Ixa sanoi:
Kuinka moni on toteuttanut unelmansa?
En tähän threadiin ole unelmiani tainnut lykätä, mutta egoistina kerron silti. Olen haaveillut että "sitten joskus" pääsen alallani erääseen vaativaan ja haasteelliseen tehtävään.
Päässyt lähemmäksi unelmaansa?
No muutaman kerran olen hakenut haluamaani tehtäviin ja nyt sitten "suhteilla" siinä viime viikolla onnistuin (viime viikolla oli työhaastattelu, joka meni läpi kuin vettä, koska tulevan esimieheni esimies suositteli minua sinne). Ai niin, olen myös kohta päässyt eroon pahasta velkakierteestäni, syksyllä olen about velaton.
Ovatko unelmat muuttuneet?
Eivät varsinaisesti, mutta tarkentuneet. Sain tietää että tuossa tehtävässä on mahdollista joko olla vähemmän tienaavassa (ja vähemmän vastuullisessa) tai sitten vastuullisemmassa (ja enemmän tienaavassa) segmentissä ja seuraava etappi on nostaa itseni siitä alemmalta tasolta ylemmälle.
Ovatko unelmat muuttuneet mahdottaman tuntuisiksi?
Päinvastoin - tuntuu toteutuvan nopeammin kuin uskoinkaan. Tosin voin kiittää suhteita, joita ilman olisi CV saanut kasvaa vielä jonkin verran ennen niihin tehtäviin pääsyä.
Oletteko edes tehneet mitään unelmienne eteen?
Soitellut entiselle esimiehelle. ;)
Itse olen pikkuhiljaa alkanut ymmärtämään maailmaa toisin.
Ehkei se suuri palkka ja paljon hienoa kallista tavaraa olekaan se mun juttu.
Minulle kävi tuo aiemmin. Olin tällä unelma-alallani aiemmin, mutta ahneus iski ja halusin "kuuman ammatin kuumaakin kuumemmalta it-alalta" ja jonkin aikaa opiskeltuani ja puolitoista vuotta koodarina duunailtuani päädyin ratkaisuun "ei se raha, jos ei duunista nauti" ja nyt olen matalampipalkkainen duunari joka nauttii elämästään niin duunissa kuin vapaallakin. Samoin tuo "tässä päivässä eläminen" josta on ollut tässä threadissa puhettakin, on valjennut itselle uudella tavalla. Ennen elin aina "sitten kun" periaatteella, ja huomaan että olen jäänyt paljostakin kivasta paitsi kun en osannut pysähtyä ja ihmetellä nykyhetkeä. Kaksi terveenä syntynyttä lasta ja kiva puoliso tuovat riittävästi onnea tähän nykyhetkeenkin.
:kippis1: