Treeniohjelmaan vaihtelua ? + lisäkysymyksiä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temaca
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi elikkäs olen nyt käynyt salilla jonkun verran mutta on tullu ehkä liikaa tota samaa ohjelmaa vedettyä olen kuitenkin koettanut vähän vaihdella liikkeitä... Luulen ettei se kuitenkaan ole tarpeeksi. Elikkäs ohjelma jota olen käyttänyt on 4-jakoinen ohjelma tästä linkistä http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ . Haluasin todellakin maksimoida tulokseni ja samoilla liikkeillä sitä en saa tehtyä. Voisittekos suositella jotain vaihtelua ?
-Toinen kysymykseni on että pitäisikö minun ottaa esim useampaa kertaa viikossa hauis, ojentaja treeniä jos haluan saada ns. "isommat kädet" ? Tiedättekö myös hyviä liikkeitä, sarja- sekä toistomääriä joilla käsiä saisin isommaksi paremmin reenattua ?
-Vielä viimeiseksi olisi kolmas kysymys, elikkäs millä tavoin saisin maksimoitua lihakseen kohdistuvan treenin ? Ongelmia on ollut esim. ojentajissa en saa niihin yhtä hyvää tuntumaa kun muihin lihaksiin. Jos tuntuu että vielä jaksaisi tehdä pienen huilin jälkeen lisää toistoja, kannattaako ne tehdä, vai kannattaako vain tehdä se 3 sarja niin hyvin kuin pystyy vai miten, auttakaapas nyt :D

Kiitos vastauksista jo etukäteen, ja pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No niin, ensinnäkin 4-jakoinen on täysin väärä valinta aloittelijan ohjelmaksi. Eli kannattaa vaihtaa joka tapauksessa ohjelmaa. 1- tai 2-jakoinen seuraavaksi käyttöön, ja perustelut tähän on siinä, että aloittelija ei osaa eikä pysty treenaamaan niin kovaa, mitä tuollainen 4-jakoinen vaatii. Lisäksi aloittelija palautuu nopeammin treeneistään, osin tuon kovaa treenaamisen osaamattomuuden takia, joten on perusteltua treenata kroppa useammin kuin kerran viikossa läpi.

Tuo käsien priorisointi on aivan täyttä haihattelua. Tee penkkiä, vedä leukoja, treenaa tasapuolisesti ja kasvata voimatasojasi. Käsien hinkkaaminen useilla erilaisilla eristävillä liikkeillä on aloittelijalla sama ku paskantais omaan pakkiin. Ne kyllä kasvaa hyvin muun kropan mukana.

Lihakseen kohdistuvan treenin saat tässä vaiheessa maksimoitua parhaiten niin, että treenaat sitä useaan kertaan viikossa, esim. se kolme treeniä jakamattomalla ohjelmalla. Tuo "Ongelmia on ollut esim. ojentajissa en saa niihin yhtä hyvää tuntumaa kun muihin lihaksiin. Jos tuntuu että vielä jaksaisi tehdä pienen huilin jälkeen lisää toistoja" kertoo juuri siitä, että et saa irti itsestäsi ja lihaksistasi vielä tarpeeksi, jotta 4-jakoinen ohjelma olisi järkevä. Tärkeintä tuossa vaiheessa on treenata nousujohteisesti pitkällä aikavälillä, eikä murehtia yksittäisten treenien tuntuman puutetta. Kyllä se tuntuman löytyminen helpottuu kun lihakset kasvavat ja hermosto kehittyy.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom