielestä ei pidä poistaa. Toivottavasti mikään ei muutu.

Kraftwerk n sanoi:
Voimanosto-osion suurin ongelma on, ettei siitä nykyisellään ole hyötyä kenellekkään.

Ai ei vai. Kumman paljon sinä kuten minäkin sinne vain kirjoitellaan ja palstaa luetaan. Aika paljon näköjään muutkin kun noita viewssejä katsoo.

Miksiköhän niin, jos palstasta kerran ei kenellekään mitään hyötyä?

Kraftwerk n sanoi:
Osio ei toimi niinkuin sen pitäisi: voimasta kiinnostuneiden treenaajien ajatustenvaihtopaikkana.

Miten niin ei toimi? Jos katsot vaikka 20 ylintä topikkia nyt ko. forumilla niin moniko niistä on sinusta epäasiallinen?

Kraftwerk n sanoi:
Osiolla pitäisi pystyä asialliseen keskusteluun raw- tai varustenostajista ja heidän eroistaan huolimatta.

Ja niin myös tapahtuu niissä raameissa joissa se ylipäätään sananvapautta arvostalla forumilla voi tapahtua.

Kraftwerk n sanoi:
Voimanostofoorumista täytyy siis yhteistyöllä ja asiallisella moderoinnilla luoda sellainen tiedon mekka, kuten esim. Pakkotoisto on jo usean vuoden ajan kehonrakennukselle ollut.

Mutta kun voimanostoforumia nimenomaan moderoidaan samoin säännöin kuin bodailupalstaakin. Pelkästä mielipiteen esittämisestä ei ketään bannata tai viestiä moderoida. Sinä ja muutamat muut nyt vain vaativat, että voimanostoforumilla otetaan muista forumeista poikkeuksellinen sääntö voimaan, jossa estetään jengiä sanomasta mielipidettään esimerkiksi juuri varusteisiin liittyen. Sellainen moderointi ei ole asiattomuuksien poistamista vaan sanavapauden rajoittamista.

Mielestäni osio saa olla ja pysyä. Yksittäisiä viestejä voisi varmaan poistaa enemmän, eli ehkä moderointia voisi tiukentaa. Pystyn lukemaan osiota kuitenkin sujuvasti ja poimimaan sieltä sen mikä kiinnostaa, kinastelut menevät apinasuodattimen läpi. Asiaa ja neuvoja olen kuitenkin löytänyt ihan kiitettävästi ja saanut paranneltua omaa treeniohjelmaani.

Minun mielestäni voimanosto-osio kannattaa säilyttää edelleen, mutta se on moderoitava voimanostohenkisempään suuntaan. Tällä hetkellä meininki on verrattavissa siihen, että voimanostajat kävisivät kehonrakennusthreadeissa naureskelemassa kehonrakentajien itseruskettaville voiteille, poseerausöljyille ja pikku uikkareille ja kommentoisivat tyyliin: "Onko tuo nyt sitä urheilua? Täysin naurettavaa homostelua... Eihän ne edes oikeasti ole niin isoja, kun täytyy tollasilla kepulikonsteilla yrittää näyttää isommalta... " Ja lisää pökköä pesään voisi heittää mainitsemalla synthol, implantit ja muut kivat kehonrakentajien lisäavut. Tuossa aikaisemmin onkin ollut ihan hyviä ehdotuksia palstan moderaattoreiksi, kuten Raven, Kraftwerk N, N.O.Kummonen ym.Täältä tulee myös kannatusta heille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom