treenitauosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
yks asia mulle on vieläkin epäselvä: kuinka useen kannattaa pitää treenitauko?
oon nyt hinkannut n. 7-8viikkoa eli pidänkö nyt? vai pidänkö vaan kevyen viikon? ja miten porukat selvii treenitauoistaan?
kun ite oon sairauden tms. jutun takia treenaamatta menee kaikki päin v****a....mikään ei onnistu!
eli vinkkejä kaivataan miten selvitä tauosta!

Kuuntele kehoa. Jos tulee ylikunnon merkkejä(kohonnut leposyke, vaikea nukahtaa ja rentoutua, jatkuva väsymys, vaikea keskittyä, ...) niin kannattaa pitää kevyt viikko tai lepoviikko.

Kyllähän se säännöllinen kevyt viikko tai muutama ylimääräinen lopopäivä olisi ihan hyvä. Esimerkiksi neljän viikon kovan treenin jälkeen pitäisi sellaisen 3-4 päivän pidennetyn viikonlopun treenitaukoa, itsekin tätä nyt yritän toteuttaa.

Mutta kuten Kride sanoi, kehon kuuntelusta se lähtee, mutta ihminen vaan on niin tyhmä, että menee salille vaikka kroppa sanoisi jotain muuta. Itse ainakin olen tämän monta kertaa kantapäänkautta todennut. Eli senpuoleen säännöllinen keventely olisi ehkä toimivampi juttu.

Tarkennetaan vielä, että mun mielestä tollanen pidennetty viikonloppu riittää, eli en rupaisi ihan täyttä viikkoa lepoa pitämään ainakaan neljän viikon välein. Toinen vaihtoehto on sitten se kevyt treeniviikko, edellyttäen että se treeni ihan oikeasti pysyy kevyenä pumppailuna. Minulla se ei nimittäin oikein onnistu.

Dino84 sanoi:
onko muuten 70-80 leposyke jotenkin ihmeen korkea?

:offtopic:
voisko olla poistamatta mun kommentteja? se ketä niitä poistaakaan!
Seuraava narina moderoinnista johtaa toimenpiteisiin, viestejä poistetaan jos siihen katsotaan olevan syytä! Nytkään täältä ei oltu poistettu kuin sinun narina muka-poistetusta viestistä.

JohnnyB sanoi:
Seuraava narina moderoinnista johtaa toimenpiteisiin, viestäjä poistetaan jos siihen katsotaan olevan syytä!

Just ajattelin jotain viestiä laittaa. Mutta toivottavasti meni näin perille.

Timba puhuu asiaa. Ei aina tarvita kevyttä viikkoa vaan muutama kevyt päivä riittää, itsekin olen nyt treenannut suht kovaa 5 viikkoa ja otin vain 4-5 päivän kevyen syklin ja nyt taas kovat treenit jatkuu. Kannattaa edetä ihan sen mukaan että millanen fiilis on treeneissä ja tuntuuko että rauta nousee kunnolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ajattelin pääsiäiseen asti mennä nyt kovaa salilla. Sitten hyvä pitää taukoa pääsiäispyhät kun mennään porukoille siksi aikaa. Kannattaa muutenkin yrittää ajottaa niitä taukoja ennalta suunniteltuihin reissuihin ja menoihin.

Mun leposyke on 114. Pitäisköhän levätä vaik en oo kauheen hyvin viimeaikoina treenannu.

hekottaja sanoi:
Mun leposyke on 114. Pitäisköhän levätä vaik en oo kauheen hyvin viimeaikoina treenannu.

Jos nyt tosissasi olet ja mittaustulos on oikea, niin ekana tulee mieleeni lekurilla käynti. Ei noin korkea leposyke voi olla enää normaalia.

hekottaja sanoi:

Otitko varmasti leposykkeen niin, että olit rentona sängyllä? Tuo leposyke vastaa kevyen lenkkeilyn sykettä.

Kride sanoi:
Otitko varmasti leposykkeen niin, että olit rentona sängyllä? Tuo leposyke vastaa kevyen lenkkeilyn sykettä.
Seisoskelin oppitunnin aikana..

Back
Ylös Bottom