Treeniohjelma 15-vuotiaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J4necky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli voisiko joku tehdä hyvän treeniohjelman 15 vuotiaalle. Olen n.180cm pitkä ja painan n.60kg. Haluaisin treenata ylävartalonlihaksia, eli vatsa,selkä,rinta,olkapäät,ojentajat,hauis ym. Eli jalkalihaksia treeniohjelman ei tarvi sisältää.

Ei. Pakkiksella ei heiluta, jos ei treenaa jalkoja... Onko mitään järkiperäistä perustetta jalkojen treenaamattomuudelle?

No minulla on kotona vain penkki ja käsipainoja, ja sali on niin kaukana että siellä en ala kulkemaan. Mutta kyllähän minä esim. kyykkyä kotona voisin tehdä, ja muita liikkeitä joihin ei tarvi kuin tangon. Eli ohjelmaan voi laittaa myös yksinkertaisia jalkalihasliikkeitä, joiden tekemiseen riittäisi pelkkä tanko. Ja tuossa penkissä on myös eräänlainen jalkalihaslaite. Tiedätte varmaan millaisia niissä ruukaa olla? Eli sillä voisi myös tehdä.

No hei silmukka ku ei janetskii nappaa ja t.t.t:ltä taisi tulla syykin :D

Mutta juu asiaan. J4necky joutuu nyt ihan itse OMATOIMISESTI hieman lukemaan ja sen jälkeen tekemään/ottamaan valmiin ohjelman kun niitäki on foorumi pullollaan. Jos sen itse teet niin sitten korjausehdotuksia kyselemään jos on epävarmuutta jostakin.

Opitkin touhusta paljon enemmän kun luet asioita ja tiedät miksi mitäkin teet. Se, että joku sanoo, että teeppä näin ei kauhiasti opeta mitään.

Edit: Ja vielä sen verran, että aloita vaikka alottelijoiden osiolla tärkeiksi merkityistä ketjuista ja hakua käyttämällä löytyy paljon lisää.

Tangolla ja käsipainoilla pystyy tekemään jo paljon jaloillekin. Maastaveto, rinnalleveto, taka- ja etukyykky, askelkyykky, suorin jaloin maastaveto jne.

Eikö se ole jokaisen omassa päätäntävallassa, tekeekö jalkoja vai ei... Näyttääpä sitten tyhmältä ajan kanssa kun ylävartalo pullottaa lihaksia, ja alapää on kuin tikku... Kyllä siinä vaiheessa varmaan sitten rupeaa huvittamaan tekemään jalkoja.

Mutta mutta, ettei aivan menisi OFF-topikkiin, niin J4necky, tutustuppas tähän: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/faq.php

Joo ei kai se ole ehkä hirveän kivaa väkisin painostaa toista reenaan myös jalkoja, mutta aika moni voi kertoa omasta kokemuksesta kuin se vituttaa sitten joskus :) Esim. kyykyllä ja mavellakin pääsee pitkälle (paitsi jos painot ei riitä :D)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis kyllähän mä jalkojakin voin tehdä, mutta ne liikkeet pitäis pystyä tekemään pelkällä tangolla. Jalkoihin pitäisi nopeutta saada. Ylävartaloon enemmän taas maksimi-ja "räjähtävää"voimaa. Tämä harrastukseni, moukarinheiton takia. ;)

Jos kerran tosissaan oot moukaria treenaamassa, niin eikös se valmentajat tiedä mikä sopii lajiin parhaiten? Luulisi heillä olevan kokemusta.

Siis kyllähän mä jalkojakin voin tehdä, mutta ne liikkeet pitäis pystyä tekemään pelkällä tangolla. Jalkoihin pitäisi nopeutta saada. Ylävartaloon enemmän taas maksimi-ja "räjähtävää"voimaa. Tämä harrastukseni, moukarinheiton takia. ;)

Jos moukaria heität niin elä helvetissä unohda jalkoja. Ala tekemään tempausta, rinnallevetoa, työntöä, maastavetoa ja vaikka askelkyykkyä, kun kyykkääminen voi olla hankalaa ilman kyykkytelineitä. Etukyykkyä vois tehdä pitempää sarjaa sillä painolla mikä tulee jotenkin rinnalle. Painonnosto liikkeisiin kannattaa panostaa tosissaan.

Kyllähän se valmentaja tietääkin mutta minun pitäisi tehdä ohjelma ensin itse ja sitten näyttää sitä hänelle että mitä mieltä se siitä on ja siksi kysyin täällä.

Ma:
Ylätalja 4x10
Etukyykky 3x10
Penkkipunnerrus 3x6-8
Pystypunnerrus 3x8-10
Ranskalainen punnerrus 2x8-10
hauiskääntö 3x10
Vatsarutistus 4x8

Ke:
Leuka 3-5x6-8
Takakyykky 5x8-12
Vinopenkki 3x10
Pystysoutu 2x10-12
Hauiskääntö tangolla 3x6-8
Pohkeet 4x12

Pe:
Maastaveto 3x8
Etukyykky 3x8-12
Penkkipunnerrus 3x8
Pystypunnerrus 3x8-10
Ranskalainen punnerrus 2x10
Hauiskääntö kp. 3x8-10

Tuommoisen sain itse tehtyä, kun muokkasin jonkun ohjelmaa.
Mitä mieltä olette tuosta? Mitä tuossa voisi vielä parantaa?

J4necky sanoi:
Mitä mieltä olette tuosta? Mitä tuossa voisi vielä parantaa?
Itse en lähtisi ainakaan tekemään samaa liikettä kahta kertaa. Eli perjantain treenissä keksit jotain muuta kyseisille lihasryhmille. esim:

Askelkyykky/Bulgarialainen yhden jalan kyykky kp
flyes (riippuu onko käsipainoja tarpeeksi)
Vipunostot sivuille kp

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom