Treenin jälkeiset safkanne?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
400g jauhelihaa kerralla on kyllä iso määrä IMO, rupeais kyllä etoon ja rankasti.

mää meen aina vasta klo:19-20 salille, joten 250g rahkjaa+m,ysliäsemmonen 50g ja 1dl mehua, sitten joku 4 ruisleipä palaa jotain maitoo pääle....

neutraali sanoi:
400g jauhelihaa kerralla on kyllä iso määrä IMO, rupeais kyllä etoon ja rankasti.

Mullakin noi lähes puolenkilon lihasetit pisti hieman silmään. No tuleepahan ainakin protskuu (lihoista lähes 80g ja sit mitä nyt vielä muista ruoka-aineksista, maidosta jne. ~100g)... :rolleyes:

Ite vetäsin tänään reenin jälkeen palkkarin ja siitä noin 45min päästä ~150-200g jauhelihaa+spaghettia+raetta+kurkkua+maitoa.

Meikäläiselle ei kyllä kerralla uppoa millään 400g jauhelihaa. Tai no ehkä, jos söis pelkästään sitä ja jättäis pastat pois. :rolleyes:

Tänään reenin jälkeen 400 g jauhenlihaa ja pussillinen pakastevihanneksia & pari lasia maitoa. Söin ensin puolet mutta maha ei täyttynyt joten piti syödä loputkin. 2 tunnin päästä lisää. :D

EDITTIÄ: Ja mä en oo ees iso, taikka läski ja diettailen vielä. :D Ja syön sen 5-6 kertaa päivässä.

Helposti menee 400g jauhelihaa yhellä istumisella. Siis, jos ei aterialla muuta aio syödä. Pakastevihannespussin kun sekottaa joukkoon, 250 grammaa jauhelihaa toimii hyvin.

Mä alan juoda palkkaria treenin loppua kohden ja viimeistelen pukkarissa. Sellanen 30 g prot 60 g hh. Sitten kotiin kaupan kautta ja kokkaamaan ja ruoka on just sopivasti valmis kun alkaa nälkä huutaa.
Tänään vedin pari kananrintaa, täysjyväriisiä johon sekotin kik-herneitä ja curryä (hyvää) ja kulhon parsakaalia. Kyllä teki eetvarttia. Parin tunnin päästä lisää. Treenien jälkeen en vedä juurikaan rasvaa ruualla, niiden aika tulee sitten illemmalla.

neutraali sanoi:

Aika jännä et sä sanot noin... Luulis et mua hirvittäis sun annokses, eikä toisin päin.

400g uppoa helposti ja kylkiäisenä vielä reilusti kasviksia, pastaa ja raejuustoa. Taidan olla ektomorfi, kun en lihoa näillä annoksilla. Syön n. 6 krt/päivässä.

Tänään: Ei palkkaria, vaan itse tehty burgeri hesemajoneesilla ja päälle kahdensadan gramman pihvillä(7%), juustolla ja muilla härpättimillä. :kuola: Dietillä mennään juu... :jahas:

Joo perseestä revitty ateria ainakin diettaajalle, mutta turha itkeä kun paskat on housussa. :whip: Kerran sitä viisaskin erehtyy.

Hämmer sanoi:
Aika jännä et sä sanot noin... Luulis et mua hirvittäis sun annokses, eikä toisin päin.

400g uppoa helposti ja kylkiäisenä vielä reilusti kasviksia, pastaa ja raejuustoa. Taidan olla ektomorfi, kun en lihoa näillä annoksilla. Syön n. 6 krt/päivässä.
miksi syöt nuin tolkuttomasti roteiinia yhdellä aterialla, jos vielä lisäilet tuohon raejuustoakin niin tuohan heilahtaa helposti yli 100g ja se on helvetin paljon kerralla syötäväksi 85kiloselle tyypille.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tosiaan, jos yhdestä ateriasta tulee kerralla 100g tai jopa enemmän proteiinia niin onko tästä enää hyötyä? Vai olisko parempi jos vetäis esim. ensin aterian josta tulis joku 50g+ proteiinia ja vaikka parin tunnin päästä toisen samanlaisen satsin prodea?

Muistaakseni jossain oli joku threadikin missä oli puhetta siitä paljonko on järkee vetää proteiinia kerralla ja paljonko siitä imeytyy kerralla. Itse oon vetäny aina palkkarin ekana, sitten tonnaria ja makaroonia niinku aiemmin sanoinkin ja sen jälkeen n.2-3 tunnin päästä jonkun proteiinipitoisen lämpimän ruuan. Eli proteiinia tulis jotenki näin: palkkari n.25g, ateria1 n.60g ja ateria2 n.60g. Tiedä sitte onko tämäkään se järkevin vaihtoehto, kertokaa te viisaammat :rolleyes:

Vihaseksi siitä tulee jos saa vaan 200 g jauhenlihaa, varsinkin kun ei ota hiilaria oikein sen seuraksi edes. Nyttenkin jo nälkä ja kanaa jo uunissa. :) Syönköhän mä sitten liikaa. :) Paino kuitenkin on tippunut.

Maun vuoksi mä sitä raejuustoa lisäilen. On totta, että tuosta tulee ravintoaineita (lähinnä protua) reippaasti ylimäärin... mut parempi liikaa, ku liian vähän, ainakin treenin jälkeen...

Niin, en osta vielä kaikkia ruokia ite, joten rahaa en ruuissa juuri ajattele. (asia tulee tosin muuttumaan syksyllä, mut ei siitä sen enmpää).

EDIT: tuosta aterian jakamisesta kahtia... itseasiassa treenin jälkeinen ateriointi saattaa mulla kestää jopa tunnin, joten ei se 100g protskua sinne mahaan kerralla pamahda. Ku tulen salilta heitän murekkeen uuniin tai jauhelihan sellaisenaan pannulle. Sit ku se on valmista ni alan mättämään sitä pikku hiljaa, annos ruokaa, 20 min pakkista, annos ruokaa, puol tuntia tv:tä, annos ruokaa.

GoA sanoi:
Vihaseksi siitä tulee jos saa vaan 200 g jauhenlihaa, varsinkin kun ei ota hiilaria oikein sen seuraksi edes. Nyttenkin jo nälkä ja kanaa jo uunissa. :) Syönköhän mä sitten liikaa. :) Paino kuitenkin on tippunut.
no mitäs luulisit jos paino tippuu:)

aika paljon te kyllä syötte nuin keveiksi jannuiksi, meikä vetää n200g jauhelihaa ja muut törtteet siinä mukana ja seuraava ruokailu siitä on noin 2-3tunnin päästä ja joskus ei silloinkaan pysty syömään vaan joudun ottamaaan drinksusta prodet.

hkultala sanoi:
missäpäin oikein olet?

gatorade = kallista sokeri-suola-vettä, jossa vieläpä hyvin vähän mitään muuta kuin sitä vettä. Sunniteltu pitkäkestoisen rääkin aikana juotavaksi, tarpeeksi laimeaa että voi juoda paljon jotta ei tulisi nestehukka.

Luulisi minkä tahansa sokerin hoitavan palautushomman yhtä hyvin kuin gatorade.

Usassa olen ja olen tietoinen etta gatoradessa ei ole mikaan mullistava ravintosisalto. Otan sita vain sen takia etta sita pystyy ostamaan salilta puoli-ilmaiseen hintaan (~0.70e) ja koska en viitsi raahata koulussa enempaa ruokaa mukanani (valipala, lounas, valipala + prodea palkkariks).

Eihan siina edes ole kuin joku 35g hiilareita, mutta treenista 30min paasta oon jo kotona syomassa niin kylla silla prodejuomalla ja gatoradella siihen asti parjaa.

Arc sanoi:
Eihan siina edes ole kuin joku 35g hiilareita, mutta treenista 30min paasta oon jo kotona syomassa niin kylla silla prodejuomalla ja gatoradella siihen asti parjaa.

Täällä lähes täysin sama eli puol tuntia treenin jälkeen gatorade+vähän alle 40grammaa protskua.Johtuu paljon siitä,että mulle toi gatorade on ilmainen ja muistelisin,että jossakin jhulmin jutussa tuota glukoosi-fruktoosi yhdistelmää pidettiin jopa hyvänä vaihtoehtona heti treenin jälkeen.Heti treenin jälkeen otan myös bcaa,glutamiini,arginiini -setin.Pari tunnin sisällä treeneistä sitten kunnon perussafkamättö.

neutraali sanoi:
Moon syöny puo0len vuoden ajan paistijauhelihaa 500-800g pvässä makaroonin tai riisin kera..revi siitä..hohoh :lol2:
Edit: Siis sen 400g vähintään per safka.

Heti treenin jälkeen palkkari ja sitte tunnin päästä yks, jos on hullu nälkä niin kaks kanan rintapala ja kolme kananmunaa keltuaisineen, sekaan pari ruokalusikallista rypsäriä. :kuola:

neutraali sanoi:
no mitäs luulisit jos paino tippuu:)

aika paljon te kyllä syötte nuin keveiksi jannuiksi, meikä vetää n200g jauhelihaa ja muut törtteet siinä mukana ja seuraava ruokailu siitä on noin 2-3tunnin päästä ja joskus ei silloinkaan pysty syömään vaan joudun ottamaaan drinksusta prodet.

Mä olen 70 kilonen mimmi ja voisin koska tahansa huitaista yhdellä aterialla koko kanafileesuikale paketin eli 450grammaa. Lisäksi siihen vielä purkki tai puoli raejuustoa. Eli mun mielestä on ihme jos kundiin ku kundiin ei sitä vertaa mahdu :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom