TUF 17 FINALE: Faber vs. Jorgensen **SPOILERS**

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ujo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nimenomaan! Toit erittäin hyvin esille sen, miksi minun mallini olisi parempi. Jos iskettävä olisi suojannut takaraivonsa, eikä olisi kääntänyt niskojaan iskijää kohti, ei hän olisi loukkaantunut.

Loistavaa! Ja samalla logiikalla koko takaraivoonlyontisaanto voidaan poistaa koska jos takaraivoa ei suojaa se on oma vika ja jos suojaa, sinne voi lyoda koska isku ei siina tapauksessa osu enaa takaraivoon vaan suojaukseen. Ja siihen tietty viela lisays etta jos takaraivoon ottaa osumaa, iskun ottaja tulee diskata. Aivan uskomattoman hyva idea! :lol2:

Fysiikkaa ja taitotasoa nyt voi parantaa kuka tahansa mutta kuinka moni heikosta pääkopasta kärsivä on sitä saanut parannettua merkittävästi? Jotenkin tuntuu, että samat jätkät aina murtuu ja toiset vaan ei anna ikinä periksi ja pitävät pelinsä kasassa paineidenkin alla.
Joo mutta UFC:ssä ei kukaan koskaan voi tietää miten matsit tuomaroidaan (huom: ei tiedetä nyrkkeilyssäkään) Joku Henderson vs Shogun muodostu legendaariseks otteluks missä kumpikaan brawleri ei antanut periksi, mutta se olis voitu keskeyttää vähintään 20 eri kohdassa jos oltais käytetty samaa onnetonta kriteeriä millä Tate vs Zingano keskeytettiin. Silti fanit on sitä mieltä ettei keskeytys ollut ryöstö. Mitä sit pisteytyksiin tulee niin takedowneista, jopa puolittaisista, saa välilä pisteitä, välillä ei. Välillä sut nostetaan matosta ylös kun et muuta tee kun dryhumppaa, joskus ei. Joskus riittää että esität agressiivista että saat erävoiton, varsinkin erän lopussa, joskus ei. Joskus esim. Machidan ulkopuolelta nekkailu katsotaan 'counterstrikeemiseksi' ja hienoks kamppailu-urheiluks (Machidan pistevoitot), joskus se lasketaan pakenemiseksi ja siten arvottomaksi (Machida vs Rampage). Joskus naurettavat ja voimattomat baby leg kicksit kuten Condit vs Diaz lasketaan significant strikeiksi joilla voitetaan matsi, joskus taas significant strikeillä tai niiden määrällä ei ole mitään painoarvoa kuten Hall vs Gastelum round 3. Joskus häviät DQ:lla mystisistä syistä kuten Erick Silva, joskus voitat knockout of the nightin kun pistelet kolme kertaa kyynärpäätä takaraivoon kuten Browne. Tuomarointi, pisteytys, anti-doping kontrolli & trt luvat yms. on kaikki niin luokattomalla pohjalla että on vaikea sanoa miten ottelijoiden edes pitäis asennoitua. Ylipäätään kamppailu-urheilu hämärine sääntökuvioineen on perinteisesti ollut aika suosittu urheilumuoto erilaisille vedonlyöntikusetuksille lahjoittuine ottelijoineen ja tuomareineen. Kun kaiken voi tulkita ihan miten vaan ei mikään oo ryöstö.

Kaikki on niin pienestä kiinni ja lopulta valitettavan usein ei edes ottelijoiden omissa käsissä kun kehätuomari tai pistetuomarit sekoilee. Jos dumarit ois antanut kolmannen erän Hallille niinkuin fightmetricsit ja damage selvästi osoittaa Dana White ja fanit lässyttäis nyt kuinka hurja jätkä Hall on kun joutu tämmöstä super painijyrää vastaan mutta silti onnistu kaivaa pistevoiton niinkun todeliset mestarit aina onnistuu! Nyt kun dumarit anto sen Kelvinille siitä syystä että Kelvin heilu paljon ja epäonnistu lay and prayssä niin lässytetään että joo kylläpä se Hall oli naurettavan huono ja oikeen säälittävä kun leikkii Anderson Silvaa. Anderson Silva itse taas oli Danan ja fanien mielestä legendaarinen ottelija kun Chael Sonneninkin submittas matosta viidennessä erässä. Jos taas siinä matsissa kaheli olis yhtään ollut hereillä ja vaan kontrolloinut turvallisesti vikankin erän niin maailma olis nauranut että Silva exposed, ei se Silva pärjää vaparissa kun paini on niin säälittävällä tasolla. Näitä esimerkkejä nyt on loputtomasti. Joskus tähdet on oikeassa asennossa, joskus ei.

Pitaisko matsi sitten voittaa kasien levittelylla? Kelvin ainakin painoi paalle kovasti.

Olis kiva jos Uriah laitettais painijyraa vastaan seuraavaks - hype junassa tuntuu viela olevan matkustajia.

Tuskinpa nain tapahtuu, Dana varmaan haluaa seuraavaksi vastaan jonkin helpon pystyottelijan etta saadaan viihdyttava ottelu ja voidaan jatkaa "nastiest, meanest" hehkutusta ja massin tekoa.

Joo ei minulla ole kyllä mitään väliä kumpi sen matsin voitti, mutta lay and pray sapettaa aina vaan enemmän. Olisi nyt edes tehnyt siellä matossa jotain.
Statseja esim tuosta: http://www.mmamania.com/2013/4/14/4...s-kelvin-gastelum-fight-metric-report-ufc-mma

Kolmas erä Hall 16 osumaa ja Gastelum 6! Jätkä on koko erän melkeen päällä ja 6! Saisi noilla kaikille rasittaville makailijoille käskeä menemään treenaamaan, vaikka Faberin kanssa. Mattoon jos mennään niin sitä lopetustakin haetaan, eikä vain maata.
Katsoo jo mielummin nykyään jo naisten matseja, kun ei olla käyty Jackson koulussa. Takedown... makaa... älä tee mitään niin opening ei tule... win.

Niin tuosta takaraivokeskustelusta vielä. Sehän taitaa mennä niin, että jos jatkat samaa lyöntiä ja toinen kääntää siihen takaraivon, niin ensimmäinen isku ei ole laiton. Se katsotaan lyötävän viaksi, mutta iskijälle varoitetaan asiasta ja toista samaa iskua ei saa tulla sen jälkeen. Tämä vain ei päde, kun Brown korjaa iskuaan menemään paremmin takaraivoon ja toinen ei käännä itseään siihen. Ilmeisesti virallinen valituskin on tehty.

Onhan noita ollut jo monta. Aldo tyrmää yhden säkin WEC puolella takaraivoon miljoonalla iskulla ja eikös Mir tyrmätty jossain välissä myös takaraivoon (tosin hän kääntää päänsä siihen, ettei saisi lyödä). Vähän on vaikea sääntö tulkita.
Naurettavaa, kun joku Eric Silva ryöstetään DQ takaraivolyönneistä UFC142, joita ei ollut. Ja nyt palkitaan näin. :(

Siis haluaako joku oikeasti katsoa jotain vitun painimista mma:ssa:? Siis sitä, että maataan toisen päällä erät ja pyöritään kuin hyrrä? Saisivat jättää antamatta pisteet jos ei maahanviwnnistä saa yhtään mitään aikaiseksi. Vituttaa katsoa matseja joissa vaan maataan voitto toiselta. Uriahi teki enemmän tuhoa ottelussa. Itsellä aina ollut se aatteena, että kuitenkin sen pitäisi olla kamppailua. Neutralisointi ei ole kamppailua.
Pakkisella homma menee niin että kun se päällämakaaja on joku tuntematon niin se on lay-prayta, mutta kun se on GSP/Fitch tjsp niin se on kamppailua :)

Oletteko kuulleet lajista nimeltä potkunyrkkeily? Kuulemma siinä ei ole ollenkaan painia vaan koko ottelu käydään pystyssä? :o

Loistavaa! Ja samalla logiikalla koko takaraivoonlyontisaanto voidaan poistaa koska jos takaraivoa ei suojaa se on oma vika ja jos suojaa, sinne voi lyoda koska isku ei siina tapauksessa osu enaa takaraivoon vaan suojaukseen. Ja siihen tietty viela lisays etta jos takaraivoon ottaa osumaa, iskun ottaja tulee diskata. Aivan uskomattoman hyva idea! :lol2:
Sinun logiikallasi noin, ei minun. Kuulostaa todella huonolta idealta tosiaan, siksi en mitään tuollaista ehdottanutkaan. Jos haluat saada ehdottamani säännöt selville, lue aiemmat viestini uudelleen.

Sinun logiikallasi noin, ei minun. Kuulostaa todella huonolta idealta tosiaan, siksi en mitään tuollaista ehdottanutkaan.

Sen diskausjutun heitin vitsina ja sina vastasit siihen etta niin pitaisi "nimenomaan" tehda. Katsopa viestisi uudestaan.

Sen diskausjutun heitin vitsina ja sina vastasit siihen etta niin pitaisi "nimenomaan" tehda. Katsopa viestisi uudestaan.
"Nimenomaan" ilmauksellani tarkoitin koko skenaariosi järjettömyyttä ja sitä, että sellaista tilannetta ei pääse syntymään alunperinkään jos takaraivoa ei olisi käännetty/sitä olisi suojattu. En siis vastannut ollenkaan kysymykseesi tuomion oikeellisuudesta, koska kyseistä tilannetta ei pitäisi päästä edes syntymään.

Kaikki on niin pienestä kiinni ja lopulta valitettavan usein ei edes ottelijoiden omissa käsissä kun kehätuomari tai pistetuomarit sekoilee. Jos dumarit ois antanut kolmannen erän Hallille niinkuin fightmetricsit ja damage selvästi osoittaa Dana White ja fanit lässyttäis nyt kuinka hurja jätkä Hall on kun joutu tämmöstä super painijyrää vastaan mutta silti onnistu kaivaa pistevoiton niinkun todeliset mestarit aina onnistuu! Nyt kun dumarit anto sen Kelvinille siitä syystä että Kelvin heilu paljon ja epäonnistu lay and prayssä niin lässytetään että joo kylläpä se Hall oli naurettavan huono ja oikeen säälittävä kun leikkii Anderson Silvaa.

Ymmärrän, että sinua Hallin fanina harmittaa, kun tuomio meni näin päin, mutta niille, jotka haluaa katsoa matseja objektiivisesti sillä ei ole mitään merkitystä kummalle tuomiot menee, koska ottelijoiden matsien aikaiset suoritukset ei muutu niistä mihinkään. Hall ja Kelvin ottelivat tasaisen matsin, se on lyhyesti se olennainen informaatio mitä tästä jäi käteen.

Esimerkkinä aiemmin antamassani tilanteessa vähintäänkin osittain on kamppailijan oma vika. Sääntöjen tarkoitus nimittäin on se, ettei ottelijoille sattuisi mitään, eikä se, että ottelijat saisivat jonkin koskemattoman alueen, jota ei tarvitse suojata. Mielestäni viestistäni kävi selkeästi ilmi pienellä luetunymmärtämisellä, etten ehdottanut sellaisia sääntöjä, että ottelijat saisivat yrittää lyödä kielletyille alueille. Selventääkseni vielä; ottelija eivät saisi lyödä toista kielletylle alueelle edelleenkään, mutta vastustaja ei saa myöskään hyökätä tai puolustautua ottaen tarkoituksellisesti tukea siitä sääntöjen kohdasta, että tietylle alueelle ei saa iskeä. En pitäisi mahdottomana tilanteena nykysäännöillä sitäkään, että vilpittömästi vahingossa toinen ottelijoista lyö kielletylle alueelle esimerkiksi juuri tilanteessa, jossa vastaanottava osapuoli kääntää tarkoituksellisesti takaraivonsa lyönnille, koska sääntöjen mukaan sinne ei saa lyödä. Minusta säännöt vapaaottelussa ovat tietyllä tavalla itsesuojeluvaiston takaajana; jos ottelija ei PYSTY suojaamaan joka tilanteessa itseään täysimääräisesti, viimekädessä säännöt takaavat sen, ettei vaurioalttiimpiin ruumiinosiin isketä eikä esimerkiksi soccer-kickejä tule.

Nimenomaan näin pitääkin olla.

tjaa, tämä ei ole mitenkään yksinkertainen kysymys, mutta se mikä on mielestäni aika selvää, on se, ettei laittomat iskut muutu laillisiksi jos toinen ottelija on on jo ihan ulkona. Toisin sanoen, jos Gonzagaa paukutetaan takaraivoon sen jälkeen kun hän on menettänyt tajunsa ei teoriassakaan pysty enää suojaamaan itseään niin ei se ole mielestäni puolustus tai oikeutus ettei näillä laittomilla lyönneillä ole enää merkitystä lopputuloksen kannalta.

Ehkä reilu ratkaisu olisi se, että tulos olisi mitätön, Browne saisi pitää voittobonuksensa mutta maksaisi joitain sakkoja, ehkä korvaustakin Gonzagalle jolle ei tulisi tappiomerkintää.

Sittten on tämä kysymys, että onko oikein, lajin hengen mukaista, että käytetään hyväksi sääntöjä, jotka sulkevat pois jotkut hyökkäysalueet. Vaikkapa joku kilpparipuolustus, jossa tarjotaan vastustajalle ainoastaa sellaisia maalialueita joihin ei saa hyökätä?

Pitäisikö pystyottelussa kokoajan olla periaatteesa valmistunut torjumaan laiton potku munille?

Entäs feikkihyökkäykset, ollaan muka vetämässä futispotkua tai stomppia päähän, kun toinen suojaa käytettään siitä seuraavat mahdollisuudet hyväksi?

JOtenkin olisin taipuvainen ajattelemaan, että urheilussa tulee voida luottaa siihen, että vastustaja noudattaa sääntöjä, vaikkakin tämä mahdollistaisi osittain niiden sääntöjen hyödyntämisen sellaisella tavalla mikä ei sitten taas ole sopusoinnussa sen ajatuksen kanssa, että MMA on mahdollisimman lähellä todellista aseetonta kamppailua.

Tässä on ehkä sellainen asia, että itse urheilijoiden pitäisi ottaa kantaa, eikä fanien, koska kotisoffalla on kuitenkin turvallista jne.

---

muuten oli ihan hyviä matseja mitä näin.

Naisista tuli kyllä mieleen, että pystyssä joko tekniikassa oli puutteita tai sitten tekniikka hävisi adrenaliinin virratessa. Matto oli kyllä hyvännäköistä sanan kaikissa merkityksissä ...

Tytöille on paljon vaikeampi oppia heittämään palloa kuin pojille, voi olla, etttä se on luonnollisesti vaikeampaa naisen lyödä kuin miehen, vaikka onhan niitä ihan hyviä naispystyottelijoitakin ...

---

Sitten myöskin taas tuli esille se, että jos vaan pystyy pitämään prässiä ja jauhamaan hyvällä sykkeellä, painijoiden on mahdollista neutraloida kentien fyysisesti lahjakkaampi ja atleettisempi vastustajansa, vielä hyväksikäyttäen maahnvienneistä saatavia pisteitä.En katsonut TUFFia, mutta ihan hyvin grindasivat niin Bubba kuin Kevinkin ...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo ei minulla ole kyllä mitään väliä kumpi sen matsin voitti, mutta lay and pray sapettaa aina vaan enemmän. Olisi nyt edes tehnyt siellä matossa jotain.
Statseja esim tuosta: http://www.mmamania.com/2013/4/14/42...report-ufc-mma

Kolmas erä Hall 16 osumaa ja Gastelum 6! Jätkä on koko erän melkeen päällä ja 6! Saisi noilla kaikille rasittaville makailijoille käskeä menemään treenaamaan, vaikka Faberin kanssa. Mattoon jos mennään niin sitä lopetustakin haetaan, eikä vain maata.
Katsoo jo mielummin nykyään jo naisten matseja, kun ei olla käyty Jackson koulussa. Takedown... makaa... älä tee mitään niin opening ei tule... win.
Noh jos ei painista pidä antaa pointseja niin miksi sitten jabittelusta ym. pitäisi antaa pointseja sen enemmän, damage samaa luokkaa. Matsin jälkeen vaan katsotaan kumman naama on enemmän ruvella ja sen perusteella julistetaan voittaja, vähän niinkuin Nick Diaz tuon perusteella selvä voittaja GSP matsissa.

Ymmärrän, että sinua Hallin fanina harmittaa, kun tuomio meni näin päin, mutta niille, jotka haluaa katsoa matseja objektiivisesti sillä ei ole mitään merkitystä kummalle tuomiot menee, koska ottelijoiden matsien aikaiset suoritukset ei muutu niistä mihinkään. Hall ja Kelvin ottelivat tasaisen matsin, se on lyhyesti se olennainen informaatio mitä tästä jäi käteen.
Hyvä trolli muuten mutta kyllä mulla on ihan henkilökohtasta kokemusta siitä että ihmisiä jotka eivät kannusta kumpaakaan ottelijaa tai joukkuetta ihmetyttää epämääräiset tuomiot ja keskeytykset. Epäjohdonmukaisesta ja vaihtelevasta tuomari- ja pisteytystyöskentelystä ei hyödy pitkässä juoksussa sen enempää sun fanittamas väkisinmakaaja kuin kukaan muukaan.

Hyvä trolli muuten mutta kyllä mulla on ihan henkilökohtasta kokemusta siitä että ihmisiä jotka eivät kannusta kumpaakaan ottelijaa tai joukkuetta ihmetyttää epämääräiset tuomiot ja keskeytykset. Epäjohdonmukaisesta ja vaihtelevasta tuomari- ja pisteytystyöskentelystä ei hyödy pitkässä juoksussa sen enempää sun fanittamas väkisinmakaaja kuin kukaan muukaan.

Sinulle on näköjään ihan turha yrittää asiallisesti kommentoida mitään, kun olet noin peppukipeä ja sokea kaikkea minun kirjoittamaa kohtaan. Ihan hyvin sulla on pokkaa, kun ajatellaan miten sinnikkäästi jaksoit haukkua minua ja naureskella minun Uriahia koskevia viestejä toisessa ketjussa.

Sinulle on näköjään ihan turha yrittää asiallisesti kommentoida mitään, kun olet noin peppukipeä ja sokea kaikkea minun kirjoittamaa kohtaan. Ihan hyvin sulla on pokkaa, kun ajatellaan miten sinnikkäästi jaksoit haukkua minua ja naureskella minun Uriahia koskevia viestejä toisessa ketjussa.
Mul eio mitään aavistustakaan mistä sä edes nyt puhut. Kirjotin tossa yllä pitkän pätkän epäjohdonmukaisista tuomiosta about 10 eri vapaaottelijan esimerkein, ja sun ainut kommentti alko "Ymmärrän että sua Hallin fanina harmittaa...". Sä et muuta täällä forumilla teekkään kun nälvi, flameta ja trollaa, ja se on ihan ok, mut kyl sun jutuissa voiton vie se että juttujen lopuksi rupeet poikkeuksetta pillittämään että miksi sun kanssa ei keskustella asiallisesti :hyper:

Daishi,kuka on kussu sun muroihis?Sä oot täällä se kuka kiljuu joka jutusta ja vinkuu kuinka tyyliin jokanen kommentoija on joko nettininja tai trolli.Tikkuukolla on pääosin asiallista settiä ja sulta tainnu lukea yhtäkään.

On se varhaisteinin elämä rankkaa kun kaikki potkii päähän vai mikä on?

Mul eio mitään aavistustakaan mistä sä edes nyt puhut. Kirjotin tossa yllä pitkän pätkän epäjohdonmukaisista tuomiosta about 10 eri vapaaottelijan esimerkein, ja sun ainut kommentti alko "Ymmärrän että sua Hallin fanina harmittaa..."...

Tarkoitin sitä mitä sanoin eli ymmärrän, että sinua harmittaa fanina Hallin puolesta. Minua harmittaisi ihan samalla lailla jonkun fanittamani ottelijan puolesta jos se olisi kärsivänä osapuolena tasaisen matsin pisteytyksessä. Halusin vain tuoda esiin sen, että ottelijoiden tason arvioinnin kannalta sillä ei ole mitään merkitystä vaan ainoastaan sillä mitä itse matseissa tapahtuu. Niin kuin itsekin ihan oikein totesit, lähtökohtaisesti jokaisella on yhtä suuri mahdollisuus kärsiä huonosta tai hyvästä tuurista tasaisten pisteille menneiden matsien tuomioiden suhteen eli omien sanojesikin mukaan valitat nyt Hallin kohtalosta ainoastaan fanin näkökulmasta.

Tietenkin aina pitää pyrkiä parantamaan otteluiden pisteytystä johdonmukaisemmaksi, että tuurin vaikutus tuomioiden suhteen vähenisi mahdollisimman minimiin, mutta edelleen se mahdollisuus hyvään tai huonoon tuuriin on sama jokaiselle. Jos Hall olisi julistettu voittajaksi, mutta statsit olisivat olleet toisinpäin, niin en usko, että olisit täällä nyt vauhkoamassa siitä miten karseaa tämä pisteytys on. Eli toisin sanoen, valitat juuri fanin näkökulmasta.

Ps.Ja minä sanoin, että ymmärrän sen.. Älä riehu.

Tarkoitin sitä mitä sanoin eli ymmärrän, että sinua harmittaa fanina Hallin puolesta. Minua harmittaisi ihan samalla lailla jonkun fanittamani ottelijan puolesta
Mistä sä tiedät ketä ottelijaa (jos ylipäätään ketään) mä ns. fanitan? Päättelit että mä fanitan Hallia koska en ollut sun kanssa samaa mieltä siitä että Hallilla ei ole potentiaalia mestariksi tai että Hall on top20-50 ottelija parhaimmillaan painoluokassaan? Päättelit väärin.

Jos Hall olisi julistettu voittajaksi, mutta statsit olisivat olleet toisinpäin, niin en usko, että olisit täällä nyt vauhkoamassa siitä miten karseaa tämä pisteytys on.
Uskoit väärin. Tässä keskustelussa puhuttiin ensisijaisesti siitä että Travis Browne sai 50 tonnia bonusta siitä että rikko räikeesti MMA:n unified ruleseja, toiseks siitä että Taten ja Zinganon ottelu keskeytettiin selvästi ennenaikaisesti, ja kolmanneks siitä että Uriah voitti Kelvinin mutta tuomarit pisteytti kolmannen erän väärin. Näihin kolmeen kaikkiin yhden illan asian aikana tapahtuneeseen epäkohtaan viittasinkin että tätä pelleilyä nyt on katottu jo vuosikausia ja mikään ei ole muuttunut tai tulekaan muuttumaan. Sä luit kaikesta tosta vaan sen mikä sopi sun trollailuun parhaiten. Sä halusit vittuilla mulle siitä että Hall hävis koska mä olin ollut aikasemmassa ketjussa sillä kannalla että se on lupaava ottelija, ja nää kaikki puusilmät kuten BabyJay tai ketkä vaan muut yes-manit jotka ei sitä tajunnut voi mun puolesta jatkaa matkaa. Eihän sulla mitään oikeeta sanottavaa koko aiheeseen edes ollut, mutta sä toki tiesit sen. Harvemminhan sulla on. Mut jatka vaan jeesustelua ja strawmaneja.

Sä halusit vittuilla mulle siitä että Hall hävis koska mä olin ollut aikasemmassa ketjussa sillä kannalla että se on lupaava ottelija, ja nää kaikki puusilmät kuten BabyJay tai ketkä vaan muut yes-manit jotka ei sitä tajunnut voi mun puolesta jatkaa matkaa. Eihän sulla mitään oikeeta sanottavaa koko aiheeseen edes ollut, mutta sä toki tiesit sen. Harvemminhan sulla on. Mut jatka vaan jeesustelua ja strawmaneja.

En ole vittuillut sinulle, kommentoin ihan asiallisesti vain sitä, että otteluiden tuomioilla ei ole merkitystä ottelijoiden tasoa arvioitaessa ja se on se asia mikä ainakin minua kiinnostaa. Sen sijaan sinä olet kyllä keskittynyt solvaamaan minua toistuvasti ja naureskelemaan ja vähättelemään arvioitani Uriahin tasosta. Pitääkö kaivaa tähän niitä viestejä muistin virkistämiseksi?

Okei, uskotaan, että et ole Uriahin fani, mutta vaikutat olevan todella herkässä mielentilassa Uriahin tappion suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom