Treeniohjelma 14-vuotiaalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
Voiko tämmöstä ohjelmaa tehä 14v poika?

1. Takakyykky.
Käytä painoa, joka sallii sinun saavan 4x10 toistoa.
Laskeudu aina niin alas, että reitesi ovat vaakatasossa lattiaa kohden.
Tee 10 toistoa, lepää kaksi minuuttia ja toista

2. Penkkipunnerrus
Ota kohtuullisen leveä ote, kädet noin 80 cm leveydellä toisistaan.
3 x 10 toistoa. Lepää kaksi minuuttia sarjojen välillä.

3. 3. Leuanveto leveällä otteella
Tee niin monta toistoa kun pystyt, eli 3 x max.

4. Niskan takaa punnerrus
Käytä leveää otetta. Peukalot noin 15 senttiä
olkapäiden ulkopuolella per puoli. 4 x 10 toistoa
. Kaksi minuuttia lepoa sarjojen välillä.

5. Hauiskääntö tangolla
Pidä kyynärpäät kiinni kyljissä ja ota olkapäiden levyinen ote.
Tee liike kontrolloidusti. 3 x 10 toistoa. 90 sekuntia lepoa sarjojen
välillä

6. Istumaannousu
Pidä polvet koukussa ja kädet pään takana.
Älä pidä taukoa toistojen välissä vaan tee 20 toistoa
tai niin monta kun voit ilman tauon pitämistä. 3 - 4 sarjaa.
60 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

Toi niskantakaa punnerrus (pystypunnerrus jos oikein ymmärsin) niskan takaa voi olla pitemmän päälle paha olkapäille, mutta kyllä sitä voi ainakin sillon tällöin tehä. Tohon vielä jos jotain lisäis alaselälle. Vaikka maven tai sjmv:n, mutta kannattaa varmaan niissä jättää maksimikokeilut myöhemmälle iälle. Muuten aika perusliikkeisiin pohjautuva ohjelma. Kuinka monta kertaa viikossa oisit tekemässä?

Timba79 sanoi:
Ihan hyvä ikä tuo 14 on aloittaa salitreeni, kuhan muistaa panostaa alussa siihen tekniikkaan (kuten kaikenikäisten pitäisi).

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Tuolla on vaihtoehtoja myös tuohon koko kroppa kerralla treeniin, ei muutakuin soveltamaan vain.
Olen aivan täysin samaa mieltä. Dietillä olessani kehittelin ja testasin ja vielä kehittelin noita tekniikoita, että menisi oikein ja nyt niistä opituista tekniikoista on hyötyä massakaudella. Tosin joitain en oppinut esim. ylätalja ja vipunostot sivuille.

Tuohan on arnoldin kultainen kuusikko ;).

Sinuna tekisin vaikka kyykyn sijaan jalkaprässiä, tuohan ottaa selän päälle jonkin verran että ei välttämättä kannata koska olet siinä iässä vielä että kasvat pituutta. Voihan olla että puhun täyttä paskaa mutta tämmöinen käsitys on tullut että ottaa seljän päälle tuo kyykky :rolleyes:
Korjatkaa jos olen väärässä :)

Mun mielestä tuossa kyykyssä ei ole nyt mitään mikä estäisi sen tekemisen, varsinkaan jos ottaa pitempiä sarjoja.
Tämä on mun mielipide.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyykkyä vaan peliin ja tekniikka kuntoon. Ei sitä itseään kyykyllä sen ihmeemmin telo kuin prässilläkään. Paska tekniikka ja voimatsasoon nähden liian isot raudat se on mikä paikat saa rikkoutumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom