Treeniohjelma jääkiekkoilijalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AKsuP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjes. Olen 16 vuotias jääkiekkoileva poika. Olen käynyt salilla noin puoli vuotta. Olen alkanut miettimään että "kannattaako tätä tehdä, hyötyykö tästä mitään yms." eli olen turvautunut vain turvallisiin liikkeisiin. Viittisikö joku nähdä semmoisen vaivan ja voisi hieman opastaa minua mitä siellä salilal kannattaisi oikeasti tehdä? Olisin todella kiitollinen :)

ps. Käyttämälläni kuntosalilla laitteita ei ole paljoa eli jotain suht "tavallisia" liikkeitä jos keksisitte minulle

Eikö seurojen valmentajat osaa opastaa junioreita voimaharjoittelussa? Yllättävän paljon täällä lätkänpelaajat ohjelmia kyselevät.

Enkä nyt todellakaan sanoisi että arskan kuusikko sopii jääkiekkoilijalle.

Edit. Omalla kokemuksella voin lähinnä sanoa että rinnallevetoa kannattaa treenata paljon. Kyykkyjä taas ei kannata vetää pohjasta asti, askelkyykky voisi sopia parhaiten. Samoin puolikyykky nopealla nostolla.

Kyllä niiltä valmentajilta yleensä pätevän ohjelman jääkiekkoa varten saa.. Ainkin täälläpäin.. Mut niinku Reno^^ sano niin rinnallevetoa, tempausta, kyykkyä ja olkapäitä kannattaa kehittää monipuolisesti(jenkeissä junnut16-20v vetää 2-4treeniä olkapäille viikossa). Löytyy sit vääntövoimaa kulmissa. Tässä nyt on joitain suoria ohjelmia joita meillä oli Ilveksen B-junnuissa aikanaan (16-vuotiaana):

Voimaharjoitus(perusvoima)
sarjat 4x6-8 (70-80 %)
1.Penkkipunnerrus
2.Etukyykky + sarjan jälkeen hypyt 5x
3.kylkinosto
4.ylätalja
5.leuanveto
6.rannevääntö
7.vatsat
8.selän ojennus

Nopeusvoima
sarjat 4x4-6 (40-60 %)
1. niskan takaa punnerrus
2. etukyykky+työntö ylös
3.vatsat kiertäen
4. hyvää huomenta
5. rinnalleveto
6. leuanveto 3x max
7. penkille nousu

Tossa ny jotain pohjia esmi. :thumbs:

Tangolla ja kässäreillä saat tehtyä varmaan kaikki!!!!

Tangolla:Penkki,Vinopenkki,Mave,Kulmasoutu,Pystypunnerrus,Hauis,Kyykky,SJMV (tos nyt jotain perus liikkeitä)
Kässärit: Hauis,Ojentajat,Pohkeet(myös tangolla),Olkapäät,

Sitten jos löytyy taljat nii niil saa selkää, leuat ovat hyviä!! Vatsat

Kuulin vaa jostain et jääkiekos täytyy olla kova keskikroppa!! Siitä on varmaa hyvä lähtee eteenpäin rakentaa ohjelmaa!!

Jos vielä voisitte kertoo mitä meinaa kylkinosto? ei auennu :D

Otat käsipainon esim.oikeeseen käteen sitten tiputat sitä sinne polven tasolle (vähän niinku kylkivenytys) ja takas ylös!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom