Treeniohjelmaa pukkaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jones
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
46
Moi! Olen juuri aloittamassa uutta ohjelmaa. Aiemmin tein jaolla Ma. rinta, olkapää, ojentaja Ke. Jalat Pe. Selkä, hauis. Jotkut teistäkin varmaan kokeillu näitä jakoja? Tässä on nyt tämä uusi ohjelma. Onkohan siinä kaikki kohdallaan? Treeniä takana vuoden verran.

Rinta, Selkä Sarjat x toistot

Penkki Pyramidi
Vino käsip. 2x10
Ristikkäistalja 2x10
Ylätalja eteen 2x10
T-kulmasoutu 3x10 (tää on suosikki!)
Mave 3x10 (toista kertaa tekemässä)

Jalat

Kyykky pyramidi
Prässi 3x12
Ojentajat 3x12
Koukistajat 3x12
Pohkeet 3x8-15

Ojentaja, Olkapäät, Hauis

Kapea penkki 3x8
Dippi 2xmax
Ylätalja ojentaja 3x10
Pystypunnerrus 2x10
Sivulle nostot 2x10
Pystysoutu 2x10
Suoratanko hauis 2x10
Hauis käsip. 2x10
Alatalja hauis 3x10

Tosi hyvältä näyttää. Ainoa mihin itse en pystyisi on tuo, kun kyykyn jälkeen tehdään vielä 2 jalkaliikettä. Kyykyn jälkeen pelkkä ajatus prässistä puistattaa, mutta jos pystyt tuohon, niin go for it.

Originally posted by Tomi
Tosi hyvältä näyttää. Ainoa mihin itse en pystyisi on tuo, kun kyykyn jälkeen tehdään vielä 2 jalkaliikettä. Kyykyn jälkeen pelkkä ajatus prässistä puistattaa, mutta jos pystyt tuohon, niin go for it.

Itselläni oli kyykkyä tehdessä vaikeuksia vetää sarjat ihan loppuun asti. Näin ollen mulla toimi paremmin ensin kyykky (ei ihan loppuun asti) ja sen jälkeen prässi (kaikki mehut pois-tyyliin). Eli tuo kyykyn tekeminen oli lähinnä sitä tekniikan etsimistä, treenaamísen opettelua ja tuntuman hakemista. Ilmeisesti aikaa myöden oppii tekemään kyykyt niin loppuun asti, ettei prässiä välttämättä tarvita.

Tuosta ohjelmasta vielä: Hyvä, että jalkapäivä on yläkroppaa rasittavien treenien välissä. Tulee mukavasti palautumisaikaa ja saa enemmän tehoa yläkropan treenaamiseen.

Itse käytän rinta+olka+ojentaja, jalat, selkä+hauis jakoa, mutta pointti palautumisajoista lienee sama.

Ainoa mihin itse en pystyisi on tuo, kun kyykyn jälkeen tehdään vielä 2 jalkaliikettä. Kyykyn jälkeen pelkkä ajatus prässistä puistattaa, mutta jos pystyt tuohon, niin go for it.
Mitäs sitten sun jalkapäivään kuuluu, pelkkäkö kyykkykö? Tuntus että jää jalkapäivä vähän kesken jos ei tee muuta "kovaa" liikettä... :rolleyes:

Mä otin eilen kokeiluun jalkapäivän:

5*5 kyykky
3*12 julle
5*5 prässi
5*5 pohkeet

ihan hyvin tuntu jaksavan, tosin lämmittelyineen venähti aikaakin reippaanlaisesti...

Originally posted by Jortsu
Mitäs sitten sun jalkapäivään kuuluu, pelkkäkö kyykkykö?
No se vähän riippuu jalkapäivästä. Jos otan kyykyn niin ainoa mahdollinen liike sen jälkeen etureisille on reisiojennus. Prässin jälkeen pystyy vielä jotenkin tekemään hackia tai reisiojennusta.

Originally posted by Sumu
Itselläni oli kyykkyä tehdessä vaikeuksia vetää sarjat ihan loppuun asti. Näin ollen mulla toimi paremmin ensin kyykky (ei ihan loppuun asti) ja sen jälkeen prässi (kaikki mehut pois-tyyliin). Eli tuo kyykyn tekeminen oli lähinnä sitä tekniikan etsimistä, treenaamísen opettelua ja tuntuman hakemista. Ilmeisesti aikaa myöden oppii tekemään kyykyt niin loppuun asti, ettei prässiä välttämättä tarvita.

Sama vika jalkojen kanssa ja johtuu ehkä siitä ,että teen kyykyn yleensä ilman varmistajaa ja jäänyt oppimatta ottaa kyykyssä kaikki irti vähän suuremmilla painoilla.Itellä on toiminut hyvin niin että ensin lämmittelyt sitten 1 sarja vähän raskaammilla painoilla toistot 6-8 ja 2-3 kevyempää sarjaa toistoilla 13-15 niin loppuun kuin yksin tehdessä uskaltaa.Sitten prässi 2-3 sarjaa "hitaalla" ja hallitulla tekniikalla kaikki irti ja päälle reisiojentajia ja -koukistajia
kunnon mukaan.Haittana kylläkin että kävely on vaikeeta pari päivää treenin jälkeen.

Se tosiaan on aika tuskaa ruveta tekemään prässiä enää kyykyn jälkee, kun tuntuu ettei polvet kunnolla kanna. Silti ei näin kyykky harrastuksen alkutaipaleella saa vielä rutistettua ittestä kaikkea irti, joten pumppaan prässillä viimeisetkin mehut pois reisistä. Ojentajat ja koukistajat pitää tehdä melkoisen pienillä painoilla, mutta kun siitä tulee vaan niin mahtava polte...:D

Tänää laitetaan uus jako tulikokeeseen.

Ai perkeles kun on olkapäät kipiänä! Tiedä sitten mikä tossa olkapää treenissä niin olennaisesti muuttu. Samat liikkeet kuin aiemmassakin jaossa. Voiskohan asiaan vaikuttaa toi ojentaja treeni tossa ensimmäisenä, kun vihdoin pääs tekemään kapeeta penaa tosissaa, ja sen perään dippiä lisäpainoilla. Aiemmin noi treenit menny vähän puolella teholla, kun rintatreeni ollu alla...On nää kummallisia juttuja, kyllä motivoi taas kummasti! Rinta+selkä-treeniä odotellessa!:hmmm:

Originally posted by Jones
Ai perkeles kun on olkapäät kipiänä! Tiedä sitten mikä tossa olkapää treenissä niin olennaisesti muuttu. Samat liikkeet kuin aiemmassakin jaossa. Voiskohan asiaan vaikuttaa toi ojentaja treeni tossa ensimmäisenä, kun vihdoin pääs tekemään kapeeta penaa tosissaa, ja sen perään dippiä lisäpainoilla. Aiemmin noi treenit menny vähän puolella teholla, kun rintatreeni ollu alla...On nää kummallisia juttuja, kyllä motivoi taas kummasti! Rinta+selkä-treeniä odotellessa!:hmmm:

Jep, mullakin on olkapäät kipeinä samasta syystä. Vihdoinkin pääsin tekemään kapeeta penkkiä isoilla painoilla, niin eikös vaan tule olkapäät kipeiksi.
Huomenna pitäis treenata rinta ja olkapäät. Olkapäitä en edes yritä treenata kovaa, ja tuskinpa penkkikään ihan parhaalla tavalla toimii.
Mietiskelen että vieläkö kokeilis ensi viikolla sitä kapeeta penaa, josko ne olkapäät siihen vähän sopetuis, vai vaihtaisko suosiolla ranskalaiseen?

Mäkin ajattelin kokeilla josko noi olkapäät tottuis siihen rasitukseen ajan myötä. Su. olis rintapäivä, ja jännittää vähän, että tuleeko penatreenistä mitään.

BTW: Ostin tänään ensimmäisen bull´s / fast tuotteen. Täytyy mainita ihan kuinka positiivinen yllätys odottikaan treenikassissa. Suklaa recovery...Jumalauta, ihan kun mul ois ollu pileet suussa! Täytyy oikeesti harkita ko. tuotteen ostamista jatkossakin. Satuin kulkemaan stadin bodystoren ohi, ja siellä oli -20% kaikki tuotteen vip-jäsenille. Irmeli katsoi kerran silmiin ja ostin klubikortin välittömästi :hmmm:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No se vähän riippuu jalkapäivästä. Jos otan kyykyn niin ainoa mahdollinen liike sen jälkeen etureisille on reisiojennus. Prässin jälkeen pystyy vielä jotenkin tekemään hackia tai reisiojennusta.

mitä mieltä muuten oot että kannattaanko mulla tehä ollenkaan reisiojennusta, kun teen aina jalkapäivänä kyykyn ja prässin? yleensä sen jälkeen vielä reisiojennus ja ehkä pohkeet. jos tekisin enemmän kyykkyä ja jättäsin reisiojennuksen pois, vai?

Originally posted by andor
mitä mieltä muuten oot että kannattaanko mulla tehä ollenkaan reisiojennusta, kun teen aina jalkapäivänä kyykyn ja prässin? yleensä sen jälkeen vielä reisiojennus ja ehkä pohkeet. jos tekisin enemmän kyykkyä ja jättäsin reisiojennuksen pois, vai?
Itse ottaisin jomman kumman liikkeen kakkosliikkeeksi, enkä molempia. Kuolema tulisi ennen kuin 3 liikettä etureiskoille olisi tehty. Ota vaikka joka toinen viikko prässi ja joka toinen viikko reisiojennus apuliikkeenä.

Itse ottaisin jomman kumman liikkeen kakkosliikkeeksi, enkä molempia. Kuolema tulisi ennen kuin 3 liikettä etureiskoille olisi tehty. Ota vaikka joka toinen viikko prässi ja joka toinen viikko reisiojennus apuliikkeenä.

jep. mitä muuta jaloille sit kannattaa tehä? riittääkö jos teen kyykyn + prässi/reisiojennus ja pohkeet?

Originally posted by andor
jep. mitä muuta jaloille sit kannattaa tehä? riittääkö jos teen kyykyn + prässi/reisiojennus ja pohkeet?
Takareidet. Ota kyykkypäivänä reisikoukistus ja prässipäivänä suorinjaloin maastaveto. Niin, tosiaan, kannattaa vaihdella myös kyykyn ja prässin paikkaa pääliikkeenä. Vaihtelu virkistää!

Itse ainakaan jaksaisi treenata rintaa ja selkää samana päivänä kovaa.Mielestäni se lihasryhmä jonka teet jälkimmäisenä ei ehkä tule treenattua sillä teholla kuin pitäisi.

Itse treenaan rintapäivänä lisäksi ojentajat ja olkapäät, tälläkin jaolla tekee tuskaa viimeiset liikkeet oli ne sitten olkapäille tai ojentajille.

No joo... Rinta-selkä-treeni takana, ja täytyy sanoo, et oli aika pettymys! Penassa olin pahasti jälessä viimeviikkoisia tuloksia. Tais vielä vaivata väsymys olkapäissä ja ojentajissa tuon torstaisen päivän jälkeen, joka oli harvinaisen tehokas. Perskule, pitäisköhän pidentää palautumista vähän noiden päivien välillä. Tekis vaik pe. Rinta-selkä ja jo su. ojentaja, olkapää, haba.

Onko kellään sattunut aikaisemmin treenijaon vaihdon jälkeen, että aluksi treeni ei meinaa kulkea millää, vaan pitää odottaa muutama viikko, että treeni lähtee kulkemaan normaalisti?

Selkätreenissä ei ollut väsymyksestä tietoakaan:)

Onko tuo reisiojennus ihan must liike? Tekeekö se jotain mitä kyykky ja prässi ei tee? Henkilökohtasesti se tuntuu jotenkin tuskaselta liikkeeltä eikä viittis MILLÄÄN ottaa sitä ohjelmaan... :(

Originally posted by Jones
No joo... Rinta-selkä-treeni takana, ja täytyy sanoo, et oli aika pettymys! Penassa olin pahasti jälessä viimeviikkoisia tuloksia. Tais vielä vaivata väsymys olkapäissä ja ojentajissa tuon torstaisen päivän jälkeen, joka oli harvinaisen tehokas. Perskule, pitäisköhän pidentää palautumista vähän noiden päivien välillä. Tekis vaik pe. Rinta-selkä ja jo su. ojentaja, olkapää, haba.

Onko kellään sattunut aikaisemmin treenijaon vaihdon jälkeen, että aluksi treeni ei meinaa kulkea millää, vaan pitää odottaa muutama viikko, että treeni lähtee kulkemaan normaalisti?

Selkätreenissä ei ollut väsymyksestä tietoakaan:)

Mä en ainakaan jaksais treenata viikkoakaan systeemillä, joka ei tuntuisi toimivan ollenkaan, mut sullahan taitaa muut päivät toimiakin ihan hyvin. Tuo palautus päivien lisääminen kuulostais järkevältä.
Ja eihän se penkki kulkenut mullakaan eilen, suutuin ja päätin että ensi viikolla alan tekemään alavinopenkkiä.

Mun mielestä reisiojennuksella saa ainakin helevetin hyvän tuntuman etureisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom