Tuleva ohjelmani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zimpura
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
49
Kaupunki
kuopio
Sunnuntai Jalat Sarjat Toistot
Reiden koukistus 3 10
Reiden ojennus 2 12
Kyykký 3 12
Prässi 3 10
Pohjenousu seisten 3 15
Vatsarutistukset koneessa 3 max

Maanantai Rinta
Penkkipunnerus 3 12
Vinopenkki käsip. 3 10
Pec-Dec 2 10
Vatsarutistukset penkillä 3 max

Keskiviikko Selkä / Hauikset
Ylätaljaveto taakse 3 12
Alatalja 2 10
Kulmasoutu tangolla 3 12
Vartalonkierto koneessa 2 15
Hauiskääntö tangolla 3 12
Hauiskääntö käsip. 2 10

Torstai Olkapäät / Ojentajat
Pystypunn. koneessa / tangolla 3 12
Vipunostot sivuille 2 10
Pystysoutu 3 10
Ojentaja punn. koneessa 3 12
Takapotku käsipainoilla 2 10
Ojentajat taljassa 2 10
Vatsrutistukset penkissä 3 12
Vatsrutistukset koneessa 2 max

Tämmöinen olisi minun tuleva treeniohjelma...

Mitä mieltä olette ja laittakaa ehdotuksia mitä kannattaa muuttaa yms....

Eiköhän tuolla alkuun pääse. Itselleni pisti silmään ainakin vatsojen treenaus - miksi joka kerta? Laita rintapäivälle vatsat ja tee silloin kunnon treeni sille, niin kyllä kerran kierrossa usean mielestä riittää. Tästä on taas hyvin monia mielipiteitä ja toisille toimii erilaiset treenit kuin toisille eli jos olet tuon hyväksi havainnut niin jatka toki. Itse en siihen pystyisi, kun vatsalihakset eivät palaudu parissa päivässä.

Selkä/hauis päivään voi tarpeen vaatiessa (kokeile ensin ja lisää jos tuntuu siltä, ettei nykyiset ole tarpeeksi) lisätä ehkä yhden liikkeen kumpaankin. Alaselälle tuli mieleen esimerkiksi selän ojennus penkissä - lisäpainoilla laittaa alaselän koville. Maastavetoakin voisi harkita?

Ja jos nuo eivät ole pakolliset treenipäivät (siis muiden menojen puolesta) niin treeni joka toinen päivä ja lepopäivä sen jälkeen. Kierroksi tulisi 8 päivää eikä kahta treenipäivää olisi peräkkäin.

Voit myös miettiä erilaisia vaihtoehtoisia liikkeitä eri viikoille. Esim. jos nyt teet käsipainoilla vinopenkin ja tavallisen tangolla, niin vaihtaa niitä keskenään joskus jne...

Originally posted by PattiPete
Kyykkyä ennen ei rasiteta jalkoja turhilla vimpautuksilla. Suoraan asiaan ja kyykky ensimmäiseksi liikkeeksi!
Tuo on yksi tapa. Tuossa zimpuran ohjelmassa on esitetty toinen tapa eli etukäteisväsytys, jolla varmistetaan se, että kun päästään kyykkäämään ottaa se pääasiassa reisiin eikä esim. perseeseen tai selkään.

Kannattaa kokeilla molempia tapoja, itse olen tehnyt pari vuotta etukäteisväsytyksellä ja nyt on aika kokeilla ilman - kyykky ensimmäsenä liikkeenä.

Kyykyssä ei mietitä, että millä lihaksilla sitä nostetaan vaan puristetaan ihan joka ainoalla lihaksella mitä kropasta löytyy. Se on rankin, brutaalein ja kaikista paras saliliike mitä koskaan on keksitty. Noita koukistuksia ja ojennuksia voi käyttää korkeintaan lämmittelyinä, mutta kyykkyyn lähdettäessä pitää olla täydet mielen ja ruumiin energiat tai se ei onnistu! Jos tekee ihan pelkkää boditreeniä niin etukäteisväsytys voi olla ok metodi, mutta jos panostetaan vähänkin enemmän voimankehitykseen niin se on kirosana. IMO etukäteisväsytys joutaa romukoppaan kommunismin viereen.

Se on rankin, brutaalein ja kaikista paras saliliike mitä koskaan on keksitty.
Jos olisit vähänkään vanhempi palstalainen, ihmettelisin kovasti sitä, että sanot tuota minulle. Mutta rekisteröitymispäivämääräsi katsottuani huomautan vain että jos joskus luet palstalta vähän vanhempia posteja huomaat kyllä että olen täysin samaa mieltä kanssasi. ;)

Noita koukistuksia ja ojennuksia voi käyttää korkeintaan lämmittelyinä, mutta kyykkyyn lähdettäessä pitää olla täydet mielen ja ruumiin energiat tai se ei onnistu!
Miksi ei onnistuisi? Olen tehnyt koukistusta ja ojennusta ennen kyykkyä nyt pari vuotta ja reidet ovat ottaneet pakaroita kasvussa ihan nätisti kiinni, vaikka ovatkin edelleen liian perkeleen pienet. Aloitan parin viikon päästä ohjelman, jossa kyykky on ensimmäinen liike jalkatreenissä.

Jos tekee ihan pelkkää boditreeniä niin etukäteisväsytys voi olla ok metodi, mutta jos panostetaan vähänkin enemmän voimankehitykseen niin se on kirosana.
Tuosta olen samaa mieltä, ja taitaa olla turha sanoakaan että olen itse kehotreenaaja.

Olen kyllä muutamassa ketjussa ollut huomaavinani maineesi "jalkamiehenä", ja epäilinkin hieman, että sinulle ei tarvitse kertoa miten hyvä liike kyykky on. ;)

Itse olen enemmän voimapuolen äijiä ja tottunut siihen, että kyykky tehdään ehdottomasti ensin. Katsoin tuolta sivultasi, että olet tehnyt syväkyykyn 200 kiloa niskassa vuonna 2001. Että kyllä sitä voimaa on etukäteisväsytykselläkin tarttunut ihan mukavaa tahtia näköjään. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom