Treeniohjelmani 6 vuoden takaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin, täytyy ymmärtää naisia. Naiset keräävät lihasmassaa niin helposti, ettei kannata tehdä kovaa treeniä jos haluaa mahtua vielä housukokoon 38. :lol1:

Niin se varmaan olikin. Harmi kun minulla ei ole samanlaista supergenetiikka kuin kaikilla naisilla (ei sitten saa loukkaantua yleistyksestä). Jos ne laittavat tankoon painoja sen verran, että tanko melkein painaa edes vähän ja sitten tekee sarjan, jossa on alle 20 toistoa heti kasvaa oksettavan isot lihakset. Näin tietysti käy vaikka ei söisi kuin 500 kcal/päivä. Ja heti alkaa vaatteet kiristämään ja kaikki luulevat mieheksi. Ja hyvä ettei jo partakin kasva. Itse joudun repimään itsestäni kaiken irti treeneissä, syömään paljon ja opettelemaan, miten treeneistä/ravinnosta/ym. saisi parhaimman hyödyn. Ja silti muistutan enemmän kukkakeppiä kuin bodaria. On se kumma.

Originally posted by eccu
. Painoja nainen ei laittanut kuin näön vuoksi ja sitten sarja alkoi. Tein siinä ehkä noin 20 minuuttia, mutta kertaakaan en nähnyt naisen pitävän taukoa. Ehkä se ehti pitää sarjatauot minun sarjojen aikana. Se on kyllä sanottava, että on jalat edes jonkinlaisessa (kestävyys)kunnossa, kun voi tehdä vaakaprässiä 20 minuuttia putkeen, vaikkakin pienillä painoilla ja lyhyellä liikeradalla. Mutta eikö aerobinen kannattaisi hoitaa jollakin muulla tavalla?

Olen nähnyt joitakin kertoja,kun jalkaojennusta tehdään samalla kun luetaan naistenlehtiä.Siinä sivussa voi tietysti juoruta samanhenkisen treenikumppanin kanssa ja välillä taas potkaista.
Näin intensiivisellä treenillä on näillä keski-ikäisillä vaarana isot ja rumat lihakset.

Kun alotin niin "punttia" piti tehdä vähintään neljä kertaa viikossa, mielummin viisi.Ohjelma koostui penkistä, hauiksista ja pystynostoista. Sarjat 3x15.
:david:
Lisäksi joka ilta piti tehdä vatsoja 500-1000 kpl!:confused:
Nämä aktiivisen kilpauinti harjoittelun lisäksi.
Mitenköhän tämänlainen idiotismi on onnistunut.
:david: :david: :david:

Itse aloitin kotona penkki/hauis/vatsa treenillä.

Älyttömintä oli että suurimmat painot vaan heti eikä mitään lämmittelyjä prkl :)s

Sitten kun siirryin salille niin siellä tulikin vietettyä aluksi semmoiset 3 tuntia (n. 3-5 min tauot). Selällekkin saatoin tehdä 50 sarjaa (ihan oikeasti), aika kauheeta kun tälläi jälkikäteen aattelee :)

tätähän threadiin sopii heittää tällainen kyssäri:
jos käytän jotain ohjelmaa esim.
ma olkapäät+vatsat
ti selkä
to kädet
pe jalat
ei nyt väliä minkälainen ohjelma on, mutta sovitaan että vaikka massaohjelma.
jos käytän tuota ohjelmaa kuukauden pari ja sitte sen teho loppuu ja päätän vaihtaa voimaohjelmaan, jonka ohjelma on samantapainen, enemmän raskaita perusliikkeitä pidemmät palautukset jne. käytän tätä voima ohjelmaa vaikka saman 1-2kk ja kunnes sen purenta loppuu. nyt sen jälkeen kokeilen jotain massaohjelmaa jne (erilaista kuin ensimmäinen) vaikka pari kuukautta.
----> itse kysymys: kuinka kauan/paljon eri ohjelmia pitää käyttää jotta tuo ensimmäinen purisi taas? jos treeni jako vaan on hyvä niin riittääkö ehkä pelkkä palautusten manipulointi yms? vai meneekö touhu ihan :david: :ksi?

