Treenipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boodaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ensinnäkin tämä kuuluu paremmin tänne aloittelijoiden puolelle.

Sitten asiaan, merkitset siihen ne tiedot joista haluat pitää kirjaa. Itse merkitsen seuraavasti:

Päivämäärä Kellonaika
Tähän treenattavat lihasryhmät

ensimmäinen liike sarjat ja toistot

toinen liike sarjat ja toistot

jne.

Merkitsen kaikki sarjat, myös lämmittelyt. Loppuun kirjottelen muutamalla sanalla tuntemuksia jos oli jotain erikoista. Esim. joku uusi hyvä liike, tai vaikka jos oli olkapää kipeenä tai vastaavaa.

Toi on kyllä hyvä juttu tuo treenipäiväkirjan tekeminen. Saa tuloksia verattuun edellisiin kertoihin eli kehityksen näkee siitä hyvin.

Ozma1 sanoi:
Toi on kyllä hyvä juttu tuo treenipäiväkirjan tekeminen. Saa tuloksia verattuun edellisiin kertoihin eli kehityksen näkee siitä hyvin.

Totta.. Varsinkin nyt kun itsellä oli noin puolen vuoden treenitauko ja juuri pääsin alkuun, niin on hyvä katsoa missä kunnossa olin puoli vuotta sitten ja pyrkiä nyt aluksi samalle tasolle ja sitten ohi.. On kiva katsoa jälkeenpäin millaisia tuloksia aikaisemmin on saanut.. Kehityksen seuraaminen on todella helppoa kun löytyy faktaa paperilta

Vihko mukaan, sanon minäkin, vaikka välillä salilla kuuleekin puolivittuilua vihosta. On todella mukava katsoa vuoden välein kehitystä ja mistäs muualta sen tarkistat kuin sieltä vihosta?

Merkitse ylös:
pvm, lihasryhmä
liike / toistot*kg *sarjat, esim. penkki 10*50, 8*60, 6*70
Itse merkitsen treenin loppuun jos on jotain mainitsemin arvoista: ison smileyn jos meni tod. hyvin, "olkapää kipeä" tms. Jos ei mitään erikoista niin en sitten ala mitään novelleja sinne riipustamaan.

En ole koskaan ennen treenipäiväkirjaa pitänyt, voisi nyt vaikka aloittaakin. Olisihan se ihan hyvä tarkkailla omaa kehitystään. :)

Treenipäiväkirja on todella hyvä juttu pitää mukana treenis. Kannattaa merkitä siihen ainakin liikkeet, käytetyt painot ja toistot. Itse merkitsen myös salilla käytetyn ajan ja lepotaukojen pituudet. Todella hyvä tapa seurata kehitystään.

olen "treenaillut" on ja off meiningillä muutaman vuoden ja nyt vuoden ajan pitänyt treenipäiväkirjaa ja todennut sen todella hyväksi ja tehokkaaksi tavaksi kehittyä treeneissä ja treenimenetelmissä. Miun mielestä myös lämmittely painot / sarjat kannattaa merkitä. Itse käytän ihan tavallista taskussa kulkevaa kalenteria päiväkirjana. toimii hyvin joskin tila ei ihan aina tahdo riittää, kun "on niin paljon bodattavaa ...." Sellaisten hälläväliä treenien osuus on pudonnut todella paljon, koska näät aina edellisten treenien sarjat ja painot ja sun on yritettävä tehdä vähintään samoilla painoilla tai intesiteetillä treenisi...Eli tuloksia tulee, ja kuitenkin älyä täytyy käyttää, ei aina voi painoja lisätä. As you know :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä, suosittelen. Vihkoon liikkeet/sarjat/toistot talteen, niin on helppo seurata kehitystä. Kyllähän tuota vinoilua kuulee "Oletko nyt sitten oikein pro?" tai "Onko tuosta oikein hyötyäkin?", mutta näyttää mokomalle kinnasta.

Kaikki suosituksen päiväkirjan pidolle täältäkin. Ihminen huijaa helposti itseään jos ei oikein ole paras päivä, mutta vihkosta näet edelliset sarjapainot ja ainakin itse yritän aina vähän pistää paremmaksi. Eli siinä jo yksi hyvä syy pitää kirjaa.

Lisäksi näkee pidemmällä aikavälillä kehityksen ja voi vähän katsella minkälaisia ohjelmia on ollut ja miten kehitystä niissä tullut, muuten on ihan pelkkä mutu apuna ja se ei koskaan ole paras mahollinen.

Tarvis kai itsekkin alkaa kirjoittelemaan tuollaista. Mulla tuntuu ongelmana olevan hyvä mutta helvetin lyhyt muisti ja aina unohtuu että paljonko pitäis ottaa painoa sarjoihin. Yleensä se menee sitten siihen että eka sarja on jotain 15-20 toistoa vaikka pyrin 8-12.

Rakas päiväkirja, tänään salilla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom