Treeniohjelma ongelma..

Minkälaista treeniohjelmaa suosittelisitte jääkiekko ja salibandy maalivahdille? Pelaan harraste- ja divaritasolla.

Viime vuonna kokeilin pikkaisen raskaammilla painoilla treenaamista salilla, lähinnö vitosia ja kutosia, niin paikat oli kyllä ihan jumissa jatkuvasti treeneissä ja olin hidas. Pari-kolme salikäyntiä viikossa ja parit palloilut.

Ikää on 29w, 186/94.
Peruskunto on hyvä, rasva%23.

Pitäisi saada perusvoimaa tukemaan mutta samalla pitää olla kärppänä maalilla. Hankala yhtälö. En oikein tiedä miten lähtisin rakentamaan.
Rasvaa pitäisi saada pois vähän ja ukkoa skrodemmaksi..

Vähän jos ohjaisitte kokeneemmat mua oikeille urille niin eiköhän tämä tästä..

2-3 krt kerkeäis puntille viikkoon joten se on varmaan se 2- tai 3jakoinen ohjelma sit.

2-3 kertaa viikossa ja perusvoimaa haetaan, eli 1-jakosella ilman muuta. Tee palauttavaa jumppaa niin et ole koko aikaa jumissa. Pelikauden aikana ei kannata tehdä mitään 5x85% sarjoja tehdä jotka pistää ukon jumiin, ennemmin volyymia lisää ja intensiteettiä alas. Harjoituskaudella sitten ottaa vähän tiukempia treenejä kun ei tarvitse peleissä olla kärppänä.

Joku variaatio SS'stäkin vois olla toimiva. Kannattaa vähän itsekkin tutkia interverkkoa ja selvittää minkälaista treeniä muut vastaavanlaiset urheilijat tekee.

Pistä youtubeen "ice hockey weight training". Kokeilin huvikseni ja joltain hockey tutorialta löyty ainakin jotain best in and off season workouts videoita.

nopeusvoima on lajinomaista ja rakentuu salilla hankitun yleisvoiman pohjalle oikein tehdyllä lajivoimaharjoittelulla. yksjakonen joko modattuna tai ei. mulla on muutama kiekkoihminen ringissä myös.

Millasta piikkausta suosittelisitte tälläisten sarjojen jälkeen. Kannattaako noit a3 ottaa ollenkaan vai hypätä suoraan 1 ja 2 sarjoihin.
4x5x120kg+kapeapenkki 8x120kg
1 päivä taukoa
4x5x122,5kg+ kapeapenkki 6x122,5kg
1 päivä taukoa
4x5x125kg+ kapeapenkki 6x125kg
päivä taukoa
4x5x127,5kg+ kapeapenkki 6x127,5kg
2 päivää taukoa
4x5x130kg+ kapeapenkki 5x130kg
2 päivää 3x3x135kg

Back
Ylös Bottom