- Ikä
- 39
Olen jo lueskellut tätä foorumia, esim. "Jos aloittelet punttisaliharrastusta, olet oikealla osiolla" tietoa pitäisi hankkia vielä kuitenkin lisää.. tässä tarinani.
Ennen tätä vuotta olin 7 vuotta harrastamatta liikuntaa. Aloitin *monipuolisen liikkumisen tuossa alkuvuodesta, mukaan lukien vähän punttisalia. Paino putosi 6kk:n kuluessa 16kg. Peruskunto on tällä hetkellä kohdillaan. Suunnitelmissa aloittaa _kunnollista_ kuntosalitreeniä tässä loppuvuodesta, olen käynytkin tekemässä "perusliikkeitä" ainakin 2 kertaa viikossa.
*mm. hiihtoa, lenkkeilyä, uintia, sählyä.
Ohjelma jota olen tehnyt:
Alkuverryttely kuntopyörällä ja soutulaitteella 3-5min.
Jalkaprässi 2x15 toistoa 90kg
Hauiskääntö 2x15 toistoa 23kg
Vatsalihakset 2x25 toistoa matolla selin makuulla jalat koukussa.
Reidet
ojentajat 2x15 toistoa 45kg
koukistajat 2x15 toistoa 25kg
Käsien ojentajat
ylätalja 2x15 toistoa 20kg
Selkälihakset 2x20 toistoa
Penkkipunnerrus 2x8 toistoa 60kg
Vartalon kierto 2x15 toistoa molemmille puolille 25kg
Mitä muutoksia ohjelmaan ehdottaisitte, haluaisin keskittyä erityisesti käsi-, rinta- ja pakaralihaksiin .
Olen tehnyt hiukan rintalihasliikettä jossa maataan penkillä ja käsissä painot jotka siirretään kyljen lähelle, (aika heikko kuvaus :o) nimeä liikkeelle en muista.
Kuinka usein ohjalmaa pitäisi uudistaa? Painojahan voi tietenkin lisätä tuntuman mukaan. Mitään lisäravinteita en ole syönyt, ajattelen aloittamista, perusvinkkejä myös tästä kiitos.
edit: boldia
Ennen tätä vuotta olin 7 vuotta harrastamatta liikuntaa. Aloitin *monipuolisen liikkumisen tuossa alkuvuodesta, mukaan lukien vähän punttisalia. Paino putosi 6kk:n kuluessa 16kg. Peruskunto on tällä hetkellä kohdillaan. Suunnitelmissa aloittaa _kunnollista_ kuntosalitreeniä tässä loppuvuodesta, olen käynytkin tekemässä "perusliikkeitä" ainakin 2 kertaa viikossa.
*mm. hiihtoa, lenkkeilyä, uintia, sählyä.
Ohjelma jota olen tehnyt:
Alkuverryttely kuntopyörällä ja soutulaitteella 3-5min.
Jalkaprässi 2x15 toistoa 90kg
Hauiskääntö 2x15 toistoa 23kg
Vatsalihakset 2x25 toistoa matolla selin makuulla jalat koukussa.
Reidet
ojentajat 2x15 toistoa 45kg
koukistajat 2x15 toistoa 25kg
Käsien ojentajat
ylätalja 2x15 toistoa 20kg
Selkälihakset 2x20 toistoa
Penkkipunnerrus 2x8 toistoa 60kg
Vartalon kierto 2x15 toistoa molemmille puolille 25kg
Mitä muutoksia ohjelmaan ehdottaisitte, haluaisin keskittyä erityisesti käsi-, rinta- ja pakaralihaksiin .
Olen tehnyt hiukan rintalihasliikettä jossa maataan penkillä ja käsissä painot jotka siirretään kyljen lähelle, (aika heikko kuvaus :o) nimeä liikkeelle en muista.
Kuinka usein ohjalmaa pitäisi uudistaa? Painojahan voi tietenkin lisätä tuntuman mukaan. Mitään lisäravinteita en ole syönyt, ajattelen aloittamista, perusvinkkejä myös tästä kiitos.
edit: boldia