Treeniohjelman muutos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koopa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terppa pakkislaiset!
Tänään sain tarpeekseni, olen liian monta kertaa kuullut sanat:"pikkuinen" "onneks sul on pienet hartiat"jne.. eräs työkaveri sanoi että "sori sua ei nää ku oot niin pieni" kun törmättiin yhteen varastossa, tämä meni tunteisiin, olen aina ollut porukan lyhyin ja joskus hevipoikana halusin jopa ollakkin laiha, mutta olen vuoden ajan treenannut kovaa ja useimmiten reeneissä mennyt mukavuusalueen toiselle puolelle.Lähellä oli että en sanonut muutamaa valittua sanaa, ei ollut meinaan eka kerta kun vastaavaa sama kaveri sanoo, mut ymmärtäähän sen, jamppa justiin alottanut salilla käynnin ja on innoissaan siitä kun käsiin tulee saliruhjeet, ja jankkaa koko ajan kuinka tekee sitä tätä tota salilla jne HUOH! Apinan lausahduksen jälkeen päätin että nyt vittu riitti, nyt lähti vaihtoo ruokapuoli ja reeniohjelma. En oo ennenkään antanu apinoiden pomppia nenälle, eikä pompi nytkään. Noin, nyt on avauduttu ja asiaan...
"Että voi pientä ihmistä vituttaa"-lausahdus sopii tähän hyvin

Tahdon ny semmoisen halvan ruoka ohjelman ja semmosen treeniohjelman jolla lähtee kroppa kasvuun, budjetti on pieni eli normi safkan lisäksi olen vetänyt rahkaa ja prodepaukkuja. Aamiainen puuroa ja marjoja.

Penkki on hankalaa tehdä, syystäettä ranne ei kestä kovia painoja potkunyrkkeily vamman takia vuosia sitten.. Olen käynyt salilla n.2 vuoden ajan, ja vajaa vuoden aktiivisesti. Edellinen (nykyinen) ohjelmani on Elaston2, olen hieman muunnellut sitä:välillä uusia liikkeitä jne..Tosiaan mainittakoon vielä että leukoja en osaa tehdä ja tuota penkkiä teen kyllä mutta en uskalla kovia painoja ottaa ranteen takia, mutta teen kyllä normi penaa ja smitti vinopenaa kevyemmillä painoilla ja pitempiä toistoja.

Hakusessa olisi vaikkapa 4-jakoinen ohjelma. Kerkiän salille sen 4 max 5 krt viikossa.
Haluisin siis ohjelman jolla muut on onnistuneet kasvattamaan itsensä, liikkeet, painojen nousu tempo, sarjat jne. Ja tavoitteet olisi kiva asettaa myös, eli olisi plussaa jos olisi välietappeja jossa näkisi tehdyn työn tulokset..
Palkkarina perus massanlisääjä ja treenijuomana fastin intra ja kreatiinia löytyy kaapista, mutta tällä hetkellä ei käytössä.

Olen siis mies, 22v, pituutta 176 ja paino n.83kg

Jospa joku onnistuis jeesaa, pistäisin mielelläni ennen ja jälkeen kuvia tulemaan jos tämä onnistuisi

Kiitokset etukäteen

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos tosissasi haluut kehittyä, ni mee sinne epämukavuusalueelle AINA kun treenaat.

Luulen et 3-jakonen toimis sullakin hyvin, ja sen ei tarvi olla viikkosykleis eli pääset jumpalle sen 4-5krt viikossa. Jaottelet ton vaik rinta/selkä, jalat/pohkeet, olkapäät/kädet. Siksi tommonen jaottelu, että tulee epäsuoraakin rasitusta.
Tee paljon moninivel liikkeitä, myös käsitreenis (esim vastaote penkki, kapea penkki, vastaote leuat...) ettei mee treenit iha läpsyttelyks kaikenmaailman pikkuliikkeiden kanssa. Toistomääriä kannattaa vaihdella suht usein, vaikkapa niin että teet ekat 3 kiertoa 5-8 toiston sarjoja, seuraavil kierroil 8-10, ja sit 10-15. Ja alusta. Tää on siis volyymin lisäystä, ja sen voi toteuttaa myös muullakin tapaa mutta tuossa vain esimerkki.

Syömisen tulisi oikeasti olla tarkkaa mikäli joskus haluat erottua joukosta. Eli pari rahkaa sinne tänne ei riitä jos haluat lihasta rakentaa. Toki tuokin parempi kuin ei mitään mutta enemmän syömisillä on merkitystä lihaskasvuun kun treenimetodien hifistelyllä. Kannattaa ettiä joku ruokavalio vaik tältä foorumilta tai muualta netistä ja edetä sen mukaan kunnes sulla on varaa sijoittaa esim pt:iin tai johonki vastaavaan joka voi tehä sulle sen ruokavalion.

Sori mahdollisesti sekavasta tekstist tai kirjotusvirheist kun nopee rustasin tän kännykällä mut toivottavasti autto vähän. Paras kuitenki ku ite ettisit tietoo kyseisestä harrastuksesta ja lukisit vaik eri blogei ja aikakauslehtii mitkä liittyy asiaan.

Zone-sarja -42%
Jos tosissasi haluut kehittyä, ni mee sinne epämukavuusalueelle AINA kun treenaat.

Luulen et 3-jakonen toimis sullakin hyvin, ja sen ei tarvi olla viikkosykleis eli pääset jumpalle sen 4-5krt viikossa. Jaottelet ton vaik rinta/selkä, jalat/pohkeet, olkapäät/kädet. Siksi tommonen jaottelu, että tulee epäsuoraakin rasitusta.
Tee paljon moninivel liikkeitä, myös käsitreenis (esim vastaote penkki, kapea penkki, vastaote leuat...) ettei mee treenit iha läpsyttelyks kaikenmaailman pikkuliikkeiden kanssa. Toistomääriä kannattaa vaihdella suht usein, vaikkapa niin että teet ekat 3 kiertoa 5-8 toiston sarjoja, seuraavil kierroil 8-10, ja sit 10-15. Ja alusta. Tää on siis volyymin lisäystä, ja sen voi toteuttaa myös muullakin tapaa mutta tuossa vain esimerkki.

Syömisen tulisi oikeasti olla tarkkaa mikäli joskus haluat erottua joukosta. Eli pari rahkaa sinne tänne ei riitä jos haluat lihasta rakentaa. Toki tuokin parempi kuin ei mitään mutta enemmän syömisillä on merkitystä lihaskasvuun kun treenimetodien hifistelyllä. Kannattaa ettiä joku ruokavalio vaik tältä foorumilta tai muualta netistä ja edetä sen mukaan kunnes sulla on varaa sijoittaa esim pt:iin tai johonki vastaavaan joka voi tehä sulle sen ruokavalion.

Sori mahdollisesti sekavasta tekstist tai kirjotusvirheist kun nopee rustasin tän kännykällä mut toivottavasti autto vähän. Paras kuitenki ku ite ettisit tietoo kyseisestä harrastuksesta ja lukisit vaik eri blogei ja aikakauslehtii mitkä liittyy asiaan.
Kiitos vastauksesta! Veikkaan että tuo sopii hyvin mulle, tuo elaston oli hyvä, mutta seuraavana päivänä tuntu vain niissä lihaksissa, joita innostu edellisenä päivänä tekemään..
Kuinka monta liikettä about pitää tehä per päivä/lihas ryhmä?
Mitä eroa on 4 jakoisella ja tällä 3 jakoisella, eli minkä takia mielummin tämä kuin 4 jakoinen?

Pari päivää myöhässä...
Mitä tarkoitat, että tuntui niissä lihaksissa mitä edellisenä päivänä innostui tekemään? Etkö tehnyt kaikkea mitä piti vaan teit esimerkiksi hauista ja rintaa vaikka olisi pitänyt koko yläkroppa käydä läpi? (joo en muista onko elaston 2-jakoinen työtävät/vetävät vaiko ylä/alakroppa)
Toisekseen olet varmasti "isompi" kun suurin osa miehistä noilla mitoilla ja kai sieltä salilta on jotain tarttunut parin vuoden aikana? Ja tämä sun työkaveri kuulostaa vähän ressukalta jos aikuinen mies heittelee tollasia kommentteja meinaan kaikki oikeasti isot ja monia vuosia treenanneet kovakuntoset kaverit ei todellakaan kuittaile toisille tollasia "oot niin pieni" ym saati selitä jossain työpaikan kahvitauolla jostain saliruhjeista ja siitä kuinka habatreeni kulki edeltävänä päivänä. :)
Ja nuo treeni jaot on oikeasti semmoisia että tekee semmoisella mistä tykkää. Okei aloittelijan kannattaa pysyä yksi taikka kaksi jakoisessa ihan vain koska pakko tehdä isoja liikkeitä ja niilläkin sa riittävästi kehitystä aikaan jne.
Mutta varmasti moni pitempään treenannut kehittyisi ihan hyvin vielä 1-jakoisella, mutta parin treeni vuoden jälkeen onhan se paljon miellekkäämpää ruveta tekeen vähän monipuolisempia treenejä esim juuri nelijakoisella kuin se, että menee tekemään taas esim kyykky, penkki, leuat ja vatsat mitä on tehnyt jo pari vuotta.
Kannattaa käydä katsomassa fiksu-nelijakoinen ketju taikka 3-jakoinen ja sieltä katsoa joku hyväksi todettu ohjelma.
Ravinto puolelta ottaa vähän selvää mimmosta ruokaa kannattaa syödä ja mimmosia määriä. Paljon perus safkaa ja sillä pääsee jo pitkälle...
Hyviä treenejä. :)

Back
Ylös Bottom