Tuliko mätkyjä vai palautusta?

Mulla oli kanssa aivan uskomattomia virheitä. Tienasin aivan tautiset summat rahaa, kas kummaa niitä ei ole näkynyt tileillä ja mätkyjä tuli 4500e.. Korjauksen jälkeen veikkaan vähän palautuksia. :)

Miten ihmeessä nyt on verohallituskin ruvennut sekoilemaan?

Koittavat kepillä jäätä, jos vaikka joku epähuomiossa maksaisi turhia mätkyjä niin saisivat taas vähän ilmaista rahaa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä sain 15e palautuksia. Marraskuussa havahduin siihen, että olin ylittänyt tulorajani törkeästi ja kituuttelin loppuvuoden ihan naurettavalla veroprossalla sitten. Korjausliike onnistui täpärästi, mutta kyllä mä jännitin koko alkuvuoden että tuleeko mätkyjä.
 
Palautuksia tulee 464€. Tosin olen sitäkin miettinyt, että mitä jos ottaisi vähän liian pienen veroprosentin. Sehän on kuitenkin tavallaan ilmaista lainaa. Tosin onko sitä sitten kiva maksaa yhellä kertaa iso summa...
 
Pikkasen reilut parisataa tulee takas päin.
 
Miten ihmeessä nyt on verohallituskin ruvennut sekoilemaan?

Esitäytetyt veroilmoituksethan tehdään työnantajien ja muiden suoritusten maksajien ilmoitusten perusteella. En väitä etteikö virheitä voisi sattua verottajankin päässä, mutta veikkaisin että suurin osa virheellisistä tiedoista johtuu siitä, että vuosi-ilmoitukset on joko jätetty kokonaan tekemättä tai tehty päin persettä. Aikataulu on sen verran tiukka, että verottajalta ei voida alkuvuodesta soitella ihan jokaisella Tmi Reiskan Nakki –firmalle, että mitenkäs teidän maksamat palkat viime vuonna meni.
 
ei se veroprosentin määrittely mitään salatiedettä ole.
On se. Aikaisemmin yritin laskea tuota ja aina tuli vitun kovat mätkyt. Nyt kun verottajan laskut näyttää järjestelmällisesti tuottavan palautusta, niin en todellakaan lähde säätämään noita prosentteja. On erinomainen järjestelmä kun pankit toimittaa lainatiedot yms. sellaiset verottajalle, niin ei tarvitse niitä pähkäillä.
 
Palautuksia tuli jonkinverran, mutta mullla olis myös kysymys.

Eli siis työskentelen duunissa jossa oma auto on välttämätön huonojen julkisten yhteyksien vuoksi / työaikoijan päivittäinen vaihtelevuus 13-16 välillä. Työpaikalta tulee laput ja liput jossa näkyy mun edellisvuoden työpäivät jne. eli kilsakorvaukset kyllä myönnetään.

Asun espoossa ja duunit vantaalla. Päivässä tulee noin 50km edestakas. Osaako joku fiksu nyt kertoa mulle että miten noi kilsat korvataan kun jostain kuulee että n. 0,40€ per kilometri? Jostain taas kuulee että Seutulipun hinta x 11kk (kesäloma vähennettynä). Teorioita tuntuu olevan yhtämonta kun tarinan kertojiakin, eli jos jollain jonkin sortin "faktaa" niin heittäkää ilmoille, niin osais pikkusen arvioida että paljo tulee vielä lisää palautuksia.
 
Palautuksia tuli jonkinverran, mutta mullla olis myös kysymys.

Eli siis työskentelen duunissa jossa oma auto on välttämätön huonojen julkisten yhteyksien vuoksi / työaikoijan päivittäinen vaihtelevuus 13-16 välillä. Työpaikalta tulee laput ja liput jossa näkyy mun edellisvuoden työpäivät jne. eli kilsakorvaukset kyllä myönnetään.

Asun espoossa ja duunit vantaalla. Päivässä tulee noin 50km edestakas. Osaako joku fiksu nyt kertoa mulle että miten noi kilsat korvataan kun jostain kuulee että n. 0,40€ per kilometri? Jostain taas kuulee että Seutulipun hinta x 11kk (kesäloma vähennettynä). Teorioita tuntuu olevan yhtämonta kun tarinan kertojiakin, eli jos jollain jonkin sortin "faktaa" niin heittäkää ilmoille, niin osais pikkusen arvioida että paljo tulee vielä lisää palautuksia.

http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=4785;444552
 
Tässähän on mukava suuntaus.
Viimeksi ~1700 € ja tänä vuonna tarjotaan ennen tarkistusta 1300 €:tä:)
Tarkistuttamalla tuo 1,3k noussee varmaankin johonkin 1 900€.
 
Mätkyjä 700 €...no katsotaan matkavähennysten jälkeen tilanne uudestaan....
 
Palautuksia tuli n.950€ :rock:
 
Asun espoossa ja duunit vantaalla. Päivässä tulee noin 50km edestakas. Osaako joku fiksu nyt kertoa mulle että miten noi kilsat korvataan kun jostain kuulee että n. 0,40€ per kilometri? Jostain taas kuulee että Seutulipun hinta x 11kk (kesäloma vähennettynä). Teorioita tuntuu olevan yhtämonta kun tarinan kertojiakin, eli jos jollain jonkin sortin "faktaa" niin heittäkää ilmoille, niin osais pikkusen arvioida että paljo tulee vielä lisää palautuksia.

Kopsiksen linkistä tosiaan voit laskea paljonko voit vähentää matkakuluja. 45 senttiä on tänä vuonna verottoman kilometrikorvauksen maksimi, ei siis liity näihin ansiotulovähennyksiin.

Muistaahan kaikki että omavastuun ylittävät matkakulut pienentävät verotettavia ansiotuloja (ja sitä kautta toki myös veroja), eikä niitä siis suoraan vähennetä maksettavasta verosta kuten asuntolainan korkojen alijäämähyvitys.
 
^Tuohon vielä lisäyksenä että jos nämä ehdot alla (tuosta verojulkaisusta johon oli linkki) ei täyty, niin oman auton käyttö tuskin menee läpi. Eli vaikka kuljet omalla autolla niin työmatkakulut lasketaan halvimman julkisen mukaan.

• Julkista kulkuneuvoa ei ole lainkaan käytettävissä. (Tähän lukeutuu myös se, että jos duunipaikalla pitää olla esim. 07.00 ja ekalla julkisella ei kerkeä.)
• Kävelymatka yhteen suuntaan (esim. asunnolta linja-autopysäkille) on vähintään 3 kilometriä.
• Odotusaika meno-paluumatkalla (esim. julkisen kulkuneuvon vaihto) on yhteensä vähintään 2 tuntia.
• Matka alkaa tai päättyy yöllä (klo 00.00–05.00).
 
47,25e mätkyjä. Oli vissiin kesätöistä jäänyt vähän vähennettävää ja olis tullutkin varmaan aika kovat mätkyt jos en olis nyt loppuvuonna maksanut megamarginaalia.
 
Back
Ylös Bottom