Treenipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja notko
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aikani temppuilin ohjelmalla, syötin sinne liikkeiden nimiä Suomeksi... kun huomasin tehneeni yhden treenin muistiinpanoja toista tuntia, luovutin. Ohjelma on kyllä kerrassaan mainio, mutta minulle siinä taisi olla vähän liikaa juttuja täytettäväksi. Ammatikseen liikkuja ja treenaava varmasti saisi siitä enemmän irti...

Minulla on accessilla tehty reenikipäiväkirja. On erittäin hieno :) reenit on 4v merkattu siihen. 3taulukoo kyykky veto ja penkki, siitä on helppo sitten katsoo mitä on tullut tehtyä vaikka "kysely" kaikki yli 200kg kyykyt ilman siteitä.. kätevää. ohjelman kun aukaisee, niin aukeaa päävalikko josta sitten voi valita haluamansa taulukon..

Mulla on paksu kovakantinen vihko / kirja, jossa on jo yli vuoden treenit. Sisältää myös tiedot mitä lisäravinnetta millonki ollu käytössä ja mistä on palautusjuoma koostunu minäki ajanjaksona, että voi niitäkin vertailla. Myös esim. kreatiinisyklit oon kirjannut. Aina ennen treenikertaa vertaan edelisiin treeneihin ja sen pohjalta valitsen sopivat liikkeet, ja niille sopivat sarjapainot ja toistot. Jos on vaikka edellisellä kerralla ollut 40kg sarjapaino niin eikös se sama toistomäärä nyt mene 42,5kg, no meneehän se... :)

Kirjaan myös usein kommenttia sinne että "Huono / Hyvä tuntuma", "sattui sinne tai tänne", "muista ottaa ote niin ja näin", niin saa vähän elävämmän kuvan siitä miten on treenit tosiaan mennyt eikä pelkkää numeroa.

Mielestäni loistava systeemi, alussa kirjottelin tietokoneelle mutta voin ihan suoraan myöntää, että en _todellakaan_ muista mitä olen tehnyt, hädintuskin muistan edellisen liikkeen toistot / painot kun seuraavaa rupean tekemään... Tulee helposti pyöristeltyä ja muisteltua väärin jos kirjottelen ne jälkeenpäin, ja sillon heittää koko idea häränpyllyä eikä nää onko menty takapakkia vai kehitytty..

Lukasin threadin läpi. Kyllähän noita ohjelmia näyttää riittävän. Mikään ei kuitenkaan vastaa (minulle) tarpeeksi helppoa reenikirjan pitämistä. Kehitin siten itelleni php + mysql:llä treenipäiväkirjan, jonka laitoin sittemmin myös yleiseen käyttöön.
veppipohjainen treenipäiväkirja

Siinä on 2 kenttää (tai kolme jos päivämäärä lasketaan mukaan).
Treeni sekä Treenin Kulku.

Treeni kenttään laitetaan liikkeen nimi sarjat kilot toistot.
Järjestyksellä EI väliä. Eikä muutenkaan merkintätavalla, PAITSI, jos haluaa seurata kehitystään HAKU-systeemin avulla, niin liikkeiden nimet kannattaa kirjoittaa joka kerta samalla tavalla.

Treenin kulku kenttään sitten voi kirjailla mitä haluaa (tai jättää kirjaamatta).
Sen avulla voi seurata ihan mitä hyvänsä.
esimerkiksi:
- pulssia (ylikunnon varalta)
- ympärysmittoja
- energian saantia
- painoa
- rasvaprosenttia
- unen määrää
jne.. (seurattava voi olla mitä hyvänsä)

niin ja tietysti voimien kehityksen seuraaminen eri liikkeissä onnistuu. (tulostaa liikkeen ajan mukaan).

Tuosta yllä olevasta osotteesta voipi katella lisää tietoa.
Lähtökohdat kuitenkin olivat, että sen täyttäminen ja käyttäminen olisi mahdollisimman helppoa.

Treenipäiväkirjan voi myöskin laittaa kaikille näkyväksi ( kuten omani on: linkki ) tai pitää se yksityisenä, jolloin muut eivät voi sitä lukea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom