Treeniohjelmaa nuorelle miehelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hokii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^ kyllä sulla rasvaprosentti on kuitenkin noussut ihan varmasti tuossa kymmenen kilon painon nostossa selvästi. Itse nostin 68-->80kg vuodessa, sen jälkeen dieettaus 70kg jolloin oltiin samoissa rasvoissa kuin 68kilosena. Painon nosto kymmennellä kilolla on helppoa mutta lihasmassan lisäys kympillä vaatiikin sitten vähän enemmän sitä aikaa...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voihan se olla joo.. Jos mittarina käyttää peliä ja puntaria. Mutta se on varmaa ettei tässä pelkkää massaa olla kerätty, yks niitä asiota mitä en ymmärrä (paitsi huipputasolla) että vedetään niitä massajauhoja ja syödää ihan törkeästi ruokaa, että saadaan massaa. Peilistä ku katsoo nii pitäis pystyä arvioimaan että onko ylinmääräistä tullut vai onko se sitten ollut lihaskasvua. Kokonaisvaltaisesti ku kasvattaa lihasmassaa niin ei se näy pelkästään kädessä tai jalassa yhtenä pattina. Kokonaisvaltaista lihasten poikkipinta-alan kasvua ei voi verrata siihen lihatiskin possun 1kg ulkofileeseen. Täydessä veressä ja proteiinissa ja nesteessä se lihatiskin köntsä on todellisuudessa pienempi silloin kun se on elävässä olennossa kiinni, jos ymmärsit mitä haen vertauksella. Jos hankitaan kilo lihasmassaa niin sitä tiskin 1kg lihaa ei voi lyödä reiden viereen ja sanoa että ton verean sitä siihen tuli. Elävä kudos on tiukempi, pienempi ja painoltaan suurempi. Jos ottaisin tiskiltä 10kg lihaa ja lätkisin ympäri kehoa, niin olisihan se järkyttävä määrä. Ja kun palataan siihen peiliin, niin ei ole paljoa ylinmääräistä tullut.

Voihan se olla joo.. Jos mittarina käyttää peliä ja puntaria. Mutta se on varmaa ettei tässä pelkkää massaa olla kerätty, yks niitä asiota mitä en ymmärrä (paitsi huipputasolla) että vedetään niitä massajauhoja ja syödää ihan törkeästi ruokaa, että saadaan massaa.
Jollekkin se "törkeä" määrä on vain sen 300kcal yli kulutuksen päivässä, eli alle puoli kiloa viikossa. Tuo määrä on se mitä on suositeltu syömään yli kulutuksen kun halutaan lihasta, silläkin määrällä tulee kyllä läskiä mutta hyvässä suhteessa lihasta. Itse diettasin 8,3kg ja silloin rasvat meni melko alas, nyt on tullut 5 kiloa takaisin eikä siltikään pahemmin ole kroppa pehminnyt mutta kun taas saadaan sitä hiilaria koneeseen ja hiilari tunnetusti kerää nestettä, mistä painon nousu monilta osin selittyy. Olisihan se hienoa että jos lihasta olisi se 80% painonoususta mutta silloin niitä kehonrakentajien mitoissa olevia ihmisiä olisi hiton paljon, suurin osa saliharrastajista ei ole koskaan edes ollut hyvin matalissa rasvoissa eli siellä 6-8% ja tulisi kyllä rankasti pettymään kuinka kevyt sitä olisi jos vetäisi rasvat tuohon.

Olin tosiaan vahingossa kirjoittanut että "lisää lihasta", vaikka painoa sillä tarkoitin :face: rankan duunipäivän jälkeen aivot toimii!

Kannattaa noissa jauhoissa katsella niitä sisältöjä enemmän kuin nimeä niin saa rahoilleen paremmin vastinetta. Tuossakin mutantti töhnässä on kaloreita 130g/525kcal tohon samaan pääsee kaikki palkkarit mitä itsellänikin on ollut. Proteiinia niissä on tosin aina lähes kaksi kertaa enemmän kuin tuossa.

No mutta, eikö nuo suositellut päiväannokset ole hieman pienemmässä suhteessa kun puhutaan palkkareista? Vai otatko palkkarijauhoa päivässä sen 260g (monta annosta tuokin sitten palkkarissa lie?), joka on massanlisääjässä päivittäinen annos? Eikös nämä massanlisääjät ole nimeenomaan helpottamaan tuota kalorinsaantia? Ite oon nyt jokusen aikaa syönyt massanlisääjää, ja kyllä treeni kulkee paremmin kuin perus palkkarilla (whey + kreatiini).

Sekin vielä, että en duunissa millään ehdi syömään välipalaa, saatikaan hankkimaan tuollaisia kalorimääriä. Helppo heittää huiviin kun on nestemäisessä muodossa!

^ kyllä sulla rasvaprosentti on kuitenkin noussut ihan varmasti tuossa kymmenen kilon painon nostossa selvästi. Itse nostin 68-->80kg vuodessa, sen jälkeen dieettaus 70kg jolloin oltiin samoissa rasvoissa kuin 68kilosena. Painon nosto kymmennellä kilolla on helppoa mutta lihasmassan lisäys kympillä vaatiikin sitten vähän enemmän sitä aikaa...

olisitko laittanut myös kuvia, meinaan että olisi hyvä vertailu kohde :hyvä:. tuon dieetin jälkeen. paremmin voisin itsekin vertailla, ei ole muuta vertailu kohdetta, tasa-arvon nimissä :puntti:

voinhan olla alunperinkin väärässä!

olisitko laittanut myös kuvia, meinaan että olisi hyvä vertailu kohde :hyvä:. tuon dieetin jälkeen. paremmin voisin itsekin vertailla, ei ole muuta vertailu kohdetta, tasa-arvon nimissä :puntti:

voinhan olla alunperinkin väärässä!
Siinä massalla paino 78kg, eli pari kiloa oli nestettä lähtenyt jo http://airwalk.gym-space.fi/files/2012/08/78kg-ennen-dieettia.jpg
Sitten 70kg http://airwalk.gym-space.fi/files/2012/07/dieetti-loppu-70kg-252012.jpg

Kuvaa ei ole siitä kun painoin 68kg ennen massakautta, mutta vatsalihasten erotteluvuudesta pystyin päättelemään että noin 2kg lihasta tuli tuossa ajassa...
Jos jotain kiinnostaa niin oma pituus on noin 171-172cm

Siinä massalla paino 78kg, eli pari kiloa oli nestettä lähtenyt jo http://airwalk.gym-space.fi/files/2012/08/78kg-ennen-dieettia.jpg
Sitten 70kg http://airwalk.gym-space.fi/files/2012/07/dieetti-loppu-70kg-252012.jpg

Kuvaa ei ole siitä kun painoin 68kg ennen massakautta, mutta vatsalihasten erotteluvuudesta pystyin päättelemään että noin 2kg lihasta tuli tuossa ajassa...
Jos jotain kiinnostaa niin oma pituus on noin 171-172cm

kyllä kyllä.. :worship: vissiin meikän vuoro.. kuvia.. hetki, miten tää toimii..

tuossa kai ne sitten on.. http://s224.photobucket.com/albums/dd175/mataho/kuwat/

minun pituus sitten on 179cm
siinä pari kuvaa mistä on lähdetty (tilanne kuvia:face:) ja sitten ne mihin päädytty.
toi kuva jossa salamavalo, se on tätä päivää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mutta, eikö nuo suositellut päiväannokset ole hieman pienemmässä suhteessa kun puhutaan palkkareista? Vai otatko palkkarijauhoa päivässä sen 260g (monta annosta tuokin sitten palkkarissa lie?), joka on massanlisääjässä päivittäinen annos? Eikös nämä massanlisääjät ole nimeenomaan helpottamaan tuota kalorinsaantia? Ite oon nyt jokusen aikaa syönyt massanlisääjää, ja kyllä treeni kulkee paremmin kuin perus palkkarilla (whey + kreatiini).

Sekin vielä, että en duunissa millään ehdi syömään välipalaa, saatikaan hankkimaan tuollaisia kalorimääriä. Helppo heittää huiviin kun on nestemäisessä muodossa!

