Treeniohjelma 15-vuotiaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seba^
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs homman nimi olis se, että kesäloman jälkeen olen alkanut taas tuolla salilla kulkea. Yleensä käyn 5-6 kertaa viikossa, mutta treeniohjelma puuttuu. Pääasiassa olen vatsalihaksia, hauista, ja selkälihaksia treenaillut. :rolleyes:

Jos joku antais hieman vinkkiä että millaisella olis hyvä alottaa niin olisin todella kiitollinen :)

Sinuna harjoittelisin vielä kotosalla. Ei ole mitään järkeä lähteä 15v nappulana tekemää 5-6 päivää viikossa treeniä. Kato uudestaa vuoden parin päästä, ku on tullu pituuskasvua ja murrosikä "lopussa" :)

Nii, ja älä tee liikaa selkälihaksia; ei tee hyvää noi nuorena. Ainakaa isoilla painoilla.

Sinuna harjoittelisin vielä kotosalla. Ei ole mitään järkeä lähteä 15v nappulana tekemää 5-6 päivää viikossa treeniä. Kato uudestaa vuoden parin päästä, ku on tullu pituuskasvua ja murrosikä "lopussa" :)

Nii, ja älä tee liikaa selkälihaksia; ei tee hyvää noi nuorena. Ainakaa isoilla painoilla.

No ei helvetti... Itekkään en suosittelis ehkä 5-6 päivää viikossa mutta. Kaikki muu tässä stigyylerin postissa olii paskaa. Ei se selkä ainakaan pahaa tykkää jos reenaa. Tekniikat kuntoon vaan nii saat reenata iha millä painolla haluat. :curs: Ihan hyvä alottaa 15 vuotiaana. Ite alottelin 13 vuotiaana jo. Järki mukana touhussa nii hyvä tulee.

Terv. itekki 15v NAPPULA

No ei helvetti... Itekkään en suosittelis ehkä 5-6 päivää viikossa mutta. Kaikki muu tässä stigyylerin postissa olii paskaa. Ei se selkä ainakaan pahaa tykkää jos reenaa. Tekniikat kuntoon vaan nii saat reenata iha millä painolla haluat. :curs: Ihan hyvä alottaa 15 vuotiaana. Ite alottelin 13 vuotiaana jo. Järki mukana touhussa nii hyvä tulee.

Terv. itekki 15v NAPPULA
Joo kyllä selkää voi treenata melkein miten vaan jos tekniikat on kunnossa.
Itse olen 15-vuotiaana aloittanut ja kohta 2 vuotta treenannut, pituuskasvu on mennyt normaalisti, mutta mavea en tee. Tiedän tapahtuman jossa yli 180cm ennustettu kaveri jäi 170 senttiseksi kiskottuaan mavea 150 kilolla.

Tiedän tapahtuman jossa yli 180cm ennustettu kaveri jäi 170 senttiseksi kiskottuaan mavea 150 kilolla.

Alotin maven tuolta satasen paikkeilta ja olin silloin varmaan jotain 170+. Nykyään olen 180cm ja sarjaa teen 140-150kg, joten olenko pieni mitätön nappula?

Ps. pituuskasvu ei ole vielä loppunut.

joo tuon pituuskasvun hidastus luulon saa jättää pois tällä puheella.
Eihän mulkkukaan pienene vaikka runkkaa jo 14 vuotiaana.

Toinen mitä älä tee:

Jätä RHP pois:D
Älä osta sitä Tribulusta
Kehitys ei tule purkista

Tee:
Treenaa ja syö kuin eläin, kunhan olet saanut kaiken alulle:D

1.päivä
penkki(maksimi) 3-4*1-3
penkki käsip. 2-3*6-10
ojentajat taljassa3-4*6-10
pystypunnerrus käsip. 3-4*4-8
vatsalauta 3*maksimi

2.päivä
alatalja 3-4*6-10
smith-kulmasoutu 3-4*6-10
hauiskääntö tang. 3-4*4-8
vatsalauta 3*maksimi

3.päivä
penkki(nopeus) 3-4*4-6(mahdollisimman räjähtävästi)
+samat liikkeet kuin ekana päivänä smoin sarjoin ja toistoin

4.päivä
jalkaprässi 3-4*8-12
smith-takakyykky 3-4*8-12
pohjeprässi 3-4*8-16
hauiskääntö tang. 3-4*4-8
vatsalauta 3*maksimi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alotin maven tuolta satasen paikkeilta ja olin silloin varmaan jotain 170+. Nykyään olen 180cm ja sarjaa teen 140-150kg, joten olenko pieni mitätön nappula?

Ps. pituuskasvu ei ole vielä loppunut.
Joo, kai tässä tuntemassani tapauksessa on enemmänkin ollut huonosta tekniikasta kyse.
Kannattaa selkää treenatessa kuitenkin tekniikan kautta lähteä, eikä repiä ego-painoilla selkää paskaksi.

Minähän en mitään mistään tiedä, mutta aika roisin ja yläkroppapainoiteisen oloinen aloittelijan ohjelma rauhaltella IMO..

Tuoppimiehen linkki on asiaa. =I

Suositut

Back
Ylös Bottom