Treeniohjelma 14-v pojalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TrJ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

TrJ

Haluisko joku tehä mulle treeni ohjelman?! kotona on käsipainot ja penkki, salilla en käy (vielä). haluun kesä kuntoon :)

Haluisko joku tehä mulle treeni ohjelman?! kotona on käsipainot ja penkki, salilla en käy (vielä). haluun kesä kuntoon :)

Mietin vaan, että onko vähän liian aikaista alkaa nostaa painoja, ettei pituus kasvu kärsi! :) Kehotan tekemään liikkeitä oman kehon painolla Esim. Punnerrukset, vatsat, selät, leukojen veto...

Luulenpa, että noilla kun alotat pääset hyvään kesäkuntoon! :)

Vitut ole liian aikasta. En tiiä onko sitä ees todistettu, että treenaaminen vaikuttaa siihen. Toki kannattaa ottaa varman päälle, eli maastavedot ja kyykyt ainakin panniin.

Minkä kokosia noi käsipainot on ja kuinkas paljon sulla on painoa siellä? Ihan hyvän treenin noista kyllä saa. Jos sulla ei oo leuanvetotankoa, niin se ois vielä hyvä hommata. Ei maksa paljoa.

Jos oon oikeessa sun käsitys kesäkunnosta on Iso arska kroppa?

Nyt on vähän myöhäistä saada kunnon tuloksia... reilu 2kk aikaa...

Mutta kyllä sinne salille kannattaa mennä että saisit jonkin näkösen kunnon :D

Arnoldsin kultainen kuusikko lienee paras noilla välineille, kunhan leuanvetotanko on hankittu.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39774. Treeni vaikuttanee pituuskasvuun vain, jos ruokavalio ei ole kunnossa taikka jos tekee kyykkyä yli-isoilla painoilla. Ruokavaliota jne voit tutkia pari päivää muista pakkotoiston ketjuista.
Muista ettet tee kyykkyä tossa ohjelmassa isoilla painoilla koska se voi vaikuttaa pituuskasvuun jos ei tee liikettä oikein... ite en ole ottanut kyykyssä riskejä isoil painoilla ( itekki 14)

Mittas voisit viel kertoo...

En tajuu ku kaikki valittaa tosta iästä, että ei sais tossa ja tossa iässä alkaa käymään salilla:jahas: Ottaa vaan kevyemmin ne rankat liikkeet mitkä tossa yläälläki tuli jo mainittua ja tietty syö hyvin;)

Tossa vaiheessa tosiaan kannattaa ottaa ihan rauhallisesti. Itellä ainakin oli nuorempana aina tapana vääntää täysillä. Maltti on valttia. Mulle aina sanottiin nuorempana että on vielä paljon aikaa treenailla tulevaisuudessa ja kannattaa ottaa kevyesti... tietenkään ei tullut kuunneltua ennen kuin tajusin muutaman loukkaantumisen jälkeen miten homma toimii.

Ite vedän ainakin kyykyn ja maven suhkoht isoilla painoilla (siis itelle) Ikää on 14½ :) Ketä kiinnostaa kasvatko sä vai et jos oot 175cm+

Ite en ainakaan haluu tästä kasvaa enempää, 1-2cm sallittu ;), pituutta tällä hetkellä n. 176cm.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vitut ole liian aikasta. En tiiä onko sitä ees todistettu, että treenaaminen vaikuttaa siihen. Toki kannattaa ottaa varman päälle, eli maastavedot ja kyykyt ainakin panniin.

Minkä kokosia noi käsipainot on ja kuinkas paljon sulla on painoa siellä? Ihan hyvän treenin noista kyllä saa. Jos sulla ei oo leuanvetotankoa, niin se ois vielä hyvä hommata. Ei maksa paljoa.

Ainaki itse olen kasvanut täysin normaalisti vaikka aloitin kyykyt jo todella nuorena... Riippuu varmasti henkilöstä tuo pituus kasvun pysähtyminen mutta, itsellä ainakaa ei ole vaikuttanut mitenkään kasvuun.

Siis tottakai kova treenaaminen vaikuttaa pituuskasvuun, eikös moinen kuulu melkein jopa yleissivistykseen. Kovaa treenatessa kasvuiässä lihakset voivat kehittyä liikaa tai sen verta, että se voi estää luiden laajenemisen jopa kokonaan. Kevyt treeni, lenkkeily ja muu aerobinen liikunta ja kevyillä painoilla treenaaminen taas vahvistaa lihaksistoa, mikä tukee luustoa. Et kertonut pituuttasi tai painoasi etkä oikeen mitään muutakaan itsestäsi. Muista vain, että mitä kovempaa treenaat niin sitä enemmän safkaat. :offtopic: koittakaapa muuten sanoa ääneen ''sitä kutsutaan lihaksistoksi'' lukematta suoraan tästä. Takaan pienet naurut tai pienen vitutuksen tai jopa molempia :O!

Siis tottakai kova treenaaminen vaikuttaa pituuskasvuun, eikös moinen kuulu melkein jopa yleissivistykseen. Kovaa treenatessa kasvuiässä lihakset voivat kehittyä liikaa tai sen verta, että se voi estää luiden laajenemisen jopa kokonaan.

Joopasen joo:david: Että oikein lihasten kasvu estää luiden kasvamisen... Ei tuosta edelleenkään taida olla mitään yksiselitteistä aineistoa, ja minun arvioni on että treenaaminen ei vaikuta kasvuun ainakaan niin paljoa että sillä merkitystä olisi. Varsinkin tuo termi "kovaa treenaaminen" on sen verran keksitty tähän yhteyteen, että parempi kun olisit ollut hiljaa.:)

Ite oon kans 14 ja pituutta 180, painoa 90kg enkä ole edes lihava. 1,5 vuotta vääntöa salilla ja nykyään reenaan ahnuldin kultaisella kuusikolla. Ei ole liian aikaista.

Thejoppe: Joo,haen ensin perusvoimaa,ja sit kesäkuun alusta muuttuu ohjelma nii et kuntonrkkeily jää pois ja tilalle tuo juoksu ja sit saliohjelma mikä sit muuttuu....Mut noviisihan oon enkä näist paljon viel tiiä,oisko sit prempi isoil painoil vähän toistoja??

Jep, Ahnuldin kuusikolla vaan. Kyykyt teet keveästi. Jos leuanvetotankoa ei ole, eikä sitä ole jostain syystä helposti saatavilla, niin itse ainakin pärjäisin pelkällä kulmasoudulla melkeen selän puolesta. Ainakin tolleen alkuun. Painoa kannattaa tietysti lisätä kun siltä tuntuu, mutta alota nyt ihan rennosti ja opettele liikkeet kunnolla jos ei ole hallussa. Turha rikkoa itteään.
Siitä vaan sitten, paita pois ja baanalle.

Ite vedän ainakin kyykyn ja maven suhkoht isoilla painoilla (siis itelle) Ikää on 14½ :) Ketä kiinnostaa kasvatko sä vai et jos oot 175cm+

Ite en ainakaan haluu tästä kasvaa enempää, 1-2cm sallittu ;), pituutta tällä hetkellä n. 176cm.

Joo itellä pituutta ~179cm ja ei oo kiinnostusta kasvaa pitemmäks, ku jos alkaa miettii ni mitä hyötyy siitä 190cm pituudesta sitte oikee on jos et pelaa koripalloo yms? Varmaa vaatteitakii löytyy paljo paremmi alle 190 senttisille :thumbs:...

Joopasen joo:david: Että oikein lihasten kasvu estää luiden kasvamisen... Ei tuosta edelleenkään taida olla mitään yksiselitteistä aineistoa, ja minun arvioni on että treenaaminen ei vaikuta kasvuun ainakaan niin paljoa että sillä merkitystä olisi. Varsinkin tuo termi "kovaa treenaaminen" on sen verran keksitty tähän yhteyteen, että parempi kun olisit ollut hiljaa.:)

Jup oli kyllä niin saissea että... 14vuotiaana voi ihan hyvin alkaa nostaan puntteja.

Joo itellä pituutta ~179cm ja ei oo kiinnostusta kasvaa pitemmäks, ku jos alkaa miettii ni mitä hyötyy siitä 190cm pituudesta sitte oikee on jos et pelaa koripalloo yms? Varmaa vaatteitakii löytyy paljo paremmi alle 190 senttisille :thumbs:...
Ite oon jonkun 185cm ja uskokaa tai älkää olisin ainoastaan mielissäni jos kasvaisinkin tästä vielä. Joku 190-195cm olis ihan kiva.

Back
Ylös Bottom