Pikasella ynnäyksellä tuossa mutantissa on 100g/407kcal. Tän hetkisessä omassa jauhossani eli massin recoveryssa on 100g/375kcal. Eli ero on todella pieni. Laadussa ero onkin jo sitten suurempi. Jos kilohinnat on about samaa luokkaa niin mielummin itse ne kalorini ottaisin paremmista lähteistä. Jos tahtoo hiilarista maksaa sitten enemmän ni se on tietenkin jokaisen oma valinta :D

niin.. aikaisemmin mainitsin jo että salilla on tullut käytyä aikaisemminkin.. onhan se varmaan niin, että kun jostain pusikosta vetästään jokumikäliehippi joka ei ole aikaisemmin puntteja nähnyt ja viedään kuntosalille niin eihän sieltä 10kg lihanpaloja tule takaisin. hyvällä aikaisemmalla treenillä, jolla on saatu pohjustettua lihaskunto, hermosto ja treeni/ravinto->vastaanottavainen aineenvaihdunta, niin 10kg varmaankin on mahdollista. itse pohjustelin ja kokeilin noita treeni metodeja erinlaisia, kunnes löytyi itselle sopiva. sitä en tiedä onko treeni tyylini paras mahdollinen, mutta tuloksia olen sillä saanut ja odotan jatkossakin tulevan.

noista rasvoista en voi mennä sanomaan oikeastaan mitään, tarvis varmaan tieteellisempiä koetuloksia.
sen verran voin tulla puheissani vastaan että otetaan se 2kg siitä 10kg:sta pois. niin ja se tiukempi treeni alkoi viime vuoden huhtikuussa ja päättyi tämän vuoden huhtikuussa erinäisistä syistä, treeniä toki on ollut mutta viime kuukausi oli aikalailla totaalilepoa.

Aloittelija tarvitsee pientä ohjeistusta!

Morjens!

Olen 17-vuotias jätkä, joka on käynyt salilla tässä nyt puolisen vuotta. Mittaa on 176cm ja painoa 64kg. Olen yrittänyt nostaa painoa lähemmäs 80kg jo pitemmän aikaa, mutta en ole saanut paljoon tuloksia aikaan painon nostamisessa. Salilla käyty 2-3krt viikossa. 2pvä yläkropalle ja 1pvä alakropalle. Treenipainot senlaisia, että toistoja saan juuri ja juuri 3x6-8 per liike. Usein jokaista lihasta kohden kolme eri liikettä.

Olen vetänyt protskuja (MASS2/MASSA+) nyt kuukauden ajan joka päivä 1-2dl. Sinä aikana paino noussut pari kiloa. Syön kummiskin kauhean paljon enemmän ennenkuin kuin aloitin treenaamisen ja en ole siltikään saanut painoa paljon nousemaan. Lihaksia kyllä on tullut näkyviin paljon enemmän.

Haen siis lihasmassaa. Suositteletteko, että alan vetää kreatiinia? Olen kuullut, että sen avulla saa paljon painoa nousemaan. Tai onko jotain ruokia mitä popsimalla paino nousee helposti, mutta eivät kuitenkaan maksaisi aivan maltaita.

Kaikki ohjeet ja vihjeet otetaan vastaan! Kiitän!

Joku varmaan neuvoo ruokavaliossa, mutta ns. moninivellikkeet stimuloivat tehokkaimmin kasvuhormonin tuotto/eritystä > tee ns. isoja liikkeitä ja jätä hilavitkuttelu vähemmälle. Mieluiten tangolla, ei koneilla, mieluummin leuanvetoa kuin ylätaljaa, mieluummin kyykkyä kuin prässiä etc.

Syöt liian vähän. Jos söisit tarpeeksi massan kasvattamiselle (=yli oman kulutuksesi) massaa tulisi lihaksen ja läskin muodossa.

Tee Leviziin ehdottama Kalorilaskuri ja ala syömään enemmän. Helposti saa ruokaa enemmän alas, kun jakaa safkat vaikka viiteen kuuteen ateriaan.

Olen vetänyt protskuja (MASS2/MASSA+) nyt kuukauden ajan joka päivä 1-2dl. Sinä aikana paino noussut pari kiloa.

eikö tuo näytä jo normi painonnousulta HÄ?
nosta vaan sitä painoa lihasmassalla niinku viestissä totesit, älä ylinmääräisellä löllykällä.
ja et tarvi kreatiinia.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom