Triops esihistoriallinen vesilemmikki + muut omituiset lemmikit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Nonii nyt tuli tossa päivemmällä maksettua triopsit. Nyt sitten ootellaan innolla! :hyper:

Minkäslaisissa astioissa ootte muuten noita kasvatellu? Tai millaisissa meinaatte? Tuolla triops.cc-sivulla kehotettiin kyllä käyttämään hapetintakin, mutta pitäis mun käsityksen mukaan onnistua ilmankin, kunhan käyttää laakea astiaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäkin noista kasvatuskokeista innostuneina kyselin tässä yhtenä päivänä kiinalaisesta ravintolasta josko heillä olisi jotain pientä ja pörröistä, mitä voisin kasvattaa. Mr. Wing sanoi, että heillä olisi kyllä jotain, josta he haluaisivat päästä eroon:
Gremlins%20II%2001.jpg

Mr Wing esitteli minulle loistokkaan lemmikkinsä, joka katseli ulos häkistään:
gremlins.jpg

Kuten jokaisella lemmikillä, tälläkin oli pienet erikoistarpeensa, jotka pitäisi huomioida:
1) Ei vettä
2) ei ruokaa keskiyön jälkeen
3) ei kirkasta valoa.

Pitäkää mulle peukkuja, että kasvatan tämän kaverin oikein.

Kuten jokaisella lemmikillä, tälläkin oli pienet erikoistarpeensa, jotka pitäisi huomioida:
1) Ei vettä
2) ei ruokaa keskiyön jälkeen
3) ei kirkasta valoa.

Pitäkää mulle peukkuja, että kasvatan tämän kaverin oikein.

:jahas: Mä vähän epäilen tätä juttua. Mitä jos on lentokoneessa joka menee aikavyöhykkeen yli, niin ettei keskiyö vaihdukkaan, ja syöttää tuota pörröä? Ja mitä tarkoitetaan kirkkaalla valolla tässä tapauksessa, suuri valaistusvoimakkuus vai luminanssi? Ja mitä se elukka juo, käykö mehu, siinähän on kuitenkin vettä? Ei mee läpi.

Mitä jos on lentokoneessa joka menee aikavyöhykkeen yli, niin ettei keskiyö vaihdukkaan, ja syöttää tuota pörröä? Ja mitä tarkoitetaan kirkkaalla valolla tässä tapauksessa, suuri valaistusvoimakkuus vai luminanssi? Ja mitä se elukka juo, käykö mehu, siinähän on kuitenkin vettä? Ei mee läpi.
Joo, tuo keskiyö juttu on vähän outo. Aikavyöhykkeen lisäksi tulee mieleen voiko otusta syöttää klo 05.00 tai klo 06.00 aamulla? Ovathan nekin keskiyön jälkeen. Kuinka monta tuntia keskiyön jälkeen otusta voi syöttää? Valo ei saa olla liian kirkas; huoneen jossa otusta säilytetään tulee olla hämärä ja auringonvalo suorastaan tappaa otuksen. Mehu käy, niin myös esim. viini. Kaikki muu kuin vesi käyvät :)

Itse olen keväästä asti kasvattanut muurahaisia.

Tässä päiväkirja Aasialaisesta sotilasmuurahaislajistani. :)
http://www.muurahaiset.net/showthread.php?t=69

Onko kellään mitn hajua, että mikä elikko tämä on?
Hämis rouhii

Ja saako niitä ostettua?

Toi on jotain aivan sairasta! Muurahaisethan yleensä pieksee kaikki mahdolliset öttiäiset, koosta riippumatta. Mikä hitto toi oikein on???? Haluu heti himaan!!!

Voi murkku parkoja! :itku:

Olisi mielenkiintoista nähdä tuon hämähäkin tappelevan jotain isompaa muurahaislajia vastaan esim. Australiassa peräisin olevia Bulldog-muurahaisia, jotka voivat kasvaa 3 cm kokoisiksi ja omaavat herhiläisen tasoisen piston. :)

Kuva lajista Myrmecia pavida.
1066.0.jpg

Nyt Ne Kuoriutuia :rock: :rock: :rock: hahaha hyvin ne uida vipeltää.. aamulla pitää antaa pellettejä ja sitten vaikka huomenna lähen kokeilee minimaalisia annoksia heraa sekä maltoa

On ne kiintoisia kavereita, mulla on kuusi triopsia kasvamassa parhaillaan. Ikää kavereilla on viisi päivää ja pituutta noin sentin verran, kasvu on todella huimaa. Jännä mennä aina aamulla katsomaan, minkä verran on tapahtunut kasvua yön aikana. Ne kasvavat todella silmissä!

Pari päivää saavat vielä kasvaa parin litran astiassa ja sitten pääsevät 60 litran akvaarioon, jossa on hiekkaa kaiveltavaksi, suodatin ja ilmapumppu. Suodatin on lähes välttämätön, vesi samentuu yllättävän nopeasti. Ilmapumppua olen käyttänyt myös poikasaltaassa parantamaan veden happitasoa. Eilen laitoin poikasille kupillisen vettä akvaariosta, aamulla toisen ja illalla litran. Tarkoitus totuttaa poikaset akkuvedestä tavalliseen kraanasta otettuun akvaarioveteen.

Tossa on todella hyvä linkki triopsien kasvatuksesta:
http://tuukan.fliput.net/triops.html

Ja tässä samasta aiheesta keskustelua:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=39979

anteeksi, jos nämä linkit jo löytyvät aiemmin keskustelusta, en ehtinyt selata koko ketjua läpi.

Perkule mun triopsi söi muut. voi jumalauta ei siellä oo enää ku yks jätti triopsi!! ois ollu vähä kivempi ku monta vipeltäjää ois hengis, ei maha mitää.

Mites teillä muilla homma etenee?

Perkule mun triopsi söi muut. voi jumalauta ei siellä oo enää ku yks jätti triopsi!! ois ollu vähä kivempi ku monta vipeltäjää ois hengis, ei maha mitää.

Mites teillä muilla homma etenee?

Hyvin etenee, kaverit ovat kolmatta päivää isossa akvaariossa ja emäntä jo kommentoi, kun istun loputtomiin nenä kiinni akvaarion lasissa. :D

Uimisessa ovat melkoisia petoja, välillä näkee melkoisia syöksyjä piruetteja ylösalaisin ja vaikka mitä. Porkkana ja kukkakaali ovat tehneet kauppansa. Pieniä yhteenottoja on silloin tällöin näkynyt, mutta toistaiseksi kaikki ovat hengissä. Luin, että triopsit vaativat keskimäärin 3 litraa vettä per yksilö. Kun väkitiheys on isompi, niin kannibalismin todennäköisyys kasvaa entisestään. Tämä on toki vain karkea nyrkkisääntö.

Meitsin tankissa näkyy yksi örkki vipeltävän, on niin pieni että nimeän sen NGV:ksi. Se duunaa jotain tuossa pinnalla ja aina kun vähän kopauttaa tankin kylkeen, niin se lähtee vetään ihan vitusti. Pienihän se on, hyvä jos millimetrin kokoinen on. Go änkkäri go!

Haha! Jätkällä on oma pikku pakkistarha. Ämpäri täynnä pikku nilviäisiä. Vähän niinkuin pakkis. Ilman ämpäriä tietty.

:haart:

Repe Sorsa.. miten ison palasen laitoit sitä kukkakaalia? Laitoin itte tonne kärpäsen siinä toivos et se söis sen, ei vielä mitää..

Nuo kyllä kasvaa aivan hurjaa vauhtia, päivä ja näkee eron.

Mike: hahaha :D :D vittuakos vittuilet mites sit ku se triopsi kasvaa semmoseks 10cm? :D

http://www.youtube.com/watch?v=iETr7eobWI0&mode=related&search=

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom