Treenit käsipainoilla, ja ilman välineitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tarkoituksena olisi joka toinen päivä tehdä jonkinlainen treenisarja: vatsalihakset, punnerrukset, leuanvedot sekä mitä nyt käsipainoilla (2 x 20kg) saa tehtyä. Käytettävissä ei ole siis mitään hienoja laitteita. Jalkalihakset tulee treenattua juoksulenkeillä ...

1. Mitä liikkeitä käsipainoilla tulisi tehdä, että niistä saisi mahdollisimman paljon irti? (jos tarkoituksena olisi poimia 3-5 liikettä)
- Pystypunnerrus käsipainoilla
- Hauisliike seisten
- Ojentajaliike tuoliin nojaten
- Rintalihakset selinmakuulla
- Vipunosto selin makuulla
- Hauiskääntö vasaraotteella
- Keskitetty hauiskääntö
- Ranskalainen punnerrus käsipainolla
- Jokin muu?

2. Tulisiko treenit tehdä minkälaisilla painoilla, ja toistoilla jos tarkoituksena on parantaa lihaskuntoa eikä nyt suoranaisesti kasvattaa pelkästään massaa? Eli painoilla jolla saat tehtyä esim. 10 toistoa vai 20?
3. Kuinka monta kertaa "maksimisarja" tulisi toistaa, ja kuinka pitkä lepo tulisi olla välissä? Tulisiko painoja vähentää kun toistetaan sarja uudelleen?
4. Missä järjestysessä treenit olisi hyvä tehdä? Esim. punnerruksia tulee tehtyä huomattavasti vähemmän jos aluksi on tullut suoritettua hauisliikkeittä?
5. Mitä muita treenejä nyt saisi tehtyä "edullisesti" ilman välineitä (mainitut vatsalihakset, punnerrukset jne)?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei varmaan. Mutta ei jalkakyykky treenikään ole sama kun 7km-10km juoksulenkki? Vai voinko jättää juoksemisen väliin ja tehdä kyykkyjä lenkin sijaan?

Riippuu mitä haluat treenata. Jos haluat kehittää juoksukuntoa niin lenkille, jos haluat massaa niin kyykkyä. Eivät poissulje toisiaan.

Aivan. Kaveri kuitenkin treenaa kaikkia muita lihaksia kasvatus mielessä joten tällöin puoli kehoa jäisi "treenaamatta".

Aivan. Kaveri kuitenkin treenaa kaikkia muita lihaksia kasvatus mielessä joten tällöin puoli kehoa jäisi "treenaamatta".

Näin. :wanha: mut pakkohan tää on taas heittää

1369092076443.jpg

Näin. :wanha: mut pakkohan tää on taas heittää

Selittäkää joku minkä vuoksi treenaisin jalkalihaksia jos ongelmana on yläkroppa? Tällä hetkellä tilanne on melkein päinvastoin kuin kuvassa. Eli jalkalihakset ovat kuin tankilla, ja kädet kuin tikut. Ilmeisesti yläkroppaan tulee lihaksia kun tehdään jalkakyykkyjä jonkinlaisesta synergiasta kysymys ...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Selittäkää joku minkä vuoksi treenaisin jalkalihaksia jos ongelmana on yläkroppa? Tällä hetkellä tilanne on melkein päinvastoin kuin kuvassa. Eli jalkalihakset ovat kuin tankilla, ja kädet kuin tikut. Ilmeisesti yläkroppaan tulee lihaksia kun tehdään jalkakyykkyjä jonkinlaisesta synergiasta kysymys ...

Laita ihmeessä kuva, on kiva nähdä tuollaisia kuvia, voidaan käyttää sitten varoittavana esimerkkinä niille jotka meinaa vaan tehdä jalkoja. Suttaa vaikka kasvot.

Kannattaa tehdä perusliikkeitä omapainolla yläkropalle eli leuanvetoa, punnerrusta, dippejä tuolia vasten. Käsipainoilla sitten vaikka pystypunnerrusta ja ehkä hauiskääntöä. Lisäksi joku vatsaliike (viimeiseksi) esim. hoover tai linkkuveitset. Toistoja 8-15. Tätä voi tehdä kuntopiirinä eli kaikki liikkeet putkeen ja minuutin tauko ja sama 4-6 kierrosta putkeen. Järjestys isoista lihasryhmistä pieneen eli eli ensin jalat, selkä, rinta sitten olkapäät, ojentajat ja hauikset ja vatsat lopuksi, koska vatsalihakset pitävät vartalon "paketissa" muissa liikkeissä. Ja jaloille voit hyvin tehdä askelkyykkyä eli käsipainot käteen ja kyykkäämään. Ja tämä tietty heti treenin alkuun.

Mulla on myös isot jalat suhteessa muuhun kroppaan, mutta en jätä jalkoja treenaamatta. Ensinnäkin jalkojen treenaaminen auttaa muuta kroppaa kasvamaan ja toiseksi esim. juoksussa oikea tekniikka on todella tärkeä, monella aktivoituvat etureidet, mutta takapuoli ja takareidet jäävät passiivisiksi. Lisäksi jalkojen lihaskunto ja -voima tukee juoksua eli esim. kunnon jalkatreeni kerta viikkoon voisi tukea juoksutreenejä. Ite järkytyin puolimaratonilla siitä, että monella lenkkeilijällä perse roikkuu lituskana ja alhaalla, vaikka aerobinen kunto olisikin hyvä. Mutta jokainen tietty treenaa tavoitteidensa mukaisesti ja jos tavoite on juosta lujaa/pitkälle eikä kropan ulkonäkö ole välttis se ykköstavoite, niin treenin tulee tukea sitä omaa ykköstavoitetta.

Itsekin luulin omaavani isot jalat, ja sen takia olen treenannut niitä vähemmän yläkroppaan nähden, vaikkakaan en ole pois jättänyt. Nyt ekaa kertaa kunnon dieetillä ja rasvaa kun palaa, olen huomannut ettei ne jalat nyt olekkaan niin isot. Rasva kertyy mulla helposti jalkoihin ja perseeseen, ja se tekee illuusion isoista jaloista. Nyt kun kunto kirenee oon huomannu että takareidet laahaa aika jäljessä. Joten dieetille mars, voin sanoa että oisin vetäny ennen punttitouhujen alottamista rasvat mahollisimman alas ennen massan hakemista ja oisin nyt paljon tyytyväisempi.

Zone-sarja -42%
Kerta kotireeni-suuntaan olet lähtenyt niin suosittelisin hommaamaan painoliivin. Vajaa 200e siihen menee mutta itse olen työstänyt tällä nytten jonku 4-5 vuotta ja tulokset puhuu puolestaan. Leuanvetotankokaan ei paljoa kustanna.

Jonku sortin reeniohjelmakin löytyy tälle combolle kun kaveri sitä jaksoi ruinata niin annan sen kyllä ilomielin jos tarvetta tulee :)

Hyvin onnistuu treenit noilla, melkein mihin vaa kehonpainoliikkeeseen saa lisäpainoa laitettua jollain keinol, ja itse tykkään et monis liikkeis käsipainoil on parempi tehdä ku tangol, mut ei se tankokaa paljoo maksa, itse käytän sitä lähinnä kyykkäämiseen koska omast mielest käsipainokyykkä räpellykset tuntuu just räpellykselt, mut kantsii olla sellanen teline sil tangol et saa sen niskaa helposti ja sit sellaset varmistus-pukit on hyvä olla sit ku/jos feilaa alas. Leuanvedot on hyvä ja soudut käsipainoil imo on parempia ku tangol ja punnerruksien sijaa voi tehdä esim. käsipainoilla penkkiä.

Kerta kotireeni-suuntaan olet lähtenyt niin suosittelisin hommaamaan painoliivin. Vajaa 200e siihen menee mutta itse olen työstänyt tällä nytten jonku 4-5 vuotta ja tulokset puhuu puolestaan. Leuanvetotankokaan ei paljoa kustanna.

Perinteisen painoliivin sijaan kannattaa harkita Brute Forcen reppua, jonka mukana tulee kaksi pientä hiekkasäkkiä (sisuspussia), ja joka kestää painoa 30 kiloon saakka. Sitä voi käyttää myös tavallisena reppuna, siihen saa juomarakon. Repusta on juttua kuun lopussa ilmestyvässä Kontrollissa.

Brute Force BR-2 Ruck/ 3-Day Pack

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom