Treenitauon vaikutus kuntoon

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Juu, eli sairastuin viime lauantaina ja nyt alkaa näyttämään jo siltä, että olen paranemaan päin. Tänään oli ensimmäinen ainakin lähes kuumeeton päivä. Vaikuttaa siis siltä, että pääsen tuossa joskus keskiviikkona treenaamaan taas uudelleen.

Siis: Käyn punttisalilla pari kertaa viikossa, judoa pari kertaa viikossa ja sitten siihen vielä n. 3 juoksukertaa päälle. Salilla olen käynyt n. 5kk muutaman kerran viikossa, eli en missään huippukunnossa ole, mutta kohtalaisessa kuitenkin. Kuntosalilta tulee tuohon keskiviikkoon mennessä taukoa 18 päivää, sillä ennen sairastumista minulla oli salilta väliviikko. Juoksusta tulee taukoa 11 päivää.

Kuinka paljon tämä tauko vaikuttaa punttisaliin ja erityisesti juoksukuntoon? Entä kuinka nopeasti pääsen ennen taukoa olleelle tasolle? Kannattaako minun esimerkiksi lenkeillä juosta normaalia pidempää matkaa vai pitäytyä samassa matkassa?

Ei tarvi tehä yhtään sen enempää. Sairauden jälkeen kaikki tuntuu luonnollisesti raskaammalta, mutta pääset karkeasti sanoen jatkamaan suoraan siitä mihin jäit.
E: Sillä oletuksella, että lähet terveenä treenaamaan, sairaana saat heittää kirvees kaivoon.

Juoksukunnosta en tiedä, mutta salilla reilu viikko niin olet taas vanhassa vireessä. Eihän tuossa ajassa varsinaisesti mitään taantumaa ehdi tulla, vaan ennemminkin painojen raskaus tuon mittaisen tauon jälkeen johtuu lihaspaineiden katoamisesta.

....vaan ennemminkin painojen raskaus tuon mittaisen tauon jälkeen johtuu lihaspaineiden katoamisesta.

Mitä tämä tarkoittanee käytännössä? Mistä lihaspaineet aiheutuvat, mikä sitä poistaa ja/tai lisää?

Anteeks vaan, mut miten voi olla noin hiessä jostain 18 tai 11 päivän treenitauosta?
Flunssaa tulee ja menee, mut ihmisiä oikeesti esim. leikataankin.. ja toimenpidettä voi joutua jonottamaan, josta seurauksena treenit jäihin viikoiksi tai kuukauksiksi. Suhteellisuudentajua kiitos.

Mikäli jopa 3 viikon tauolla ei merkitystä niin miksi yleisesti keuhkotaan 72 tunnin haamurajasta?
(Lihasmassa alkaa purkautua 72h = 3 pv jälkeen harjoituksen) Luulis siinä 3 viikolla olevan siis jo vaikutusta, vaikkei lihasmassa viikossa tyystin katoakaan.

viikossa tai kahdessa löytyy huippu kunto, että oletteko IKINÄ kuullu kenestäkään painon/voimanostajasta joka edellisenä iltana kokeilee maksimi painot jotta tietäis alotus painot tarkasti kisaan ;)

Otsikosta luulin kyseessä olevan vuosiluokan tauko, itellä vajaa 3v taukoa. Penkki -40kg, kyykky ja veto -60kg.
Parin kuukauden sessio sisältäen viikon sairastelun palauttanut kondista ihan kivasti,tällä hetkellä siis pena -20kg, kyykky ja veto -30kg luokkaa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
5 viikon totaalitauolla ei ainakaan mulle ollut juurikaan merkitystä(matkoilla,ei sairaana)...Painot tuntu hieman painavimmilta ,mutta toistoja tuli kuten ennenkin.Jos natuna treenailee niin ei pikkutauoista kannata olla huolissaan, tekee jopa hyvää olla välillä viikko pari pois salilta.

Pistetääs tänne ny omakki ongelmat kun samaan luokkaan menee. 2kk sitten rukalla naukkasin salmarin juomapelissä varttiin, sen jälkisenä päivänä semmonen olo että huh huh. Siitä päivästä lähtien oon nyt ollu kipeenä, enkä oo MINKÄÄNLAISTA liikuntaa harrastanu. Tuskin liittyy tohon darraan mutta samasta päivästä alko :(. Lisäks mulla on ollu jatkuva yskä aamusin ja iltasin melki vuoden. Maksimipanot laskenu aika järkyttävästi, ja nyt kun alan hiljalleen olla terve, niin ei saa millään puskettua itteensä salille... Kunto vaan menee alaspäin ja se alkuperänen tän vuoden tavote saada ittensä kunnon kesäkuntoon alkaa tuntua mahdottomalta, vaikka pari kk sitten oli ihan hyvällä mallilla jo. Lisäks mulla on avaamaton mun ensimmäinen purkki american kreaa odottamassa käyttöö.. Haluaisin saada äkkiä ainaski vanhan kunnon kiinni mutta jos nyt saan ton salilla käynnin alotettua, niin onkohan se kannattavaa alkaa käyttää tota kreaa heti alussa?

Pistetääs tänne ny omakki ongelmat kun samaan luokkaan menee. 2kk sitten rukalla naukkasin salmarin juomapelissä varttiin, sen jälkisenä päivänä semmonen olo että huh huh. Siitä päivästä lähtien oon nyt ollu kipeenä, enkä oo MINKÄÄNLAISTA liikuntaa harrastanu. Tuskin liittyy tohon darraan mutta samasta päivästä alko :(. Lisäks mulla on ollu jatkuva yskä aamusin ja iltasin melki vuoden. Maksimipanot laskenu aika järkyttävästi, ja nyt kun alan hiljalleen olla terve, niin ei saa millään puskettua itteensä salille... Kunto vaan menee alaspäin ja se alkuperänen tän vuoden tavote saada ittensä kunnon kesäkuntoon alkaa tuntua mahdottomalta, vaikka pari kk sitten oli ihan hyvällä mallilla jo. Lisäks mulla on avaamaton mun ensimmäinen purkki american kreaa odottamassa käyttöö.. Haluaisin saada äkkiä ainaski vanhan kunnon kiinni mutta jos nyt saan ton salilla käynnin alotettua, niin onkohan se kannattavaa alkaa käyttää tota kreaa heti alussa?

No parashan se olis sitä kreaa käyttää niin että on jo hyvässä kunnossa ja sitten ku alkaa kehitys hidastumaan niin käyttää sitä tuomaan lisäpotkua treeneihin.

Vaan eipä tuokaan mikään välttämättömyys ole. Varmasti saat voimaa enemmän vaikka käyttäisit sitä nytkin. Eli kreat naamariin vaan :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom