Treenipäiväkirjan pito

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kunka moni pitää treeneistään päiväkirjaa?
Mitä merkkaatte kirjaan?

Mä merkkaan lämmittelyn pituuden airobisella laitteella ja siihen käytteyn ajan sekä matkan. Yleensaä n. 10 minsaa kestoltaan.

Venyttelystä en tee merkintöjä, johon yleensä käytän myös n. 10 minsaa.

Merkkaan fiiliksen salille tullessa jos siinä on jotain tavallisuudesta poikkeavaa ja tiedon jos oon ollu kipeenä joku aika ennen treeniä.

Sekä tietenkin liikkeet, sarjat, toistot, harjottelupainot, paljonko meni ite ja montako toistoo lopuks avulla.

Jos pidätte kirjaa niin onko siitä mielestänne hyötyä tai muuta iloo...?

Originally posted by Kiuaskivi
Kunka moni pitää treeneistään päiväkirjaa?
Mitä merkkaatte kirjaan?

Tästä löytyy thread faq:sta, lue ja kommentoi sinne.

Re: Re: Treenipäiväkirjan pito

Originally posted by Arvo Paperi
Tästä löytyy thread faq:sta, lue ja kommentoi sinne.

Näköjään yks threadi vuodelta 2002, kommentoin jo tänne joten en viitsi enää jauhaa mainitsemaaisi paikkaan.

Alussa en pitänyt mut nyt oon pitänyt joku 6kk.
Merkkaan treenipainot, treenin pituuden ja sit jotain muuta sälää jos on esim. ollu extra hyvä treeni tai huono tai sit jos on joku paikka ollu paskana jne jne jne.. Mitat kans kirjotan ylös 2kk välein niin näkee kans jos pitäis treeniä muutella tai jotain muuta.

Pidän, alusta asti olen pitänyt eli nyt on 2 vuoden ajalta, sellaisissa erimoisissa kovakantisissa ruutuvihoissa / pitäisikö sanoa kirjoissa.

Alussa merkinnät oli vähän puutteellisia mutta jo hyvän aikaa on merkattu päiväys, aina meneillään oleva treeniohjelma, ja sitten tehdyt liikkeet järjestyksessä, sarjat, toistot, painot, ja sarjojen perässä usein jokin erikoishuomio kun sarjankin voi suorittaa monella tavalla, jotain joka kertoo väsytysasteesta - tykkään käyttää itse mm. merkintöjä "A. END" / "END" / "TOTAL END", ensimmäinen tarkoittaa siis "Almost".

Mukana myös aerobiset ja niiden pituus, ja miten lämmitelty. Koitan parhaani mukaan järkevyyden rajoissa sinne laittaa välillä jotain erikoishuomioita nimenomaan fiiliksestä että koko päiväkirjassa jotain järkeä sitten katsastella myöhemmin, ja rikki menneet ennätykset ym. merkattu myös, tai jos ollut kipeänä jne..

Toisaalla sitten ruokakirjanpito jo vuoden ajalta excel-taulukkoina, eli hyvin on "kansissa" tämä harrastus, ja tuo tiettyä mielenrauhaa ja järjestelmällisyyttä kun voi vaivattomasti tarkastella kehitystään koska tahtoo, ja huomata heti jos joku osa-alue tuppaa jäädä junnaamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom