Tulisi jo kesä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Kesä on jees, kunhan vain on tarpeeksi lämmintä (sellainen +25 alkaa olla sopiva lämpötila ;)), mutta hamaran ja Miken tavoin tunnustaudun kyllä ehdottomasti syksyihmiseksi! Tummat illat, kuulaan kirpeät aamut, ruskan upeat värit huurteen kirjomina... Sitäpaitsi syksy on romantiikan kulta-aikaa! :haart:

Ja kyllä mulla ainakin on pokkaa tilata makeaa siideriä, vaikka poikain kanssa liikkeellä olisinkin :D Olut =:urjo:, siideri = :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
D.Yates sanoi:
Siis huulia päristellen? Vai mopoako tarkoitit pyörällä?

Vai että +30 suomessa, sen kun näkis.

Mulla on vanteessa väpätin :).

Mopolla mopolla, sanaa pyörää käytän mopon sijasta, koska on täysin asennevammaista puhua nyky"mopoista", 50cc kevytmoottoripyöristä(tällä niitä eteläeuroopassa kutsutaan), mopoina. Ehtä jotain Solifer PV:tä voi, mutta 100kg pyörä, jonka jarrut, runko ja tekniikka vastaavat isompia pyöriä mielestäni ei.

Käsite mopo, ja kaikki siihen liittyvät säädökset ovat suoraan kivikaudelta. Anteeksi offtopic. Tulipa taas kirjoitettua romaani.

Haluaisin että kesä tulisi mahdollisimman pian. En oikein pidä talvesta, varsinkaan jos on paljon lunta. Mutta onhan se siistiäkin, kun aina jonain talvina on extreme-kelit eli 30 astetta pakkasta ja tiet jäässä. :jahas:

Huppe sanoi:
Ironchef se muistaa aina totuuden... siinäpä vasta kesäkissa :kuola:

Tuohan on otettu viime Jussina Tiekoskella. Lötjäke kuvassa on mun anoppi!

Voi taivas, kuinka odotankaan kesää ja kuinka vihaankaan talvea. Talvella ei mitään tekemistä. Kesällä kivaa. Hip hei...Tervettä menoa.

Talvi on ihan perseestä..On pimeetä ja kylmä..Paitsi tänä talvena ei oo oikeen kylmä tullukkaan ku ei oo oikeen pakkasiakaan ollu..
Et tulis jo vaan se kesä! :haart: :haart:
Pääsis uimaan,afaa ottaan ja nauttiin kesästä... :kuola:
Ainoo vaan et ku on kauheet helteet,niin ei oikeen tykkäis salille liikkua.. :(

Talvi lamaannuttaa. Kesällä on aina sellane 567,3% boosti päällä kokoajan. Saa paljon enemmän aikaan. Päivätkin pidempiä. :)

Jees, kyllä täälläkin kesää innolla odotetaan. Mielenkiinnolla tosin odotan kevättäkin. Ja syksyä. Ja talvea. Noh, kesä. Ihanaa aikaa, vähäpukeisia miehiä, terassilla kylmää vissyä ja auringonottoa. Fillarilla ajaminen ei ole kesällä yhtä tuskaan, toisin kuin NYT. Kesävaatteita lähden ostamaan ensi viikolla :hyper:

Aaaah, kesä! Leppoisaa ulkoilua, mahtavia elämyksiä, metsässä yöpymisiä mukavalla porukalla jne. Ja kaikki nämä samassa paikassa: valtion tarjoamassa 100% varmassa kesätyöpaikassa. Palkkaakin tulee muutama euro päivässä. On se ihana päästä sitten vihdoinkin armeijaan 11.7! Innolla odottaen :wall:

Gillyanne sanoi:
Kesä on jees, kunhan vain on tarpeeksi lämmintä (sellainen +25 alkaa olla sopiva lämpötila ;)), mutta hamaran ja Miken tavoin tunnustaudun kyllä ehdottomasti syksyihmiseksi! Tummat illat, kuulaan kirpeät aamut, ruskan upeat värit huurteen kirjomina... Sitäpaitsi syksy on romantiikan kulta-aikaa! :haart:

Vaikka vissiin hevimimmi oletkin, niin satutko kuuntelemaan Sir Elwoodia? Toi sun teksti on ihan kuin Juha Lehden kynästä. ;)

Kesä tosiaan. Mä ehdin yleensä kesän lopussa kyllästyä siihen, mutta kyllä tällä hetkellä olen myös pirun kyllästynyt tähän talveen. Tulisi se kesä(eikä sovi kevättä unohtaa!) tosiaan äkkiä, tosin ensin kireeksi! :whip:

Kipi I sanoi:
Joo kesällä hikoaa kuin jokinorsu, mutta on se suomessa se hyvä puoli että on kesät,talvet,yms. Vaihtelua :)

:anssi:

IMO toi vaihtelu on vaan sitä että ihmiset yrittää uskotella itsellensä että ei se talvi niin paha ole. Itse kun asuin etelänmailla ei ikinä ympäri vuoden jatkuva kesä tuntunut ollenkaan tylsältä.

edit: joo-joo kyllä jotkut ihan oikeasti tykkää talvesta :eek:

Jub sanoi:
edit: joo-joo kyllä jotkut ihan oikeasti tykkää talvesta :eek:
Parasta talvessa on ehdottomasti liukkaat kelit. Vielä kun olis takavetoinen auto, niin hupia olis joka risteyksessä ja mutkassa. Maisematkin on nätit ja kirpakka keli piristää. Talvella pitää vain olla jossain muualla kuin sohjoisessa kaupungissa.
Syksy on kanssa ok, hieanot värit lyö päälle ja kelit on leppoisia.
Kevät on jo vähän vittumaisempaa. Kaikki on harmaata ja ankeaa ja koko ajan on kylmä. Lisääntynyt valo kutkuttaa käpyrauhasta, mieli on levoton ja panettaapi.
Kesä olis muuten jees, mutta nenä vuotaa ja silmiä kirvelee. Kauhea vitutus kaiken aikaa siitä että kelit on paskat. Periaatteessa pitäis tehdä kaikkea kivaa, mutta kun ei jaksa niin alkaa nyppimään sohvalla makuu.

Ei missään nimessä:

+ Talvi on pimeä
+ Talvi on raikas
+ Tähdet suutelevat sinua
+ Voit vaeltaa rauhassa pimeän sielusi kanssa
+ Saa tehdä lumitöitä
+ Tunnelma on aina kohdillaan

- Juhannus

Kaikissa vuodenajoissa on omat hyvät puolensa, mutta ...

"...aaaaaaa! Kesän lapsi mä oon, aaaaaaaa, villi luonteeni on.
Aaaaaaaa, kesän lapsi mä oon, aaaaaaaa, poissa huoleni on."

Järvi, mökki, ryöhäävä sauna, luonnon hiljaisuus. Parempaa en voisi kuvitellakaan.

Tai järvi, mökki, juhannus, ystävät, hyvää ruokaa, yhteislaulua. Voiko olla parempaa?

Tummeneva elokuun ilta, kuutamo luo siltaa väreilevään järven pintaan, takkatuli räiskyy. Ah onnea.

Linnunlaulu korvissani, vieno tuuli ihollani, aurinko poskillani, metsän vihreys ympärilläni. Sisäinen akkuni latautuu juuri näistä.

Mun mielestä kesässä parasta:

1.) Saa grillata munasillaan
2.) Saa vetää virvelillä metristä haukea
3.) Voi ajaa kavereiden kans veneellä saareen ja vetää siellä perseet
4.) Voi painia kavereiden kans laiturilla. Häviäjä järveen, voittajalle bisse
5.) Voi rymytä hundkarusellenin kanssa nurmikolla
6.) Voi käydä lavatansseissa
7.) Siellä lavatansseissa voi olla Anna Eriksson
8.) Saa rullaluistella
9.) Voi vetää veneen perässä suksia tai vaikkapa kesämökin vanhaa ovea
10.) Kun veden päällä on niitä pitkäjalkaisia elukoita (hämiksen näköisiä) voi nakata saippuaa sinne veteen ja ne uppoaa

Siinä muutama syy. Kyllä tosin muissakin vuodenajoissa on puolensa.

-Marchi- sanoi:
Onko teistä kellään munaa terassilla poikaporukassa tilata makeaa siideriä..? Ei.

Kyllä on, sinulla ei taida olla......ai niin eihän sinulla ole ikää edes tilata :D

Edit. Ja niin ettei mene ihan offtopiciksi niin saisi kyllä tulla kesä ettei tarvitsisi enää valittaa pakkasia, voisi sitten valittaa hellettä/sateita. Kyllä se vaan on niin että suomen talvi tekee kesästä paremman.

Elchubagabra sanoi:
Mun mielestä kesässä parasta:

1.) Saa grillata munasillaan
2.) Saa vetää virvelillä metristä haukea
3.) Voi ajaa kavereiden kans veneellä saareen ja vetää siellä perseet
4.) Voi painia kavereiden kans laiturilla. Häviäjä järveen, voittajalle bisse
5.) Voi rymytä hundkarusellenin kanssa nurmikolla
6.) Voi käydä lavatansseissa
7.) Siellä lavatansseissa voi olla Anna Eriksson
8.) Saa rullaluistella
9.) Voi vetää veneen perässä suksia tai vaikkapa kesämökin vanhaa ovea
10.) Kun veden päällä on niitä pitkäjalkaisia elukoita (hämiksen näköisiä) voi nakata saippuaa sinne veteen ja ne uppoaa

Siinä muutama syy. Kyllä tosin muissakin vuodenajoissa on puolensa.

:D , tota viimosta en ole kokeillutkaan :)

Toivottavasti enää IKINÄ ei tule sellaista kesää kuin viime kesä. Vittu, tais sataa vettä joka päivä...
Kunnollinen kesä on kyllä poikaa.

Silloin oli hieno kesä kun asuin Unkarissa, helmikuun puolella alkoi olla jo terassikeliä (+20-25), kesällä oli sellaista +28:sta lähelle +40 ja syksyllä jatkui +20-25 kelit about marraskuuhun asti :)

saiwurdiin sanoi:
Jos minun pitäisi valita tämän ja ympärivuotisen kesän väliltä, niin valitsisin kyllä itsekin tämän -5C sään lopulliseksi.

Minä laitan vielä viisi astetta paremmaksi eli -10C ympäri vuoden olisi aivan ihanaa! Ja tietysti lunta juuri sopivasti se puoli metriä heti kun auratulta tieltä poikkeaa.

Kesä on muuten hyvä paitsi: ampiaiset, paarmat, hyttyset, hikiset vaatteet, ihon palaminen auringossa, helteen aiheuttamat rohtumat iholla, 2-3 viikkoa kestävät sadekaudet pari kertaa kesässä, ukkonen, hyperaktiiviset metsäneläimet joista 95% haluaa juosta auton alle, puliukkojen siirtyminen puistoihin ja muille yleisille paikoille, amisviikisen pilluralli korttelin ympäri, amatöörien jatkuva bilettäminen.

Talvella ihmiset elävät paljon siistimpää ja vakaampaa elämää, elämänrytmi on täysin erilainen kuin kesällä. Eikä tule niitä lämpöhalvauksia! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom