Treenivinkkejä kaipaava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Melinaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei hei nyt tarvis vinkkejä treenaamiseen :) Olen tossa puolisen vuotta ollut liikuntakeskuksessa jäsenenä ja tullut satunnaisesti käytyä niin ohjatuilla tunneilla, kuin myös salilla, siis fiiliksen mukaan menty. 1-4x viiikko. No mut ei tot kehitystä oo oikeen tapahtunut, ainakaan päälisin puolin ei siltä näytä.. ja kuntotuntuu olevan hieman huono.. Olin tossa yks päivä spinning tunnilla ja saatiin sitten sykevyöt ja päästiin katoo vähän että millä aueella mennään, no mähän vetelin sit siell punasellla, missäs muuallakaan..

Noh mut nyt pitäis kyll alkaa ihan kunnolla treena, niin laittakaan viestii tulee et mitäs pitäis tehdä :D

Noh mut nyt pitäis kyll alkaa ihan kunnolla treena, niin laittakaan viestii tulee et mitäs pitäis tehdä :D

Siinähän vastaat itse omaan kysymykseesi. "fiiliksen mukaan menty" kannattaisi ottaa joku hyvä valmis ohjelma täältä, ja tehdä liikkeet oikeasti sen verran kovaa että tuntuu kunnolla. Aerobista kestävyyttä taas lisäät vaikka ottamalla tavaksi käydä iltalenkillä muutaman kerran viikossa. ja muista syödä ja levätä.

Meinasin just et oliko se hyvä tehdä ittelle sellanen treeni ohjelma että pari kertaa viikkossa kuntosali, sit pari kertaa lenkki ja parikertaa ohjattu tyylisesti. Nyt nimittäin monesti on mennyt just siihen että käyn vaan noilla ryhmäliikunta tunneilla vaan enkä sali treeniä saati sitten lenkkiä tuu tehneeksi.. Nyt kyll sinällään muuttuu tää liikkuminen siin suhteessa että ajattelin jättää bussikortin lataamatta ja alkaa liikkua pyörällä paikasta toiseen on nimitääin hyvät pyöräkelit oleet ja eikä se pieni sade mitään haitta.. :)

tuo pyörällä liikkuminen voi jo riittääkin aerobisen osalta, riippuen kuinka pitkiä matkoja joudut kulkemaan. joka tapauksessa hyvää se tekee. mitkä ovat tavoitteesi? jos lihasta haluat niin kuntosalilla olisi hyvä käydä kierähtämässä vähän useamminkin, tai ainakin tehdä yksijakoista jos nyt parina päivänä käyt. esim 4x viikossa yksijakoinen taas on tosi raskasta, eli kannattaisi pyrkiä vakioimaan treenimäärää.
kevyitä viikkoja myös on hyvä pitää välillä, about kuukauden välein itse pyrin pitämään sellaisen, fiiliksestä riippuen.
Nyt kovan luokan mutuilua: Nimestäsi päätellen olet nainen, naisilla on usein tapana pelätä isoja lihaksia jos treenaa kunnolla. ja sitten lopputuloksena on se että istutaan reidenlähentäjässä 2h lukien lehteä tai puhelimeen puhuen. älkääkä nyt punttimimmit älähtäkö, tiedätte itsekin olevanne harvinaislaatuisia :D
eli jos tavoitteenasi on "kiinteytys" niin kannattaa vaan treenata oikeasti raskaasti maltillisilla miinuskaloreilla, kovin nopeasti et lihasta saa, eli ei ole vaaraa että tulee tukkireidet ja massiviset hauikset.
jos taas tavoitteenasi on lihasten kasvatus, maltilliset plussat ja helvetin kovaa treeniä. :whip:

Back
Ylös Bottom