Treenipäiväkirjasta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäs on herrojen käytäntö reenipäiväkirjoissa? Kirjaatteko ylös muutakin kuin pelkät sarjat/toistot/painot?
Kirjaatteko painoksi (esim. penkkipunnerruksessa) 100kg (tanko+40+40) vai kokonaispainon ilman tankoa (80) vai kirjaatteko vain yhdelle puolelle laitettavien malmien määrän (40)?

Ovatko merkintäsi kaavamaisia/taulukoita:

ma 5.11 penk. 8-7-5 200kg...
ma 12.11 penk. 10-9-12 200kg...

vai luontevampia/jaaritteluja (koko sivun vieviä):

maanantaina hyvän vibiksen vallitessa vejettiin penkkiä ekana kahdellasadalla kasi, sitten seiska ja sitten vitonen. Ja perään hieman...

Avautukaa hyvät ihmiset ja kertokaa tyylinne. Ja unohatkaa kaikki, jos tämmöinen threadi on jo. Itse en tosin löytänyt.

Vihkoon yhdelle sivulle yksi lihasryhmä.
Sivu jaettu esim 5 osaan pystyviivoilla ja ylös kirjotettu liike. Esim: Penkkipunnerrus, Käsipainopunnerrus, ristikkäistalja jne. Liikkeiden alle vaan sitten joka viikolta tulokset. Eli yhdellä vaakarivillä aina sen viikon rintatreenin tulokset ilman mitään sen kummempia selittelyjä. jne..

Hmm..saikohan tuosta mitään selkoa..

Tekee sillä tavalla, miten ite tykkää. Ite merkkaan ylös sarjat (en lämmittelysarjoja), toistot ja toki sarjapainot.

Ite merkkaan sarjat/toistot/painot useimmissa liikkeissä. Monesti jotain esim. hauisten tai pohkeiden toistoja ja painoja en jaksa merkitä ylös. Ja merkitsen ne vihkoon esim. 4 sarjaa pohkeita pumppaillen. Eli kovemmat liikkeet (pena, kyykky, mave +raskaat apuliikkeet) merkitsen aina sarjoineen, toistoineen ja painoineen. Jos mun viestistä ei saa paskankaan selvää, nii mä oon koko päivän sit lukenu kokeisiin ja oon ihan pihalla ja päässä pyörii tablettejen kuvia (lääkehoidontentti tänään). :D

Mielenkiintoista sinänsä. Tätä olen mm. treenikamuni kanssa miettinyt että mikä sitten on järkevin, "oikea" ilmoittaa painot treenipäiväkirjassa.

Tottakai jokainen tekee hieman omalla tavallaan mutta joissakin liikkeissä mietityttää että onko kokonaiskilomäärään ynnätty myös tangon/kelkan paino vai vaan varsinaiset painolimput?

Tästä päästäänkin taas siihen että jos merkkaa vaikka jalkaprässin painot niin että kelkka on laskettu mukaan, niin tulisiko merkata jotenkin näkyviin myös kelkan paino?

Mitenkäs sitten kun jotkut laskevat esim. penkkipunnerrukseen sen tangon mukaan (oletattavasti standardi 20kg) kokonaiskilomäärään ja taas prässin kelkkaa ei lasketa (vaihtelee 40-80kg yleensä, jos Mayor'sin "asenneprässiä" ei oteta laskuun) mukaan. Mikä järki?

Eli mielestäni miten ikinä tehdäänkin tulisi jotenkin ilmetä onko painot vain limppuja vai mahdollinen muu laskettu mukaan (todennäkäisemmiin siis kelkka/tanko). Ja jos laskee tangot ja kelkat mukaan tulisi näin tehdä JOKAISESSA liikkeessä, ei vain siinä esim. siinä prässissä tai penkkipunneruksessa.

Itse merkitsen omaan treenipäiväkirjaani treenipainot vain limppuina, en siis laite esim. kelkkojen tai tankojen painoa mukaan. On helpompi muistaakin missä mennään painojen suhteen kun voi katsoa kirjasta "jaa että tonjatonverranollut viimeksi, laitetaas nyt ainakin samanverran limppuja", ei tarvitse alkaa siitä miettimään että mitäs tämä ja tämä härpätin painoikaan tyhjänä..... No mun mielipide vaan on että merkittäisiin vaan niiden varsinaisten painojen määrän, vittuakos on väliä mitä joku tanko tai kelkka painaa! Se on ihan yhden tekevää painaako joku tanko 10 vai 20kg, niitä limppuja siihen pyritään kasaamaan :D

Tulikohan tähän nyt vuodatettua kaikki..... Kaipa.

-edit-
toki kaikista ei voi tietää mitä joku painaa, mutta ainahan sitä voi yrittää ottaa selville ja jos ei selviä ni sitten näppituntumalla joku paino. Kyllä sen nyt tuntee onko se perkeleen raskas vai vähän kevyempi. Ja jos päättää että tanko painaa sen 10kg niin pysyy siinä päätöksessä sitten kanssa ja merkkaa jokaisella kerralla sen tangon painamaan 10kg. Merkataan ne painot joka kerralla samanlailla, eikä niin että joku liike näin ja toinen toisin.

Perus voimanosto/painonnostotangolla tehtäessä on ihan itsestäänselvää, että tangon paino lasketaan mukaan. Jos vedät maasta 3 toistoa 200 kilolla, niin merkkaat 3 x 200.

Prässin rankkuuteen vaikuttaa muutkin asiat kuin kelkan paino, joten eri prässejä ei pysty mitenkään vertaamaan. On turhaa merkata kelkan painoa mukaan.

Toki minäkin tankojen painot otan huomioo, mutta en kelkkojen painoja. Eli just kuten Force yllä sanoi.

Lisäksi mekkaan kaikki toistot ja painot, myöskin lämmittelysarjat.

1 sivu per treeniäivä ja sellasta a5 kokosta vihkoa käytän.

Kauhees pumpis saattaa mennä vaan vähä sormi suuhun, ku käy laskemaan
(100-20):2 :/ eli yhdelle puolelle laitettavien limppuje määrän.

Nörtti tekee Excelillä... Liikkeet, kokonaispainot, sarjat, toistot, lämmittelysarjat ja joskus tulee laitettua jotain fiiliksestäkin. Ainoa vika koneella tehdessä on muistaa kaikki, mutta heti salilta tullessa kun kirjaa ylös niin onhan tuo onnistunut.

Jokainen tyylillään, minä merkkaan nostamani painon/sarjat/toistot ylös eli painaa se kelkka sitten 100 kg tai 40 kg niin nostettua se silti tulee ja siksi merkkaan sen myös ylös. Se ei ole naapurilta (eikä minulta pois) merkkaa sen kelkan/tangon painon siihen mukaan tai ei. Treenivihon tärkein (ja IMO ainoa?) funktio on toimia SINUN apuvälineenäsi, että pystyt seuraamaan omaa kehitystäsi ja pitämään meiningin nousujohteisena.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lasken kyllä kelkankin mukaan, varsinkin kun salilla on ilmoitettu sen paino ja tanko aina mukaan.
Ja itse olen erittäin tyytyväinen Micro$oftin Outlookin kalenteriin, sinne joka treenipäivälle oma 'event', vanhat tiedot on helppo kopioida edellisistä treeneistä, muuttelee vain määrät ja painot.

Minä merkkaan sekä vihkoon salilla että Exceliin kotona. Hienot kilo vs toisto käyrät löytyy joka lähtöön ja vuosittainen kehitys eri liikkeissä on ylhäällä, you name it, I got it :rock:

Tähän tyyliin merkkaan:

VKO 50 MA
lämm 5m pyörä
penkki 20kgx10,10,60kgx5,5,110kgx8+(varmistaja auttoi yhdeksättä toistoa),6,4
viparit sivulle 6kgx12,8kgx12,10kgx12
viparit taakse 6kgx12
...

Dreamer, löytyskö sulta sit mun viimevuotinen kehityskaari pec-decistä?

Tampio sanoi:
Mitenkäs tälläisen ohjelman saisi?

koitappa kattoa sieltä start-valikosta. Office-paketin mukana tuo tulee. Eli jos sun koneella on Word niin myös on Excel.

Oletan, että wintoosaa käytät? Jos linukka (miksei wintoosakin) niin suosittelen tutustumaan openofficeen, ilmainen toimisto-ohjelmapaketti, jossa on myös Excelin vastine.

Ihan vaan semmonen pieni vihkonen, mihin sitten laitan liikkeet, painot ja kilot. Tankoa en ota kiloissa mukaan vaan vain limppujen paino.

Dreamer, enhä mä oo koskaan vetäny noi hyvin... :D Mä tykkään kyl sun noista tilastoista!

pakko itteki väsää tollane päivä kirja,vaikka koneella ku nyt selvisi että en oo ainoo nörtti täällä.heti vuoden alussa toimeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom