Treeniohjelma nuorelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uulavi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hei!
Olen 16v ja olen käynyt salilla noin 1 vuoden ajan. Jos osaisitte kertoa jotain hyvää treeniohjelmaa koko keholle ja voiman lisäämiseen niin pistäkääs tulemaan. Olen koittanut itse etsiä pitkän aikaa sopivaa ohjelmaa mutten ole löytänyt sellaista niin aattelin kysäistä täältä. Eli hakusessa olisi ohjelma, joka vaikuttaisi mahdollisimman vähän kasvuun ja koska minulla on polvivammoja ollut niin polville ei saisi olla liian raskas (esim. kyykyt ja maastavedot saa unohtaa). Painan 70kg ja pituutta n. 175cm ja treenaan kolme kertaa viikossa n.1h treenejä, jos tarvitsette lisätietoja niin kysäiskää! Ja jos mahdollista niin toisto määrät ja liikkeiden nimet mukaan. Kiitokset vastauksista jo etukäteen! :)

Ota kyykyn tilalle vaikka prässi jos ei kyykkyä voi tehdä edes pienillä painoila. Voit myös tehä aina jalkatreenin/treenin loppuun vaikka 20 kyykkyy kädet niskan takana ja sekin jo ottaa kivasti jalkoihin, noita pari sarjaa nii alkaa alavartalo olla jo aika loppu :D
Mavehan ei oo välttämätön mutta hyvin tärkeä/hyvä liike.

Ei tahdo mavea tai kyykkyä kestää, mutta kokeillaan tolla tekniikalla minkä wLtu kerto. Elikkäs kuuluuko noita kahta ohjelmaa vuorotella vai tehdä molemmat samalla kerralla vai miten ajattelitte, koska ohjelmiin en ole hirmuisesti perehtynyt.

Sellane ei varmaa olis huono, että muokkaat ohjelmaa jotenki sillee että mave ja kyykky tulee vaikka kerran viikos sen kolmen sijasta. Ottaa jotai kevyempää liiket niiden tilalle kahtena muuna kertana. Esim. etukyykky, askelkyykky tai sen variaatio tai joku eristävä ja rive vaik maven tilalle. Ottaaha seki about koko vartaloon jos laittaa painot aina maaha. Ei räjähtävä voima (rive) oo varmaa pahasta. Ja jotkuha voimanostajat kai tekee riveä.

Lisäksi hommaa polvilämmittimet. HUOM! sellaset missä on lumpiolle se reikä, jos kerra liikkuva lumpio.

Jos vieläki on liia raskas niin yksi niistä kolmesta kevyeksi.

Juu toisessa polvessa on sellainen "patella tuki" ettei se lumpio menisi sijoiltaan niin helposti, mutta kyllä se senkin kanssa onnistuu menemään. Alotinkin tuon Arnoldin kutosen, koska liikkeet tuntuivat mieluisimmilta ja ohjelma oli huomattavasti selkeämpi. Maastavetoa kokeilin ja sen tuntui jalat kestävän hyvin, mutta kyykkyä en uskalla ruveta tekemään. Korvasin kyykyn jalkaprässillä ja ojentaja+koukistaja liikkeillä. Jalkaprässiä 2x viikossa ja ojentaja+koukistaja 1x viikossa. Kysyisin vielä sellaista, että onko se normaalia jos nykyään menee leukoja juuri ja juuri 10 kappaletta kun aiemmin ennen Golden Sixiä meni 20? Johtuuko se vain huonosta palautumisesta vai voiko takana olla jotain muutakin? Kiitokset vastauksista!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom