Treenipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja notko
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Kinde
Tottakai. Olen kuullut isoilta pojilta että kroppa pysyy paremmin kasassa kun pitää hapet sisällä. :D Saa makeemman touchin.

Sitä vähän ajattelinkin. :lol2:

ehottomasti reenipväkirja aina mukana.mun on henk.koht. huomattavasti helpompi seurata ja voin todeta, että en kyllä muistas alkuunkaan edellistä treeniä.

ruutuvihko A5 mitä mainioin matkassa ja salilla kaverina mukana:)

välillä suunnittelen reenin etukäteen välillä en..vaihtelee.

Originally posted by Ulle
Tilasin B&K sports magazinen kesällä, ja kaupan päälle tuli reenipäiväkirja. Otin sen käyttöön. Vihkoon on helppo merkitä liikkeet, painot ja toistot, ja vihkon sivuilla voi myös seurata omien mittojen kehitystä, sekä arvostella lihaksiaan. Vihko tuli täyteen aika nopeasti, mutta kopion siitä sivun, ja monistin siitä itselleni uuden vihkon.
Merkintänsä voi kylläkin tehdä yhtä hyvin ruutuvihkoon.

B&K oli mun ensimmäinen päiväkirja, sitä ennen en kirjannut ylös. Mulla se kesti lähes puoli vuotta.

Originally posted by notko
Oliskohan olemassa esim. jotain Win-pohjaista ohjelmaa, jolla saisi kätevästi pidettyä treenipäiväkirjaa. Onnistuuhan pelkkä kirjoittaminen vaikka Wordilla, mutta olisi hienoa jos voisin myöhemmin katsoa miten esim. hauistreeni on edennyt. Voisin vaikka niputtaa kaikki hauistreenit yhteen ja ohjelma piirtäisi niistä kehityskäyrän...

Millaista treenipäiväkirjaa itse olette pitäneet?

Jees ja jees... Olen pitänyt seuraavan tyylistä Excelillä tehtyä päiväkirjaa, josta sitten kerran kuussa heitän arvioidun tai kokeillun maksimin Power Pointiin käyräksi (JK,PP,MN,YHT):
Pvm Pääliike 1.sar 2.sar 3.sar 4.sar 5.sar

Muuten - jos Excel-taulukko on tehty tuohon tyyliin, niin sen käyrän saa generoitua siitä suoraan (Chart Wizard). Joku kaava täytyy keksiä toistoa*paino - arvojen keskinäistä vertailua varten. Ehkä yksi lisäsarake, johon vaikka arvioitu maksimi. Kannattaa sijoittaa sarakkeiden "Pääliike" ja "1.sar" väliin.
http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

Niin no, tuota tietysti on sovellettava oman tarpeen mukaan: henkilökohtaisesti en ainakaan vedä kuin puolet treeneistä täysillä. Joka toinen on siis irroittelutreeni: nopeampi tempo & pienemmät painot. Tuo taulukko onkin printattu kansioon paperille ja kirjoittelen sinne omia kommentteja paperin alareunaan: "verensokeri alhaalla - puhti huono".

Anyway, idea tuli varmaan selville.

Minulla oli myös ruutuvihko ennen B&K:n päiväkirjaa. Ruutuvihkoon oli enemmän tilaa kirjoitella pieniä huomioita, esim. sarjojen perään oliko autettuja toistoja (jos kaveri mukana salilla) tai montako cheat-toistoa, tai tuntuiko kevyeltä jolloin seuraavalla kerralla pitäisi lisätä painoja yms.
Minulla myös käytössä nuo lyhyet mutta ah, niin ytimekkäät kommentit koko treenistä; hyvä treeni!, hyvä tuntuma!, paska treeni, ei puhtia, energia loppui, jne...

Pieni ruutuvihko ja yleensä kirjoitan siihen liikkeet valmiiksi ja sit salilla täyttelen kilomäärät ja sarjapituudet. Vihosta on hyvä aina katsoa mitä viimekerralla sai aikaiseksi ja pyrkiä pidempään sarjaan tai lisätä hieman painoja. Treenin loppuun ytimekkäitä kommentteja ja yleensä pientä vuodatusta jos paikat on kipeät.
Joskus yritin kirjata vihkoa treenin jälkeen mutta eihän sitä enää muistanut kuin korkeintaan painomäärät ja hyvä jos sitäkään?

Mulla jää kaikki tieto päähän seuraavaa treenikertaa varten. Eli muistan sarjat, toistot, painot sekä sen miten raskaalta viimeksi tuntui.

Käyttömuisti riittä parin kolmen treenin muistamiseen, pidempää ei mielestäni tarvitakkaan.

Pidemmän aikavälin kehityksen näkee mielestäni paremmin pelistä kuin ruutuvihosta.

Originally posted by Kynis
Pidemmän aikavälin kehityksen näkee mielestäni paremmin pelistä kuin ruutuvihosta.
:lol2: Jaa vai että pelistä? Kyllä minäkin peliäni joskus vilkaisen, mutta en siitä kuitenkaan kehitystä näe.
(joo typoja sattuu, oli vaan niin hauska)
:kippis1:

Originally posted by foobari
:lol2: Jaa vai että pelistä? Kyllä minäkin peliäni joskus vilkaisen, mutta en siitä kuitenkaan kehitystä näe.
(joo typoja sattuu, oli vaan niin hauska)
:kippis1:

:lol2:

Joo, just äsken heräsin ja kehitystä oli näyttänyt tulevan :lol2:

Originally posted by Kynis
Mulla jää kaikki tieto päähän seuraavaa treenikertaa varten. Eli muistan sarjat, toistot, painot sekä sen miten raskaalta viimeksi tuntui.

Käyttömuisti riittä parin kolmen treenin muistamiseen, pidempää ei mielestäni tarvitakkaan.

Joo, kyllä mullakin viikon verran pysyy treenitiedot muistissa. Eli salille ei tarvii roudata vihkoa. Himassa sitten palautusjuoman parissa täyttelen vihkoon treenitiedot. Pitemmällä aikavälillä muistiinpanot auttavat hahmottamaan kehitystä. Voi esim. tarkistaa miten treenin muutokset on vaikuttanu tuloksiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itelläkin treenatessa kulkee vihkonen mukana mihin merkataan sarjojen painot ja mittoja.
Sarjaa ku alkaa tekeen ei tartte muistella millä painoiolla sitä pitää tehä ku näkee kätevästi vihkosta että millä painoilla sitä pitää tehä...
ja ei ne sarjojen painot oikeen taho pysyä muistissa :)

No kyllä ne treenit nyt kotiin asti muistaa, pieni paperilappunen taskussa salilla, ja sitten kotona kirjoittaa (tai luentojen välissä tms.) ne vihkoon siististi, ja kuivin käsin.

Ravintopäiväkirjaa pidän saman vihon toisesta päästä lähtien, kellonajat ja syödyt mätöt merkattuna, sitten sopivassa välissä, esim. just luentojen välissä, lasken siihen asti syötyjen tavaroiden ravintomäärät, ja sitten voi tarvittavia muutoksia tehdä illan ruokailuihin, ja lopuksi vielä koko päivän saldot. Alkuun tohon hommaan meni kauan aikaa mutta nyt muistaa jo melkein ulkoa päivittäin syömien ruokien ravintoarvot ja aikaa menee tohon hommaan päivässä ehkä 10 min. Sen verran voin hyvin uhrata.

Vuoden verran olen pitänyt päiväkirjaa ja yksi A5 vihko kesti n 9 kk eli aika pitkän aikaa taaksepäin oli mahdollista vertailla. Täytyy myöntää, että kun on periaatteessa kolme erilaista ohjelmaa, jota vuorottelen, en muistaisi painoja ja toistoja. Yleensä katson edellisen kerran mukaan ohjelman ennen treeniä ja teen tarvittavat muutokset painoihin. Eli jos on tullut entisillä painoilla "liian pitkä" sarja, siirryn seuraavaan painoon. Näin ei ainakaan tule junnattua samoissa painoissa. Vihkoon merkkaan myös kreatiinikuurit ja mainitsen, jos sarja on esim. venähdyksen takia mennyt pilalle.

Kansiossa on ruutupaperilla päiväkirjan tynkää. Kätevä se on. Kun aina ennen reeniä tulee silmättyä että mitäs viimeksi tein esim.ojentajat/olkapäät päivänä ja olenko laittanut mitään huomautettavaa seuraavalle kerralle jne jne.. Olen muutenkin niin huono tietokoneiden kanssa,ovat miulle ihan liian monimutkaisia vemputtimia.. :rolleyes:
Ruutupaperi ja kynä kelpaa. Kotona reenatessa helppo välissä merkata jotain ylös,mutta ihan "tuolla ulkona" salilla ollessa en näpräile kansiota,vaan merkkaan kotona. Reenin jälkeen laitan aina vähän muistiin tuntoja tai jos johonkin pitäisi lisätä painoa jne...näin meillä. :)

Pidän ihan wordilla päiväkirjaa treeneistä. Salilla on mukana treeni ohjelma joka on tehty taulukkomuotoon ja siitä näkee edellisen treenin painot/toistot ja tilaa muille merkinnöille. Kotona sitten treenin jälkeen kirjoittelen koneelle treenistä yhteenvedon ja muista huomioista. Kaikki suunnitelmat sekä menneet treenit sit tulostan aina kansioon että ovat sit luettavissa kun tarvii ja jos vaikka kone pimahtas.

Originally posted by Ulle
Tilasin B&K sports magazinen kesällä, ja kaupan päälle tuli reenipäiväkirja. Otin sen käyttöön. Vihkoon on helppo merkitä liikkeet, painot ja toistot, ja vihkon sivuilla voi myös seurata omien mittojen kehitystä, sekä arvostella lihaksiaan. Vihko tuli täyteen aika nopeasti, mutta kopion siitä sivun, ja monistin siitä itselleni uuden vihkon.
Merkintänsä voi kylläkin tehdä yhtä hyvin ruutuvihkoon.

Mulla on kans toi BK:n päiväkirja! Toinen mitä suosittelen lämpimästi on Crosstrainer-softa. Aivan herkkua!!!

Originally posted by pexxi
Mulla on kans toi BK:n päiväkirja! Toinen mitä suosittelen lämpimästi on Crosstrainer-softa. Aivan herkkua!!!

Mistä saa? Onko ilmainen?

Originally posted by tappara
Mistä saa? Onko ilmainen?

Osoitteesta http://www.crosstrainer.ca/ saat kuukauden kokeiluversion. Kyseinen ohjelma on oikeastaan just sitä mitä peräänkuuluttelin tuossa alussa, tosin ehkä vähän turhankin monipuolinen. Ongelmana on vaan se, etten tiedä englanninkielisiä nimiä liikkeille. Ei viittis alkaa arpomaan että oonkohan mä tota tänään tehny vaiko tota... Olis hienoa jos siihen sais Suomennos-filen.

Originally posted by notko
Osoitteesta http://www.crosstrainer.ca/ saat kuukauden kokeiluversion. Kyseinen ohjelma on oikeastaan just sitä mitä peräänkuuluttelin tuossa alussa, tosin ehkä vähän turhankin monipuolinen. Ongelmana on vaan se, etten tiedä englanninkielisiä nimiä liikkeille. Ei viittis alkaa arpomaan että oonkohan mä tota tänään tehny vaiko tota... Olis hienoa jos siihen sais Suomennos-filen.

Tohon Crosstrainer softaan voi mun muistaakseni lisätä liikkeitä, eli saathan sä sinne liikkeet suomeksikin. Toinen vaihtoehto (raskaampi?) on opetella ne nimet englanniksi. Esimerkiksi Täältä löytyy listaus lähes kaikista järkevistä liikkeistä, pienen video-pätkän kera.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom