Tulehtuneet olkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BFit
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko porukalla kokemuksia olkapää tulehduksista?
Mulla on ollut kummassakin olkapäässä viikon verran tulehdus. Nyt on kolme päivää tullut syötyä tulehduskipulääkettä ja taas olis sellainen olo että vois lähteä treenaamaan. Lekuri sanoi, että treenata voi, jos ei tee niitä liikeitä jotka aiheuttaa kipua...
Olen kuitenkin kuulut, että kannataisi pitää kunnon treenitauko jotta tulehdus ei uusiintuisi heti pahempana. Miten on voiko/kannattaako lähteä heti rautojen kimppuun vai odotella?

parempi kun annat vaan kunnolla parantua paikkojen. Muuten saat ikuisen riesan : )

Mulla oli juuri vähän aikaa sitten toinen olkapää kipeä, ja epäilin siinä nimenomaan tulehdusta. Kirjoitin siitä tännekin, threadin otsikko on Kipeä olkapää, tulehdusko? (en osaa laittaa suoraa linkkiä tuohon keskusteluun, sorry... *punastuu*:p ) Siinä keskustelussa oli ihan fiksuja vinkkejä ja myöskin ihmisten omia kokemuksia ko. aiheesta, kannattaa käydä lukemassa.

Itsellä tuo tulehdus meni sitten muutamassa päivässä ohi, söin jonkin verran ibuprofeenia ja parina päivänä käytin Voltaren-geeliä. Lepoakin olkapäälle tuli yhteensä parisen viikkoa, kun pukkasi siihen vielä jonkun kurkkutulehduksen, -kele :mad: No, nyt ovat virukset ja muut taas voitettu kanta, ja tänään pääsee taas pumppaamaan, jee!! :)

omasta

kokemuksesta sen verran, että keskustelin lekurin kanssa, ens söin 2 vko tulehduskipulääkkeitä, treenaillin kyllä kevyesti siinä samalla. Niin ei auttanut mitään, mut sit lekuri pisti kortisoni piikin ja pistämisen jälkeen huilasin seuraavan päivän ja vaiva hävis.

Noi olkapäävaivat on kyllä pahoja. Mulla ei ollut ihan tulehdus vaan joku revähdys tms. Sen paranemiseen meni jotain puoli vuotta. Tosiaan tossa tulehdusvaiheessa kannattaa mahdollisimman pitkään antaa parantua ettei tule sitten tommosta revähdystä tai vastaavaa. Eli mielummin viikko tai pari paussia kun toi puoli vuotta..

jees, tais lekuri mainita rotator cuff:sta...
Pidetään vielä tää viikko huilia.
kiitokset vastauksista!

yleisesti

paljon olkapää juttuja kokeneena, useamman kerran leikatut.
suosittelisin hyvien rasvojen lisäämistä ruokavalioon, ainakin minulla tuo helpottavaa voitelua, mut ensin tietenkin lepo.

Mistähän mulla ahistaa kun olkapäätä pakottaa ihan tuskassa ja se kipu säteilee myös kyynärtaipeeseen? Kellään muulla ollut vastaavaa? Ei kestä kädellä nostella mitään kun vihlaisee niin pahasti, tipahtaa samointein tavara kädestä....joku painaa hermoa vissiin vai?

Körmy, jos on noin pahana, niin äkkiä kunnon lekurille (jos et oo vielä käyny). Inetin kautta voimme vain arvailla, mikä siinä on. Onko ko olkapää nitkahtanut jotenkin jossain reenissä tai tilanteessa? Mistä lähtien (siis mistä tilanteesta? millaisen reenikauden jälkeen/aikana?) on vaivannut?

Ääh, eiku lekuriin vaan ja tutkimuksiin, niin selviää. Sitä ennen voinet käyttää monien hyväksi totemaa Mobilat geeliä ja lepoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä sen kun v*tutus kasvaa. :mad2: 3 kuukautta treenattu, ensin v*ttuilee polvet, sitten selkä ja nyt oikee olkapää. Arvaatte varmasti henkisen tilani. :(

Eli nyt kyseessä on oikea olkapää, joka säteilee myös vähän kaulaan asti. Kyseessä on se puoli, jolla liikuttelen tietokoneen hiirtä! Oon 4 kuukautta käyttänyt nettiä tosi paljon, siitä asti ku sain kiinteen yhteyden -> voisko kyseessä olla rasitusvamma tästä? Vai johtuuko homma sit kokonaan noista punttihommista? Vai mahdollisesti näiden kahden yhteen sattuma?
Eilen tein pystypunnerruksen ja viparit sivuille, ja sen jälkeen on pientä pistämistä tietyissä liikkeissä, kun kättä heiluttelee/ojentelee tapahtunut!

Neuvoja?

Nyt varmasti kannattaa jättää kaikki olkapää- ja punnerrusliikkeet pois. Mut katselen asiaa, että mitä käteni meinaa. :confused:

Se meni hack-kyykyssä, ko.laitteessa on sellaiset kahvat jotka on reisien tasolla ja oli sen verran tiukka sarja viime viikon ke, että jotenkin se muljahti siinä kun joutui puristamaan ja jännittämään ihan tosissaan. Reeni oli keskiviikkona ja perjantaina tämä kipu oikeastaan alkoi. Linimenttiä ja kevyttä hierontaa...jos ei hellitä niin lekuriin sitten mars mars vauhtia...

Ehottomasti tulee liiasta nettisurffauksesta olkapää kpeäksi ellei ole tosi ergonomiset asennot. Hiirellä duunaillessa joutuu / muuten vaan jännittää kättä ihan liikaa ja tulee sitten jatkuvaa kipua tai särkyä. Been there... kylmähoidot 15min 2xpäivässä ja kevyt treeni olkapäiden osalta vähän aikaa auttoivat minulla.

tollasiin paikallisiin tulehduksiin esm. olkapäässä, niin kannattaa käyttää sellasta voidetta Felden. Se on sellanen paikallinen tulehduslääke. Toimii ihan varmasti, ainakin minulta parani "hyppääjän polvi" sillä.

Originally posted by Konsta
tollasiin paikallisiin tulehduksiin esm. olkapäässä, niin kannattaa käyttää sellasta voidetta Felden. Se on sellanen paikallinen tulehduslääke. Toimii ihan varmasti, ainakin minulta parani "hyppääjän polvi" sillä.

no nämä feldenit sun muut mummuvoiteet auttaa jos vaiva on luokkaa mitätön,todellisiin ongelmiin niistä ei apua ole

Kertokaapa mielipiteenne seuraavasta, että olisiko mahdollinen?

Tein ensimmäisen kerran elämässäni viparit sivuille 3'8-12, pystypunnerruksen jälkeen. Yksi sarja kevyemmin ja 2 kovaa, supistuksilla ylhäällä ja pirunmoiseen pumppiin.
Ja mitä vielä. Seuraavana päivänä meni oikea olkapää kipeäksi, vihlontaa sivuolkapäissä ja särkyä siellä sun täällä. Nyt on oikee olkapää aika hyvä, mutta nyt äsken ( vajaan viikon päästä) tuli vuorostaan vasen olkapää samanlailla kipeeks, ei tosin särkyä. Johtui varmaan siitä, kun oon joutunu kaikki hommat tekeen vasemmalla kädellä, kun oon lepuuttanut oikeata kättä.
Väitänkin, että molemmat kädet olisivat revähtäneet kevyesti sivuolkapäistä, koska tein uutta liikettä liian rajusti! :( Sanokaa mielipiteenne perusteluineen olenko todennäköisesti oikeassa?? :confused:

Lepo tauon otan nyt salilta kunnes kivut ovat hävinneet, sen jälkeen jalkoja ja selkää, mutta muista pidän useamman viikon tauon. Orudis geeli auttaa hyvin, kun sitä laittaa aika paljon sivuolkapäihin. Vihlonta vähenee ja häviää lähes kokonaan.

Kiitos vastanneille!!

Itsellä oli kans ongelmia sivuolkapään kanssa kun ei edes saanut toista kättä kunnolla nostettua sivulle. Vipunostoissa sivulle (olkapäille) tuntui tätä kipua, ratkaisuna mulle oli se että aloin tekemään hieman pienemmillä painoilla pumppisarjoja ja pienemmällä liikeradalla eli en käytä kovinkaan ylhäällä painoja.

Niin, ja pidin ensin tietenkin paussia vipareista niin kauan ettei enää sivuolkapää vaivannnut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom