tulehduksista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trompp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
49
Keroisitteko kokemuksianne tulehduksista. Omalle kohdalle on joskus sattunut vain jännetulehduksia. Melko vaivattomia. Ylikuntotilassahan voi iskeä vaikka sydäntulehdus. Jotkut sanovat myös, että ranteet tulehtuvat pidemmällä välillä tankotreenissä.

Mulla tulehtui kerran vasen olkapää flunssan yhteydessä. Oli varmaan viikon verran ihan tautisen kipeä ja sinä aikana ei paljoa nukuttu öisinkään. Olkapää oli vielä tosi hankala paikka, kun se otti joka asennossa kiinni johonkin ja ei voinut muutakuin maata sohvalla ja roikottaa kipeätä kättä suorana.

Pitäisi osata jo tässä vaiheessa koulutusta diagnosoida vähän paremmin oma tilanteeni eli voin olla väärässäkin kun luulen että oikean olkapääni toistuva kipeytyminen on tulehdus.. Se menee vitun kipeeks 1-2 päivää treenin jälkeen jossa ei mitään poikkeavaa, esimerkiksi normaali olkapäätreeni ilman mitään muljahduksia tai niljahduksia tai jälkikipuja. Normaalin lihasjäykkyyden/arkuuden/kovemman säryn kanssa tuolla kivulla ei ole mitään tekemistä. Nykyään toi kipeytyy "vain" 5-6 kertaa vuodessa kun oon alkanu pitämään pitkähihasta t-paidan päällä aina olkapää- ja rintatreeneissä niin pysyy paikat todella lämpiminä. Pisimmillään olkapää on ollut kipeenä vajaat 2 viikkoo, joskus se menee ohi kolmessa päivässä. Mikään asento ei auta särkyyn joka on todella ahdistava.. Itse asiassa juuri viime sunnuntaina kipu iski taas kun oli rintatreeni perjantaina. Siksi tähän nyt kirjotankin..
Kivun sain pois kun söin sunnuntaina Imumax 400mg:sta (täysin vastaava kun Burana 400mg mut jotain 2.5x halvempi) 4,3,3 kpl, ma 3,3,3 kpl ja ti 3,2,2 kpl. Keskiviikkona oli niin vähän kipee enään ettei tarttennu Ibumaxii. Voltarenia oon yleensä käyttäny jos sitä on ollut, mutta ei sitä nyt reseptiä tän takia viiti hakee. Tänäänkin huomaa vielä että toi oikee on vähän oudon olonen.

Ja huom vaikka oon treenannu 10 vuotta niin ikinä en ole särkylääkkeitä muihin lihassärkyihin syönyt kyllä ne on eri juttu. Se kipu on tavallaan jopa pahempi kuin alaselän noidannuolesta tuleva kipu jonka kivun ja jäykkyyden takia en pystyny 1999 kahteen päivään kuin makaamaan sängyssä Sirdaludin ja Voltarenin huumaavana ja yli viikko piti syödä niitä pystyssäkin vielä.. Jotenkin tää olkapääkipu ahistaa niin paljon että hyvä et saa henkee höhöhöö =/..

Mutta kuten sanoin en oo varma onko tulehdus. Intissä herrat kokelaslääkäri ja johtajalääkäri vuonna 1999 kyllä totesi kanssa että tuo on tulehdus, kävi sen vuoden sisällä 7-9 kertaa toi sama juttu. Eniten noita on sattunu just sillon kun on ollut flunssaa tms liikkeellä tai on ollut puolikuntoinen tai ylikunnossa.
Kun jaksaisi vielä venytellä enemmän niin pienenisi riski ehkä edelleen, vaikkei venyttelyllä suoraa vaikutusta asiaan olekaan =/.

tässä ollaan vähän sairasteltu tuon olkapään kanssa jo toista viikkoa.
olkapää ilmeisesti tulehtunut ja venähtänyt kovista penkki reeneistä.
kipu tuntuu penkissä kun painot on alhaalla....sellaista inhottavaa kipua kainalossa.
lääkärillä en ole käynyt enkä mene....ei jaksha :).

ottaa vähän päähän mutta onneksi pystyy kyykkyä ja vetoa tekemään normaalisti niin se hieman tasapainoittaa tilannetta.

Suositut

Back
Ylös Bottom