treenasin aikoinani kaikki lihakset 3 kertaa viikossa.treeni kesti about 3 tuntia kerrallaan :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noista ajoista olen oppinut niin paljon, ettei sitä voi uskoa itsekkään! että sitä on oltu tyhmiä.. [/B][/QUOTE]

Kai sitä oltiin lähinnä tietämättömiä.
Mulla oli alusta saakka aika järkevä 5:een jaettu ohjelma ma-pe, mutta lihaa ei oikein tarttunut, kun tuli 4xvko ennen salitreeniä vedettyä kickboxing treenit(1,5-3h).
Mutta motivaatio oli valtava : )

Nyt kun lukee näitä teikäläisten alkumetrejä, niin se oma sekoilu tuntuu aika pieneltä. Aloin käymään pienellä salilla jossa jotain 10 eri "laitetta". Kiersin laitteelta laitteella ja tein 12 -15 toistoja. Kun kierros oli tehty kolmeen kertaan, niin olin tyytyväinen. No penkkiä tietysti piti vielä tehdä muutama päälle. Kotona oli käsipainot ja niillähän tehtii hauista lähes päivittäin, ja kyllähän se kasvoikin, mutta olihan se hassun näköstä kun muuten oli pulkannaru, mutta hanska oli suhteessa aika iso.

itse alotin: joka treeni 100x leuat, 100x penkki, 100x vatsat. :wall:

lähtötilannekkin oli mitä mahtavin. penkki < 20kg, hyvä jos kyykyssä jaksoi käydä, "massaa" jotakuinkin 48kg.

noh. mitäs on ollut niin tyhmä ettei ole ottanut selvää asioista ja syönyt tarpeeksi. varmasti pituuttakin olisi tullut sopivalla syömisellä enemmän.

Itse treenasin 16-17vuotiaana aivan liikaa, mutta toisaalta söin myös yli 7000kcal/päivä. Painoa ei tullut lisää eikä tullut kehitystä.

Tonza sanoi:
Kesällä kotona käydessäni löysin vanhan treeniohjelmani, jota toteutin harrastusta aloittaessani jotain puolisen vuotta putkeen...

:D

Treenit joka päivä, paitsi sunnuntaisin.

Sunnuntaisin oli "vain 1.5-2 tunnin pyörälenkki tai uinti. Vatsaa treenasin 5 päivänä viikossa, aina ilman lisäpainoja. Liikkeitä tuli 2-4 ja sarjoja liikettä kohti aina 4. :cool:

Rintatreeniin kuului 3-4 erilaista liikettä, joita väännettiin 3-4 sarjaa kutakin.

Habatreeniin kuului 4 liikettä, joita väännettiin vain 3 sarjaa kutakin, koska "pienempi lihas tarvitsee vähemmän treeniä"...

Hartia- ja olkapäätreeni oli kovin. 5 liikettä ja 4 sarjaa jokaista. Tottakai halusin olla leveä kuin ladon ovi!

Selkäpäivän kohdalle en ollut kirjoittanut erikseen mitään liikkeitä, koska en sellaisia tuntenut. :) (myöhemmin kuvaan tuli mukaan kulmasoutu käsipainolla, 4kg, tottakai)

Jokaisena päivänä viikossa piti käydä vähintään kerran lenkillä, uimassa tai polkea kuntopyörää. Tunti vähintään, mieluummin kaksi.

Syödä ei parantunut, ettei tulisi läskiä lihasten päälle...

Tosin Wrangen Super Turbo-proteiinipillerit houkuttelivat kovasti...

Että tällä lailla. On se hyvä, että on tämän palstan kaltaisia paikkoja, josta aloittelijat voivat ammentaa tietoa, jotta välttyisivät tältä kokeilemaltani massaohjelmalta. Aloittaessani painoin 47-48kg ja ohjelmaa puolen vuoden päästä vaihtaessani jo 49kg. Selvää kehitystä!

Ei hitto, mitä touhua. :D
ei mitään väliä. kaikki treenaa aluks väärin, mut on tää pakkotoisto hyvä keksintö. itsekin muistan kun treenasin ainaki ensimmäisen puolivuotta 19,5 kilolla hauista. en sit nostanu painoo ollenkaa. nykysin kaikki on päästä kii ja painoo nostetaan joka kerta.

jarska sanoi:
Itse treenasin 16-17vuotiaana aivan liikaa, mutta toisaalta söin myös yli 7000kcal/päivä. Painoa ei tullut lisää eikä tullut kehitystä.

Aikusten oikeasti? yli 7000 kcal etkä saanu kehitystä etkä painoa? :D Läpipasko sais uuden merkityksen tässä. :lol2:

Pitkän aikaa tuli tehtyä ohjelmaa:
Ma: rinta+olkapää+ojentajat
Ti: selkä, hauikset
Ke: lepo
To: rinta+olkapää+ojentajat
Pe: selkä, hauikset

Tämähän on jo lähellä ideaalia :)
Pahin oli se uskomus jonka mukaan "kipu lähtee sillä millä tulikin". Eli heti seuraavana päivänä samat liikkeet. Huippuunsa tämä hioutui kun tein yhden viikon penkkiä jokapäivä, pyramidia ja pakkotoistoja joka kerta... sitä voimatason tippumista ei aivan hetkeen saatu korjattua.

Ja tietysti asiaan kuului katsoa M&F:stä kaikkein erikoisin systeemi mitä kukaan on nähnyt (jotain ihme supersarjakikkailuja) ja sitä sitten aina ja joka treeneissä.

armand sanoi:
Kun alotin niin "punttia" piti tehdä vähintään neljä kertaa viikossa, mielummin viisi.Ohjelma koostui penkistä, hauiksista ja pystynostoista. Sarjat 3x15.

Samanlaista sekoilua täälläkin Salitreenit kesti yleensä 1.5-3.5h parhaina päivinä piti jopa treenata 2kertaa.
ei paljon lepopäiviä tunnettu, mitään ei saanut syödä ettei lihakset pienene paitsi turbohypersuperionisoituja lisäravinteita mitä ilman ei voi kasvaa isoksi.
Vatsoja tuli kanssa tehtyä joka paivä aamulla päivällä ja illalla yleensä200-500
kerralla. Aika omituista että 3 kuukauden päästä noista treeneistä iski tauti ja into loppui samantien saliharjoitteluun.

armand sanoi:

Melkein kun meikäläisen reenit teininä, paitti että vatsoja en jaksanu noin paljoo hinkata ja penkkiä nyt piti vetää ainakin se 10 sarjaa...voi :david: ei voi muuta sanoa, no parempi kait sekin kun ei mitään...tai sitten ei...

Semmoteen pienimuotosen treenaamisen alotin himassa kertomatta kellekkään.

Eli tein kotona etunojapunnerruksia sekä vatsoja ja selkiäkin jonkunverran. Tätä salatreenailua kesti n. vuosi ja sitten kesällä joku kaveri ihmetteli että miten mulla näkyy päkki vaikken käy salilla, ja tyyliin että sulla on isommat tissit kun monella tytöllä. Tuohon aikaan olin tietysti imarreltu vaikka tikku olin, mutta kaverini olivat tikumpia selvästi.

Sitten syksyllä 2002 alotin salilla käynnin ja sillä tiellä ollaan. Sali on vaihtunut uimahallilta oikeaan luksusmestaan =)

Suositut

Back
Ylös Bottom