Tulisiko voimanosto-osio poistaa Pakkotoistolta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, tuonne voimanosto-osioon on tullut sen alkuajoista lähtien vain pelkkää lässytystä varusteista, hormoonienkäytöstä, liitoista yms. muuta luokatonta paskanjauhamista, millä ei ole mitään tekemistä laadukkaan keskustelun kanssa ja laadukkaalla keskustelufoorumilla tuskin tarvitaan tuollaisen marginaaliryhmän kinasteluja, kun kyseiselle marginaaliryhmälle on tarjolla pelkkään voimanostoon tarkoitettuja foorumejakin, joissa keskustelu säilyy asiallisena(esim. siellä kirjoitetaan omalla nimellä ja mitään lajista tietämättömät tulevat harvoin provoamaan).

Kun Pakkotoistolla haluaa saada tietoa voimanostajien treenistä, niin eikö ne keskustelut mahtuisi ihan hyvin tuonne treeniosiollekin, sillä onhan niistä voimatreeneistä hyötyä muidenkin lajien harrastajille, eikä pelkästään voimanostajille. Ja jos kerran päivässä saadaan video lepakkomiehestä, niin eikö sen voi postata ja kadottaa ihan hyvin tuonne yleiseen keskusteluunkin, eihän voimanosto-osiota olla tehty sen takia, että päästään Suomen tasokkaimmalla kuntoiluun liittyvällä keskustelufoorumilla iskemään voimanostajia vyön alle 24/7?

Eikö voimanosto-osion voisi siis lopettaa ja jos voimanosto kiinnostaa, niin painuu sitten vaikkapa sinne fiinnispauvverille ja westsidebaariin?

Pitäisikö mielestäsi voimanosto-osio lakkauttaa?

Minun mielestäni pitäisi, sillä täällä ei ole riittävästi voimanostajia, joilla olisi koko ajan sanottavaa treeniasioista ja noille tyhjänpäiväisille paskanjauhannoille on jo Jippii ja yleinen keskustelu ja sitä varten ei tarvita mitään erillistä voimanosto-osiota.

Mutta mitä tuumaa hän?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai sitä poistaa tartte, ei se ainakaan meikäläistä millään tavalla häiritse. Ehkäpä moderointia voisi kiristää, jotta kaikki threadit ei mene välineistä/aineista/... väittelyksi? Eli turhat provoviestit poistettaisiin välittömästi. Esim. joku todellinen voimanostaja modeksi tuolle alueelle, jos tämän hetkinen tilanne ei tyydytä. Sinäänsä olen aika jäävi sanomaan mitään, koska melko vähän olen tuota aluetta seurannut.

Välineet nyt kuuluu tuohon lajiin ja sillä selvä. Olkoon se sitten kuinka naurettavaa vaan.

Jakob sanoi:
Ei kai sitä poistaa tartte, ei se ainakaan meikäläistä millään tavalla häiritse. Ehkäpä moderointia voisi kiristää, jotta kaikki threadit ei mene välineistä/aineista/... väittelyksi? Eli turhat provoviestit poistettaisiin välittömästi. Esim. joku todellinen voimanostaja modeksi tuolle alueelle, jos tämän hetkinen tilanne ei tyydytä. Sinäänsä olen aika jäävi sanomaan mitään, koska melko vähän olen tuota aluetta seurannut.

Välineet nyt kuuluu tuohon lajiin ja sillä selvä. Olkoon se sitten kuinka naurettavaa vaan.

Homma on vaan niin, että kun se osio tänne tuli, niin riidanhakuiset kirjoitukset ovat varmasti lisääntyneet. Jos keskusteltaisiin pelkästään siitä tärkeimmästä, eli treenistä, niin ne keskustelut mahtuisivat ihan hyvin tuonne treeniosastolle, mutta kun tuolla voimanostolla on se pimeä puolensa ja nuo keskustelut tuolla voimanosto-osiolla tuntuvat yleensä käsittelevän vain sitä(esim. tänään tuli pyyntö varustesotien jättämistä yhden ketjun alle, joka ei tule onnistumaan), niin en näe mitään syytä pitää tällä foorumilla pelkästään haukkumiseen keskittynyttä osastoa mukana. Voisi hillitä sitä varustesotaa.

mutta rupeaako sitten treenipuoli täyttymään turhanpäiväisistä varusteväittely treadeista? Itse kannatan voimaosion säilyttämistä niin pysyy treeni ja ravinto siistinä...

jos joku erehtyy laittamaan tuloksia kisoista niin ei kauan kestä kun joku mulkku vesipää alkaa jauhamaan paskaa varusteista, tämä vituttaa ylipaljon.

Ei. Pysyy treeniravintopuoli siistimpänä kun penkkipaitaväännöt on omalla puolellaan.

Jakob sanoi:

Samaa mieltä olen kanssasi, ei minukaan suuremmin toi voimanosto kiinnosta ja aika vähän seillä vierailen. Ja ihan hyvä että on omalla osiollaan noi varuste yms. jutut. Ehkä se moderoinnin tiukennus tai voimanostaja modaamaan sinne vois olla ratkasu, vaikee sanoa...

syntikka sanoi:
mutta rupeaako sitten treenipuoli täyttymään turhanpäiväisistä varusteväittely treadeista?

Ei treenipuoli, vaan yleinen keskustelu ja tuskin sinnekään niitä enää samaan tahtiin tulee. Tarttis tehdä kuitenkin jotain, kun valitusta tuosta varustesodasta tulee koko ajan.

syntikka sanoi:
Itse kannatan voimanosto-osion säilyttämistä niin pysyy treeni ja ravinto siistinä...

Sitä vartenko pitää olla Pakkotoistolla erillinen osio, jossa haukutaan voimanostajia, että treeniosio pysyy siistinä? Miksi ei sitten perusteta juutalaisille, kommunisteille, homoille, kukkahatuille ja somaaleille omaa osiota, että yleinen keskustelu säilyisi siistinä?

Timba79 sanoi:
. Ehkä se moderoinnin tiukennus tai voimanostaja modaamaan sinne vois olla ratkasu, vaikee sanoa...
se olis kans avain ettei se mode aloittas sitä vittuilua, voimanostaja/voimailija modeksi jos löytyy :thumbs:

strong sanoi:
Ei treenipuoli, vaan yleinen keskustelu ja tuskin sinnekään niitä enää samaan tahtiin tulee. Tarttis tehdä kuitenkin jotain, kun valitusta tuosta varustesodasta tulee koko ajan.

Sitä vartenko pitää olla Pakkotoistolla erillinen osio, jossa haukutaan voimanostajia, että treeniosio pysyy siistinä? Miksi ei sitten perusteta juutalaisille, kommunisteille, homoille, kukkahatuille ja somaaleille omaa osiota, että yleinen keskustelu säilyisi siistinä?

Tarkoitukseni ei ollut mollata voimanostajia. Ehkäpä tuo tiukempi moderaattorilinja olisi se paras vaihtoehto. Itse ainakin pidän siitä että on selkeät aluejaot aihealuettain.

Timba79 sanoi:
Ehkä se moderoinnin tiukennus tai voimanostaja modaamaan sinne vois olla ratkasu, vaikee sanoa...

Siinä on esimerkiksi yksi hyvä idea.

Jotain pitäisi tehdä, että täällä ei löydy enää yhtään keskustelua, jossa syytetään nostajia roinaamisesta, varustevilpistä, testipakoilusta ja nosturilla painojen nostamisesta, vaan keskustelu on korkeintaan treeniä ja kisatuloksia koskevaa.

Ja koska voimanosto-osiolla keskustelut ei mene muuhun kuin varustesotaan, niin miksi sitten sellainen yleensä täällä pitäisi olla? Eli keskustelu nyt asialliseksi sinnekin ja vähän äkkiä!

Ideoita?

strong sanoi:

Kaikki päättää kerralla kirjoittaa vain asiallisia viestejä voimanosto-osioon?
Esim. Powerhousu ja/tai strong ko. osiolle modeksi kovemmalla linjalla kuin koskaan missään ja koskaan?
Odotellaan vain, kun aika hoitaa keskustelun asialliseksi?

Voimanoston keskustelu pitää hoitaa täällä, koska ainakaan Suomesta en ole asiallisempaa voimanostofoorumia löytänyt.

strong sanoi:
- "Tärkeä"-threadi penkkipaita-juttuja varten
- Sama juttu kun löytyy uusi vastaava "tulee joka threadissä vastaan"-aihe

Noista puhutaan kuitenkin jossain, mieluummin ei threadissä jossa oli tarkoitus puhua jostain muusta. Kyllähän nämä foorumit ovat tiukasti moderoituja jo nyt, en oikein usko että modit saavat lisäduunilla mitään järkevää aikaiseksi.

Tuollaiset jutut, vaikka aiheet olisikin moneen kertaan vedetty läpi, herättävät kuitenkin keskustelua. Ne kuuluvat nimenomaan voimanosto-osioon, ei vaan vääriin threadeihin.

Voimanostopuolelle erikseen RAW-nostolle ja varustenostolle omat alikategoriat samaan tyyliin kuin musa puolella on metallimusalle oma alikategoria. Kaikki varusteilla tehdyt nostot tulisi oman kategorian alle ja jos ei siitä touhusta tykkää niin kyseisen osion voi jättää lukematta. Palstan seuraaminen tosin hankaloituu kun kategorioita tulee lisää, mutta ainakin itse tykkäisin tällaisesta jaosta. En paljon ota kantaa noihin keskusteluihin, mutta kiva niitä on lukea ja oppia uusia juttuja, nimenomaan ilman turhia provoja yms.

Jos treeni- ja ravintopuolelle joka bodauskisoja käsittelevään threadiin heittäisi jotain sheissee siitä, miten heikkoja bodarit on vaikka kokoa löytyykin ja kuinka syntholia on siellä ja täällä yms. ja miten bodarit käyttäytyy kuin yli-isot mulkut dieetin aikana ja ja ja.... niin nopeastipa tulisi viikon miettimistauko. Sehän olisi pelkkää provoa ja/tai trollaamista.

Jos nyt voimanostopuolelle tehtäisiin omat alihakemistot RAW:lle ja varustenostoille, niin tajuaisivatko varustenostojen vastustajat pysyä pois sieltä? Koko idea on siinä, että he protestoivat varustenostoja, kun varustenostot menisivat omalle osiolle, kritisoijat muuttaisivat mieltään?

Hyvä pointti Mixulta ja tod. mielenkiintoinen ehdotus paksilta.

Yksi ongelma voimanoston suhteen on se, että ko lajin sisällä on niin eriäviä mielipiteitä siitä, mitä lajin tulisi olla. Ne ovat tulleet monesti ilmi pakkiksellakin. Vähän samaahan on kilpakehonrakennuksenkin suhteen, toiset haluavat aina vain isompia massahirviöitä, toiset haluaisivat, että korostettaisiin symmetriaa ja kireyttä enemmän. Nojaa, kilpakehonrakennus on ihan eri asia siinä mielessä, että kyseessä on arvostelulaji, joten siihen sitä kautta ikäänkuin kuuluu pieni kinailu siitä, kenen olisi pitänyt mikäkin kisa voittaa. (näin olen itse ainakin tulkinnut) Jokaisella voi ja saa olla oma mielipiteensä voittajasta, koska ulkonäköseikat ovat aina makuasioita. Voimanostossa suurimman yhteistuloksen nostanut on voittaja ja sillä sipuli. Tätä yksinkertaisuutta ovat viime aikoina (suunnilleen viimeisen 10-15 vuoden aikana, kun ovat jo hieman enemmänkin auttaneet nostoissa) varusteet sotkeneet. Joidenkin mielestä varustenostot ovat normaalia kehitystä, toisten mielestä paska homma ja itsensä pettämistä. Niistä lähtökohdista on ilmeisen vaikea kehiä rakentavaa ja järkevää keskustelua.

Em. syistä olisi varmasti vaikeaa nimetä erillistä modea voimanosto-osiolle. Mistä löytyisi henkilö, joka olisi samanaikaisesti:
1) nykyinen tai entinen kilpailija ja kokenut voimailija
2) tarpeeksi avaramielinen suvaitsemaan sekä varusteiden kannattajien että vastustajien mielipiteitä, jos ne ilmaistaisiin asialliseen tyyliin.

Onko tuollaisia ihmisiä olemassa?

Mun mielestä voimanosto-osiota ei tulisi lopettaa.

Kun joku sitten kyykkää sen 600kg, niin siihenkö ei kukaan mitään sanoa saa? Sovitaan sitten niin, että ammattilaisvoimanosto kuuluu "netistä pomittua" osiolle ja voimanostopuolella keskustellaan voimanostosta.

Jos joku sen 600 kg kyykkää, niin ennenkuin sitä lähtee kommentoimaan ja tyrmää sen varustepelleilyksi voisi kysyä itseltään, onkohan tuo kaveri omistautunut voimanostolle, treenaakohan tuo kovaa, mahtaako tietää jotain voimanhankinnasta vai nostiko se sen vain vetämällä puvun päälle?

Mun mielestä ammattilaisvoimanosto kuuluu voimanosto-osiolle. Kyllähän mielipiteensä saa ilmaista ja onhan se jossain määrin suotavaa. Kuitenkin voisi aina miettiä millä tavalla asiasta kirjoittaa. Kumma kyllä voimanostoa ja sen varusteita saa ja näköjään pitääkin kritisoida (usein vielä henkilötasollakin), mutta kovin paljon ei näy voimailijoita torpedoimassa kehopuolen keskusteluita.

Jokainen voisi mennä itseensä ja ajatella pari kertaa tarkkaan ennen kuin mihinkään osioon tai threadiin kirjoittaa. Esim. itse en pidä erityisemmin hevi-musasta. En kuitenkaan katso tarpeelliseksi meuhkata sillä puolella pitkistä hiuksista ja örisemisestä sekä saatananpalvonnasta. Miksiköhän?!

Tehokas moderointi auttaisi asiaa, koska aina löytyy ihmisiä joilta em. ajattelutapa ei luonnistu, mutta mistä löytyy puolueeton moderaattori. Esim. Miken mielipide varusteisiin on jo selvillä ja hän tuskin poistaa varusteisiin kohdistuvia provoja sieltä, koska on samaa mieltä provosoivien kanssa. Strong kuuluu samaan kastiin ja on yksi kovimpia varusteiden vastustajia ja usein kirjoittaa törkeästi muita palstalaisia kohtaan. Omat moderaattori ehdokkaat olisivat melko neutraaleilta tuntuvat Kraftwerk n ja jto.

Ei tulisi lopettaa. Alettuani keskittymään enemmän voimapainotteiseen treeniin sieltä olen saanut paljon hyvää tietoa ja ideoita treeniohjelmista ja tekniikoista. Joukkoon on myös mahtunut asiallista pohdintaa eri treenimetodien hyvistä ja huonoista puolista.

Noista tulos yms threadeista sen verran että ennen luulin että kalamiehet ovat kateellisia mutta voimanostajat taitavat viedä voiton :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom