Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulle tuli tuosta tietämyskiistasta ja metodien testaamisesta mieleen tällainen off topic -kysymys ainakin AndyS:lle. Mulle on tullut sellainen käsitys tuntemieni potkunyrkkeilijöiden (tai seurojen?) myötä, että potkunyrkkeilyssä ollaan vähän viksummalla tolalla treenin rytmityksen (kausien) ja sen sellaisen kanssa. Olenko ihan väärässä? Vai johtuukohan mielikuvani vain siitä, että tiedän hyviä potkunyrkkeilyseuroja, kun taas nyrkkeilyseuroista ja -valmentajista tiedän ja tunnen tyyppejä vähän äärilaidasta toiseen.
Juu. Samansorttisen vastauksen sain tänään, kun kyselin asiaa parilta potkuilija- ja nyrkkeilijätytöltä. Voi vitsi. Joillekin tehdään oikein viikkokohtaiset ohjelmat.Eli valmennustaso on erittäin kirjavaa. On erittäin hyviä mutta on myös ihan kauheita.
Juu. Samansorttisen vastauksen sain tänään, kun kyselin asiaa parilta potkuilija- ja nyrkkeilijätytöltä. Voi vitsi. Joillekin tehdään oikein viikkokohtaiset ohjelmat.
Olen kyllä sitä mieltä, että kokeneella valmentajalla on paremmat edellytykset esimerkiksi arvioida, onko urheilija menossa ylikuntoon kuin tällä itsellään.
Lisäksi valmentajat usein ovat pitkän uran tehneitä ex-urheilijoita joilla on huomattavasti laajempi kokemus ja suurempi tietotaito fyysisestä(kin) harjoittelusta kuin useimmilla aktiiviurheilijoilla ja etenkin uran alkuvaiheessa olevilla.
Maajoukkuevalmentaja, joka aikoinaan oli omien sanojensa mukaan "treenauttanut" silloisen treenautettavansa ylikuntoon, antoi minulle oivan neuvon kun kerroin tukkoisuudesta, lämpöilystä ja turvotuksesta. Taisin itse mainita vaihtoehtona myös ylikunnon. "Lepää kolme päivää ja hanki joku hyvä pano." Mahtavaa.Olen kyllä sitä mieltä, että kokeneella valmentajalla on paremmat edellytykset esimerkiksi arvioida, onko urheilija menossa ylikuntoon kuin tällä itsellään.
Herätellään tätä ketjua . miten saisin jalkoihin enemmän liikkuvuutta/nopeutta kun nyrkkeilessä olen huomannut hitaat jalat omaan
Noniin, nyt kun olen armeijass ja kaverin kanssa olen sparraillut, niin on tullut sellasia huomioita, että peräännyn aika paljon kun pitäisi vain väistellä. onko mitään millä tätä saisi treenattua niin, että oppii väistämään? ettei peräänny liikaa?
Yksi hyvä harjoitus olisi semmoinen, että seisot kehän kulmassa tai esim. seinää vasten. Kaveri aloittaa lyömään hitaasti ja sinä koitat väistää/ torjua iskuja. Vähitellen kaveri alkaa lyömään nopeammin. Jos et kerkiä väistää aloittakaa alusta.
Ja liiku sparratessa enemmän sivuille.