SUPERCARB 1kg -40%

Tukeeko lähipiirisi sinua treenaamisessa & dieettaamisessa?

Mopsy80

Hopeless Gage
Saatko siis henkistä tukea ja kannustusta lähipiiristäsi kuten puolisolta/ystäviltä/työ- tai opiskelukavereilta jne. tavoitteelliseen saliharrastukseen? Maksullisia personal trainereita lukuun ottamatta ;)

Entä onko lähipiirissäsi samaan harrastukseen vihkiytyneitä ja samantyyppiset tavoitteet jakavia ihmisiä? On tai ei, miten koet tilanteen?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kyllähän nuo läheiset kannustavat kovasti, harrastukseen kuin harrastukseen, joskaan eivät välttämättä kuitenkaan ihan täysin ymmärrä joitain asioita :) Jos olen saanut edellispäivänä tehtyä tosi hyvän treenin ja paikat on kipeät, niin aika moni päivittelee, että mitä ihanaa siinä muka näen, kun kroppa on hellänä :D Plus jos linkkaan jotain mun ihannekroppia, niin useinhan niillä on muiden mielestä "liian leveät hartiat", "ei ole naisellista kun on tuommonen hauis" ja muuta, että aika paljon oma ihannefysiikkani poikkeaa siitä ns. yleisestä ihanteesta.
Faijaltahan on kivasti sadellut kanssa kaikkea mitä ihmeellisimpiä treenivinkkejä, juurikin tätä perussettiä, että ei sais isoja painoja käyttää, vaan pitää tehdä pitkiä sarjoja pienillä painoilla :jahas: Nyttemmin onneksi on lopettanut meikäläisen neuvomisen ja osti mulle 15kg käsipainotkin :lol2:

Kukaan lähellä asuvista kavereistani ei kuitenkaan ole oikein kiinnostunut treenaamisesta ainakaan sillä lailla, että saisin vakituista saliseuraa :( Siskon olen saanut pari kertaa mukaani, mutta se on mennyt vain siihen, että se seuraa mua siellä kuin eksynyt koiranpentu. Poikaystäväkään ei ole tavoitteellisesta treenaamisesta kiinnostunut, mutta suostuu kyllä onneksi aina lähtemään salille seuraksi kun vain pyydän, ja puuhastelee siellä sitten omiaan.
Olisi kiva kyllä saada joku kaveri, jonka kanssa käydä salilla ja pälistä kaikista treenijutuista silleen, että menis ymmärrykseenkin ne asiat :D

Mun lähipiirissä on oikeastaan aika monta salillakävijää. Avomies, veli ja työkaveri käyvät säännöllisesti salilla ja heiltä saan paljon vinkkejä ja tukea. Lisäksi muissa tuttavissa on salillakävijöitä/ kuntoilijoita, joiden kanssa tulee jotain treenaamisesta puhuttua.

Avomies tsemppaa eniten ja usein sumplii omat menonsa siten, että lenkittää koiran päivälenkin jotta pääsen salille. Lisäksi karkit ja muut herkut jäävät usein kauppaan kun hän on tavoitteistani muistuttamassa.

Sosiaaliset suhteet tuntuu olevan kunnossa, mutta missä ne tulokset on :whip:

Harmillisinta on monien salien jäsenyydet. Olisi mukava pyytää milloin ketäkin treenaamaan, mutta salijäsenyyksien vuoksi ei oikein tule pyydetyksi.

Mulla on taas niinpäin ettei oikein kukaan tukemassa tämän harrastuksen kanssa. Avomies käy itsekkin salilla ja treenaamekkin paljon yhdessä. Itse haluaisin joskus kilpailla esim bikinifittnessisä tai jossain muussa vastaavassa lajissa, mutta avomieheni ei halua että kilpailen. Jotenkin se tuntuu minusta vain niin turhauttavaa, ennen kuin tapasin hänet tavoitteeni olivat aivan selvät. Nyt en enää voi haaveilla kilpailemisesta tms. Olen toki keksinyt muita tavoitteita joita kohti taas treenaan. Toki saan välillä kannustusta osakseni mieheltäni, haluaisin vain joskus tukea ja ymmärrystä siihen, että minulla on omat haaveet ja tavoitteeni yhteisten lisäksi.

- - - Updated - - -

Mulla on taas niinpäin ettei oikein kukaan tukemassa tämän harrastuksen kanssa. Avomies käy itsekkin salilla ja treenaamekkin paljon yhdessä. Itse haluaisin joskus kilpailla esim bikinifittnessisä tai jossain muussa vastaavassa lajissa, mutta avomieheni ei halua että kilpailen. Jotenkin se tuntuu minusta vain niin turhauttavaa, ennen kuin tapasin hänet tavoitteeni olivat aivan selvät. Nyt en enää voi haaveilla kilpailemisesta tms. Olen toki keksinyt muita tavoitteita joita kohti taas treenaan. Toki saan välillä kannustusta osakseni mieheltäni, haluaisin vain joskus tukea ja ymmärrystä siihen, että minulla on omat haaveet ja tavoitteeni yhteisten lisäksi.

Mies kannustaa täysillä, treenaa itsekin.

_Linde_: Miksi mies ei halua, että kilpailet? Vois olla helpompi ymmärtää. Eli perustella asia toisin. Miksi myönnyt asiassa, joka vaikuttaa sinulle tosi tärkeältä?

_Linde_ : Kuulostaapa jännältä. Ei halua että kilpailet, mutta kuitenkin kannustaa välillä. Treenaatteko yhdessä? Jos se vaan ehkäpä pelkää, että treenit vie sit kaiken yhteisen ajan. Suosittelen pitämään omista tavoitteista ja haaveista kynsin ja hampain kiinni leijonaemon tavoin. Nimim. Kokemusta on.

Ja asiaan: Ei kannusta, ei treenaa. Jokunen työkaveri aina välillä jaksaa kysellä treeneistä, toinen lempeästi vittuilee hormoonijauheista (treenaa itekin), kolmas on sitä mieltä, että enää ainakaan käsiä ainakaan enää kannata treenata, kun iso haius on tytöllä epäseksikäs ja neljäs keskustelee mielellään mun persetreenistä. On jäänyt kiinni tuijottelustakin. Sika.

Meillä treenataan molemmat, minä ja mies. Toinen menee salille ja toinen vahtii muksua. Jos löytää sellaisen kumppanin, joka kannustaa, neuvoo ja tsemppaa koko ajan eteen päin niin pitäkää sellaisesta ehdottomasti kiinni! Elämä on paljon helpompaa kun kummallakin on samat intressit treenien ja ravinnon osalta. Olen joskus itse seurustellut ihmisen kanssa, joka ei hyväksynyt treenaamistani. Ero tuli hyvin nopeasti enkä voisi enää koskaan kuvitellakaan seurustelevani sellaisen ihmisen kanssa joka ei treenaa.

Lähipiirissä useat kaverit treenaavat myös ja kannustavatkin siis toki :) suurin osa kavereista mulla taitaakin olla salimaailmasta! Meillä on miehen kanssa tällä hetkellä mielenkiintoinen asetelma menossa kun hän tekee myös dieetti- ja treeniohjelmani. Hyvin on mennyt ja homma pelaa vaikka vähän pelkäsin koko juttua et mitähän tästä tulee...

Mä olen pyrkinyt blokkaamaan täysin mun elämästä pois sellaiset jotka ei mun treenaamistani hyväksy. Eipä ole lähipiirissä enää yhtään sellaista urpoa jolla olis jotain mun elämäntyyliäni vastaan :)

_Linde_ : Kuulostaapa jännältä. Ei halua että kilpailet, mutta kuitenkin kannustaa välillä. Treenaatteko yhdessä? Jos se vaan ehkäpä pelkää, että treenit vie sit kaiken yhteisen ajan. Suosittelen pitämään omista tavoitteista ja haaveista kynsin ja hampain kiinni leijonaemon tavoin. Nimim. Kokemusta on.

.

Hän vain pitää fittnes lajeja itsensä esittämisenä mitä se nyt onkin kaiketi. Hänen mielestään minun ei pidä mennä keikistelemään lavalle puolialasti jne niin vähissä vaatteissa saan olla vain kotona. Ok. Ymmärrän että hän on eri kulttuuritausta jossa naiset pukeutuvat huntuihin yms siksi kai hän ei voi hyväksyä minun haaveita kilpailemisesta. Treenaamme paljon yhdessä, melkein joka kerta kun käymme salilla. Se on yhteinen harrastus josta molemmat pideämme paljon. Toivon, että hän antaa joku päivä asiasta vähän periksi ja saisin edes kerran mahdollisuuden toteuttaa suunnitelmani.

Hän vain pitää fittnes lajeja itsensä esittämisenä mitä se nyt onkin kaiketi. Hänen mielestään minun ei pidä mennä keikistelemään lavalle puolialasti jne niin vähissä vaatteissa saan olla vain kotona. Ok. Ymmärrän että hän on eri kulttuuritausta jossa naiset pukeutuvat huntuihin yms siksi kai hän ei voi hyväksyä minun haaveita kilpailemisesta. Treenaamme paljon yhdessä, melkein joka kerta kun käymme salilla. Se on yhteinen harrastus josta molemmat pideämme paljon. Toivon, että hän antaa joku päivä asiasta vähän periksi ja saisin edes kerran mahdollisuuden toteuttaa suunnitelmani.

Ymmärrän. Mutta hyvä että saat kuitenkin treeniseuraa :) Ehkäpä se joku päivä vielä ymmärtää, vaikka noi kultturelliset erot onkin yleensä aika hallitsevia.

Avomieheni on loistava treenikaveri: tsemppaa ja auttaa treeniohjelmien suunnittelussa, tekniikassa sekä dieetissä pysymisessä. Käydään melkein aina yhdessä salilla ellei jommalla kummalla ole välipäivä. Joskus kaipaisi vaan naispuoleista treenikaveria, kun tuntuu että saan yliannostuksen testosteronia. :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kukaan kavereista ei treenaa tavotteellisesti joten ne ei myös ymmärrä minkä takia en voi olla koko aikaa ryyppäämässä. Muutenkin ne aina ihmettelee miksi käyn salilla tai miksi en voi bilettää kun viimestä päivää ja selitykseksi ei käy, koska treenit menee vituiks.
Avomies käy itsekin salilla joten sieltä tulee aina positiivisia juttuja treenien suhteen ja varmistaa aina mun penkin salilla niin ei tarvitse ketään tuntematonta pyytää.

Avomieheni ja muutama parhaista ystävistäni tukee, mutta perheeni ja suurin osa kavereita ei. Vanhempien mielestä teen hallaa terveydelleni, eikä ruokavalionikaan voi olla hyväksi. Eivätkä lihaksetkaan ole sopivat naiselle, pitäisi olla sellainen vähän pehmeä kotiemäntä. Kavereiden mielestä taas olen tylsä, eihän kanssani voi edes tehdä mitään (= ryypätä). Vanhempien mielipiteet olen oppinut jo ajat sitten päästämään toisesta korvasta ulos, mutta kaverit vähän kirpasee. On ikävää tulla jätetyksi porukasta vain siksi, että alkoholi ei maistu. Olen kuitenkin vähän sitä mieltä, että jos joku kaveri on treenaamiseni takia mennäkseen niin sitten joutaakin. :D

Mieheni ei treenaa, mutta innostui itsekin muuttamaan ruokavaliotaan terveelisempään suuntaan ja vähän sellaisia merkkejä ilmassa että taitaa se salikärpänen siihenkin vielä purra. Muutama kaveri treenaa myös, mutta käyn itsekseni omituisten yrittäjän aikataulujeni takia. Olen muutenkin vähän yksinäinen susi, kiva treenailla vain itsekseen.

Minäkin reenaan avomieheni kanssa. Hän neuvoo minua salilla, että teen liikkeet oikein kun on käynyt mua pidempään. Ja piiskaa myös, että teen loppuun saakka :D. Nyt alotettiin yhdessä dieetti ja osat vaihtu, minä oon kuulemma se ruokanatsi, että nyt syödään niinkun ohjeissa sanotaan. Kavereista treenaa oikeastaan vakavasti vain yksi, joka kisaakin. Hän ystävällisesti teki mulle kesäkunto dieetin ja treeniohjelman ja koiyyaa houkutella muakin bikini fitness -lavoille, mutta saas nähdä. Tuntuu aika kaukaiselta vielä.. Tai käy mun yks läheisempikin ystävä noilla pumppitunneilla. Se tsemppaa välillä, mutta usein tuntuu että menee vähän keskustelut kisaamiseksi, kun oon saanut niin paljon tulosta lyhyessä ajassa. Se tuntuu aika montaa muutakin kismittävän, vaikka koitankin aina sanoa, että se on itestä kiinni, että kyllä tekin pystyisitte siihen jos viittisitte.

Äiti luulee, että kuihdutan itteeni. Iskä taas on "ennen ollu kovakin" :D niin se kyselee aina kaikkia painoja, että paljon nousee :D.

Puoliso tukee, koska treenaa itsekin tavoitteellisesti. Tosin muistuttaa välillä, etten saisi dieettailla kaikkea naisellisuuttani pois. :) Muille en niinkään hirveästi puhu, kuinka paljon todellisuudessa treenaan. Ja joillekin kavereille joudun selittelemään, miksen ryyppää - tosin näiden kaverien kanssa ei enää juuri olla tekemisissä.

Kukaan ei tue minua, päinvastoin kukaan ei ymmärrä miksi nainen käy salilla. Tuntuu että lihaksikas (enkä ole mikään kehonrakentaja edes) nainen on kauhistus.
Minua ei kiinnosta muiden mielipiteet vaan jatkan harrastustani, tämä tekee minut onnelliseksi joten ei liene keneltäkään mitään pois. Minua ei ole pakko katsella jos pahaa tekee. Itse kyllä pidän lihasta kauniina oli naisella tai miehellä. Tästä syystä treenaankin siis yksin....

Mulla on ne kaverit joihin olen treenaamisen myötä tutustunut ja joiden kanssa tulee höpöteltyä salijuttuja. Muiden kavereiden kanssa puhunkin sitten muista asioista. Ei Mua kukaan ole teini-iän jälkeen yrittänyt pakottaa juomaan tai muutenkaan ihmetellyt ajanviettotapojani, eli en sanoisi, että kukaan myöskään suoranaisesti olisi kannustamatta Mua harrastuksissani. Yleisemmin se menee niin päin että ihmiset ovat uteliaita ja kyselevät treeneistä, mutta en kauheasti jaksa kertoa kun eivät kuitenkaan siitä kauheasti ymmärrä. Esimerkiksi vanhempien mielestä kaikki painot mitä nosta on "siis ihan tosi isoja" vaikka olisivat mitä. Ajan myötä kaveripiiri on kyllä muotoutunut niin, että koko ajan on enemmän urheilullisia kavereita ja vähemmän muita. Lapsuudenystävät taas pitävät minusta sellaisena kuin olen vaikka eri asiat kiinnostavatkin :) onhan elämässä nyt muutakin kuin treenit ja safkat.

No ei todellakaan tue. Eivät oikein kukaan ymmärrä, miksi pitää rasvaprosenttia tiputtaa tai miten viitsin käydä salilla sen 4x viikossa. Osa kavereista tietää, muttei todellakaan ymmärrä miten jaksan herätä ennen neljää tekemään aamuaerobista tai lähteä ilta- tai yövuoron jälkeen 9km juoksulenkille. Mutta suurin osa lähipiiristä ei edes tiedä mitä kaikkea ja kuinka paljon puuhailen ;) Saati miten syön, sitä ei myöskään meinata millään hyväksyä.

No ei todellakaan tue ainakaan kotipuoli. Itse hyvää vauhtia pulskistuvaa miestä ketuttaa, kun muija treenaa. Käypi vissiin keski-ikäisen itsetunnon päälle pikkuhiljaa, kun meikä mukavasti kiinteytyy ja viettää reiluin mitoin aikaa muiden samankaltaisten liikunnasta innostuneiden kanssa. Mun pitäis vissiin mieluummin istuksia kans kittaamassa kaljaa ja työntämässä kaikkee p***aa kitusiin, mut ku ei kiinnosta. *huokaus*

Ohoh, hups, tais tulla pieni vuodatus. Sori, sori... :nolo:

Poikaystävä tukee ihan täysillä ja auttaa ongelmissa, kun itsekin treenaa tosissaan :) Siinä suhteessa oon tosi onnekas. Kaverit ei kuitenkaan ihan ymmärrä mun tavoitteita, eikä varsinkaan mun aikomusta dieetata sitten kun oon saanu kerättyä vähän enemmän lihasta, mutta eihän se mun ongelma ole.. Onhan se joskus vaikeeta kieltäytyä juhlimisesta tai muusta vastaavasta, mutta en mä sen vuoksi ole kavereita menettänyt :) Kyllähän muutama kaveri käy salilla ja joskus käydään yhdessäkin, mutta ei ne ota sitä harrastusta niin tosissaan.

Todella ikävää lukea täältä juttuja että edes oma mies ei tue harrastuksessa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom