Treenin jälkeinen väsymys

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin ajattelin vaan, että onko sille jokin tieteellinen selitys, kun aina treenin jälkeen alkaa nukuttamaan? Vaiko olenko vaan yleisesti liian väsynyt. Olen huomannut, että väsymyksen tuleminen ei riipu treeniajoista mitenkään. Ihan sama käykö aamulla/päivällä/illalla. Esimerkiksi tänään nukuin puolille päivää ja yhdeltä menin salille. Sitten kun tulin kotiin ja join palautusjuoman ja söin vähän niin heti iski armoton väsymys. Otin sitten noin 1,5 tunnin päiväunet... Tuntuu, että sillon kun käytän palautusjuomaa, väsymys tulee helpommin. Onko sillä mitään vaikutusta vai ajattelenko vain? Jos tälle on joku selitys, niin voisiko joku kertoa sen mahdollisimman tarkasti, olisi mukava tietää mikä elimistössä oikein tapahtuu.

Originally posted by andor
Tuntuu, että sillon kun käytän palautusjuomaa, väsymys tulee helpommin.

Tällanen tulis mieleen:

Treenin jälkeen verensokeri on alhaalla. Palautusjuoma nostaa verensokeria nopeasti->erittyy insuliinia->verensokeri laskee nopeasti->:zzzz:

Usein sama homma täällä, viikonloppuisin jos ei ole mihinkään kiire reenin jälkeen, sitä helpostu unohtuu sohvalle ja alkaa nuokkumaan. Raskas harjoittelu nyt muutenkin lisää levon määrää noin niinku yleisesti että joskus tuntuu että vois nukahtaa vaikka istualteen kun tulee hiljaisempi hetki. Juu ja kyllä tuolla hiilihydraatilla on nokkansa pelissä myös. Sehän on nyt varma setti että jos olet hetken syömättä ja vedät mukavan hiilaripainoisen ateria riiseineen päivineen ni ei me kauaa kun ramasee taas tuttuun malliin... Olisiko serotoniinilla vaikutusta asiaan...

Sama homma täällä. Yhdessä vaiheessa pelkäsin jo sokeritautiakin kun oireet oli ihan sellaset, kusetti ja heikotti jne. "Onneksi" se ei johdu kuitenkaan ku tuosta verensokerista. Kusemiset taas tietysti tuosta kreasta.
Ainut haitta tuosta väsymyksestä on se, että tyttöystävä haluais varmaan iltaisin jotain muutakin ku nukkumista :)

Kuten täällä jo sanottiin, niin verensokerista väsymys johtuu....Sama juttu mullakin. Treenin jälkeinen palautusjuoma nostaa verensokerin nopeasti ylös josta seuraa insuliinipiikki joka taas puolestaan laskee verensokerin yhtänopeasti alas ja sit väsyttää....Jos saa työnnettyä hiilaripitosta ruokaa koneeseen niin helpottaa. Ei vaan meinaa millään saada sapuskaa alas tuon insuliinipiikin aikana....

Mä olen pienentänyt malton määrää palautusjuomassa, niin ilmiö ei ole enää niin voimakas...

Itselläni auttoi se, että yritän syödä treenin jälkeisen aterian mahdollisimman nopeasti palautusjuoman jälkeen. Jos taukoa tulee yli tunti, väsytys iskee päälle. Välillä on tosin ongelmia saada tarpeeksi ruokaa alas heti.

mua väsyttää ilman maltookin ja unet notkahtaa sitä pidemmiksi mitä enemmän alkaa olla ylikunnon puolella

Suositut

Back
Ylös Bottom