Treenin venyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lah
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noniin. Nyt treenailtu jo useampi päivä tuon flunssan jälkeen ja tuntemuksena alkaapi olemaan... Jotenkin tuntuu, että ohjelmassa taitaa olla vähän liikaa liikkeitä mitä marde84 sanoi. Saattaa olla jotta tulee yliväsymys jos pysyn viidessä kerrassa viikossa. Penkki/vinopenkki on pikkuisen pudonnut nyt. Tätä en ole aikaisemmin ole hoksannut, mutta voisiko olla että peck deck tavallaan "syö" penkin tulosta? Vaikka kuvittelisi useampien liikkeiden kehittävän lihasta enemmän.

Jos nyt otan ens alkuun tuon peck deckin pois? Samalla voisi tempaista vielä toisenkin liikkeen poikke? Minkä valitsisitte ylläolevan viestin ohjelmasta pois? Tällöin saisin panostettua vähän enemmän maastavetoon joka vaikuttaa hyvältä... Jalkatreenipäivää en aio vielä muuttaa vaikka tuppaa se venymään jonkin verran, kuten aikaisemmin mainitsin. Sen verta tullut positiivista keskustelua tuosta <1 h treenaamisesta jotta katsotaan vielä tovi näin...

Oma mielipide on se että kannattaa kuunnella kroppaa ja treenata sen mukaan; ts. löytää se oma tyyli ja tyytyä siihen...aivan sama sitten kuka sanoo mitä ja mikä lehti kitjoittaa mitäkin.
Itse treenannut miltei aina aika pitkillä tauoilla jotta syke ja hengitys tasaantunut kunnolla ennen seuraavaa sarjaa. Tällöin olen saanut sarjoista enemmän irti ja jaksanut paremmin.
Treenit venynyt aina yli tunnin, jopa puoleentoista tuntiin, eikä se mua haitannut ja kehitystä tullut vuosien varrella hyvin. Tällöin treenit ollut 4 - 5 jakoisia/viikko.
Suosittelen palkkarin juomista pikku hiljaa treenien aikana jos treeni venyy pitkäksi.

IMO on bullshittiä yleistää näitä asioita koska kaikki olemme yksilöitä!

Minulla tulee aina tehtyä vatsarutistuksia niin treeni kestää helposti yli 2 tuntia. Olen tottunut siihen ja homma toimii.

Tästä pakko kysyä, että miksi juuri ne vatsarutistukset muka pitkittää treeniä? Sehän on vain ihan normaali liike kaikkien muiden joukossa. Itse treenaan vatsoja melkein joka treenin (95% treeneissä mukana vatsat), mutta ei siinä juuri 5 minuuttia pidempään mene.

Mulla menee vähintään 1,5 tuntia joka treenissä. Ja vielä joskus lämmön hakua kevyesti jopa tunti päälle jos painoa pudotellaan. Silti koskaan ei tunnu että rupeis väsyttämään. Päinvastoin aina tekis mieli vielä jäädä salille ja tehdä jotain.
Eli aina kovaa punttitreeniä vähintään 1,5 tuntia. Onko jotain faktaa siitä että treeni ei saisi kestää tuntia pidempään? Muistan tosiaan kertoja kun olen 3 tuntia treenannut kofeiinissa. Siitä eka tunti kevyttä lämmittelyä.

Enne reenaamista kannattaa suunnitella jo etukäteen mitä tekee ja miten. Näni säästyy aikaa ja saat treenistä paljon tehokkaamaan.

En jaksa muuta kommentoida tähän ketjuun, kuin sen, että yks ärsyttävimmistä asioista on, kun jengi luulee, että katabolian peikko vie kaikki lihakset pois jos treeni kestää yli 42min 52sek. Ymmärrän jos ollaan ammattitasolla kehonrakennuksessa, niin tehään asiat vähän tarkemmin, mutta perus pentti punnertajan ei kannata moisilla rassata aivojaan. Kuitenkin iso osa treenaajista ei esim. syö niin tarkasti, että kannattaisi alkaa moisiin pikku hommiin kiinnittää huomiota. Sittenkun kaikki asiat eli esim. juuri tuo ravintopuoli ja nukkuminen yms. ovat kunnossa, niin voidaan ehkä vähän alkaa kattomaan kelloa treenin pituuden suhteen. Väittäisin meinaan, että osa treenaajista kattoo pilkun tarkasti ettei reenin kesto ylitä yli tuntia, mutta ajeleekin sitten mäccärin kautta kotiin ja mahollisesti viel dokaamaan:D.

HEI!!! :D

No asiaan..Vemputusreenin saa varmaan tehtyä 40min ja joka puolella pikkulihaksia hapottaa. Mutta jos tehään 2-3 isoa liikettä kunnolla niin ihan höpö höpöä tollanen tunti. Ainakin voimaharjoittelussa. Ja ihan body mielessäkin sama juttu lukuunottamatta joitain erikoistapauksia.

Itellä menee n. 1h 45min 4-5krt vko. Onse kumma jos viikossa tulee reeniä yhteensä vajaat 3h ja sit vielä luullaan kehittyvänsä edes likikään omia rajoja..

HEI!!! :D

No asiaan..Vemputusreenin saa varmaan tehtyä 40min ja joka puolella pikkulihaksia hapottaa. Mutta jos tehään 2-3 isoa liikettä kunnolla niin ihan höpö höpöä tollanen tunti. Ainakin voimaharjoittelussa. Ja ihan body mielessäkin sama juttu lukuunottamatta joitain erikoistapauksia.

Itellä menee n. 1h 45min 4-5krt vko. Onse kumma jos viikossa tulee reeniä yhteensä vajaat 3h ja sit vielä luullaan kehittyvänsä edes likikään omia rajoja..

Tuosta treenimäärän ajasta ei nyt voi päätellä kehityksen suhteen paljon mitään, ei ole olemassa mitään aikoja, joita olisi pakko noudattaa jotta kehittyy. mutta se nyt on sanomattakin selvää, että jos sä puristat 1,5h reenin vaikkapa 45 minuuttiin, niin tulee treenistä silloin paljon tehokkaampi. Olettaen tietysti että pystyy vielä noinkin puristetussa treenissä käyttämään samoja sarjapainoja kuin tuossa pidemmässä treenissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuosta treenimäärän ajasta ei nyt voi päätellä kehityksen suhteen paljon mitään, ei ole olemassa mitään aikoja, joita olisi pakko noudattaa jotta kehittyy. mutta se nyt on sanomattakin selvää, että jos sä puristat 1,5h reenin vaikkapa 45 minuuttiin, niin tulee treenistä silloin paljon tehokkaampi. Olettaen tietysti että pystyy vielä noinkin puristetussa treenissä käyttämään samoja sarjapainoja kuin tuossa pidemmässä treenissä.

Totta joka sana. Oletuksena kuitenkin suurin osa nähdyistä esimerkeistä saleilla eli ne jotka reenaa sen reilun puoli tuntia eivät saa edes hikeä päälle. Ja sitten pullan ääressä töissä saarnataan ku punttihommat on niin helppoa ku ei edes hiki tuu..toisin ku stepperillä! :hyvä:

Voima ja body treeniä on turha verrata toisiinsa.Mä oon tällänen kukkakeppi enkä saa ku 200kg penkistä raw nykyään mut mä treenaankin bodia, mutta pyrin kuitenkin pääliikkeissä tehdä myös voimaa ja apuliikkeet teen pudotuksilla ja muuten lyhyillä tauoilla.Mun järkeen ei käy et minkä takia pitäis apuliikkeissäkin huilia 10 min sarjojen välissä.Sähän oot hakenut jo sen voiman pääliikkeellä.Kylhän sen lihaskasvun saa aikaan 15 minuutin treenilläkin jos osaa homman mutta mä haluan varmistaa kasvun treenaamalla tunnin 5-6 kertaa viikossa.Mielummin mä treenaan vaan tunnin ku kolme ku kasvu on sama, en halua asua salilla enää.Ei ole mitään yhtä ja aionoata treeni tapaa millä saa hyvän kehityksen.

Hyvä, että löytyi tällainen ketju, niin ei itse tarvinnut aloittaa.

Mukavaa huomata, että on muitakin, jotka eivät ehdi salilta pois alle tunnissa. Viime aikoina olen jostain syystä stressannut ihan helvetisti treenin kestosta ja yrittänyt karsia ja tiivistää jo muutenkin kohtalaisen riisuttua punttitreeniäni. Ilmeisesti varsinaisen treenin pituuteen ei pidä laskea lämmittelyjä ja jäähdyttelyjä.

Itsellä aikaa hupenee salilla yleensä puolestatoista tunnista kahteen tuntiin lämpöineen ja lopetusrituaaleineen. Joskus harvoin ja ilmeisesti vähän vahingossa saatan suoriutua treenistä alle puolentoista tunnin.

Lämmittelyyn hupenee helposti 15-20 min ja perusliikkeissä (kyykyt, pena, rive) saa tehdä useamman lämmittelysarjan ennen varsinaisia rypistyksiä, joita teen yleensä 2-4. Maven sijoitan nykyään jonnekin treenin puolivälin tienoille, jolloin ruho on jo sen verran lämmin, että yleensä yksi koordinaatio/totuttelusarja riittää ennen 1-3 varsinaista sarjaa. Sarjapalautukset pyrin pitämään mahdollisimman lyhyinä, mutta kyllä varsinkin kyykyissä ne venyvät väkisinkin, jos sinne tankoon yrittää muutaman levynkin saada laitettua.

Apuliikkeissä en yleensä sitten tarvitse lämmittelysarjoja ja palautuksetkin saa tiivistettyä joskus jopa alle minuutin. Apuliikkeissä usein kahden sarjan jälkeen voi todeta, ettei kolmas enää kannata.

Voin siis huojentuneena rakennella ohjelmaani nykyisenlaisella aikaraamilla pelkäämättä tekeväni kauhean väärin. :)

Kotona kun treenasi yksinkertaisemmin ja nopeammalla temmola niin ei koskaan mennyt yli 45min. Nykyään salilla kun treenaa kaverin kanssa ja salilla on aina vähintään jonkun verran porukkaa niin menee se 60-75 min.

Huono homma kun on vain yksi häkki, kyykky/mave ja penkki paikka salilla. Joku tulee siihen lämmittelemään 15 minuutiksi ja sitten tekee vähintään toisen vartin työsarjoja niin pistää kyllä vituttamaan kun ekana liikkeenä kyseiset tehdään eikä voi tuhlata energiaansa itsekkään mihinkään muuhun liikkeeseen sillä välin.

Alle 200kg raudoissa lämmittely sarja tai kaksi riittää, jos ei niin sitten sen on pakko riittää muiden treenaajien takia. Ei siinä välissä voi muut mitään kyykkyä tehdä kun telineet on eri korkeudella ja painot jotain ihan muuta.

Kotona kun treenasi yksinkertaisemmin ja nopeammalla temmola niin ei koskaan mennyt yli 45min. Nykyään salilla kun treenaa kaverin kanssa ja salilla on aina vähintään jonkun verran porukkaa niin menee se 60-75 min.

Huono homma kun on vain yksi häkki, kyykky/mave ja penkki paikka salilla. Joku tulee siihen lämmittelemään 15 minuutiksi ja sitten tekee vähintään toisen vartin työsarjoja niin pistää kyllä vituttamaan kun ekana liikkeenä kyseiset tehdään eikä voi tuhlata energiaansa itsekkään mihinkään muuhun liikkeeseen sillä välin.

Alle 200kg raudoissa lämmittely sarja tai kaksi riittää, jos ei niin sitten sen on pakko riittää muiden treenaajien takia. Ei siinä välissä voi muut mitään kyykkyä tehdä kun telineet on eri korkeudella ja painot jotain ihan muuta.

No ei ainakaan itselläni riitä mitenkään ja uskon myös että ei monilla muillakaan. Ei siitä mitään tulisi jos ottaisin esim. kyykyssä 60kilolla lämmittelyt ja sitten 120-140 tankoon :wtf:

...Alle 200kg raudoissa lämmittely sarja tai kaksi riittää, jos ei niin sitten sen on pakko riittää muiden treenaajien takia...

Hyvä läppä. Varmaan todella fiksua rikkoa itsensä sen takia että seuraava ei joudu odottamaan niin kauaa. Se on voi voi jos salilla ei ole suorituspaikkoja tarpeeksi. Silloin on vain joskus odotettava tai tehtävä jotain muuta.

Itellä toi kesto on kanssa just tollanen 60-75min, riippuu teenkö vatsoja vai en. Mutta toi on jännä kun esim osa sanoo lämmittelevänsä 20min. :wtf: Itellä lämmittely on ainakin sellanen ~5min ( sen verran et lämpee) ja sitten kepin kanssa vähän kädet ja olkapäät auki. Luulis jo jalkatreeniä verottavan jos aluksi poljet/juokset melkein puol tuntia.

Lämmittelyjä laiminlyödään ihan liikaa, mitä näihin teksteihin ja sali kokemuksiin voi perustaa.. Itselläkin toisinaan huonot lämpät, mutta kyllä ennen kyykky sarjoja kunnolla pitää paikat laittaa lämpöisiksi.. verryttelyä ja kyykkyjä kevyillä raudoilla.. 15min menee helposti jo siinä.. Itse lasken treenin keston siten, että ensimmäisestä TYÖSARJASTA viimeiseen työsarjaan ei kuluisi, kuin max 60min.. joskus menee enemmän ja toisinaan vähemmän..

Lämmitellä kannattaa kuitenkin aina!

Hyvä läppä. Varmaan todella fiksua rikkoa itsensä sen takia että seuraava ei joudu odottamaan niin kauaa. Se on voi voi jos salilla ei ole suorituspaikkoja tarpeeksi. Silloin on vain joskus odotettava tai tehtävä jotain muuta.

No joo tuli vähän avauduttua. Mutta yksi tyyppi taas tällä viikolla vei kyykky paikan nenän edestä, ja "lämmittelyt" meni jotenkin näin:

20x20kg
8x40kg
8x50kg
8x55kg
8x60kg
8x65kg
8x70kg
8x75kg
xx x 85 kg

Viimeinen sarja oli ensimmäinen jossa näytti että se teki mitään muuta kuin jumppasi siinä. Tietysti 3 minuutin tauot kaikissa noissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom