Treenin jälkeinen oksennusrefleksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -jn-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla tulee treenin jälkee n.15min kuluttua hrvee ykä-refleksi, just ku juonu palautusjuoman ja menny suihkuun / saunaan, kiva ku muut kattoo ku yökkii :D . Eli voisko tuo johtua treenin jälkeisestä saunomisesta? Mutta kyllä treenitki menee 110 lasissa.

Tähänhän vaikuttaa todella monet asiat, ensinnäkin kuinka paljon on aika viimeisestä ateriastasi ennen reeniä?
Ja toistuuko tää joka treeni? (vaiko vain esimerkiksi jalka treeneissä?)
Juotko vettä treenisi aikana? pieninä määriä usein, kannattavaa myös ennen reeniä tankata vettä

tai yksinkertaisesti vain treenaat tarpeeksi kovaa ^

Itse puklailin milk & squat:n aikoihin useastikkin treenin jälkeen, jolloin jalkareenit oli todella kovia.
Eli veikkaan että treeniteho on ns. kohdillaan.

Tai ehkä siitä että treeniä edeltävä ruokailu ei ole ollut oikeen kunnossa. Tosin voi johtua myös palautusjuomasta. Itsellä on pahimmillaan ollut niin että on ollut todella heikko olo jalkatreenien jälkeen mutta siinä tilanteessa palkkari on kyllä ollut täydellinen pelastus, nostaa verensokeria sopivasti jotta selviytyy kotiin asti syömään jotain parempaa.

Vettä tulee juotua kiitettävästi ennen treeni kuin treenin aikana. Salihommat on meikäläisellä aamupäivä painoitteisia joten tuhdin aamupalan jälkeen oottelem parisen tuntia ja sitten salilla. Ei tuo maata kaatava asia kyllä ole mutta on se tympiää ku yököttää :D
Lähes tulkoon joka treenin jälkeen on kyseinen olotila

Mulla meinas aina lentää yrjö pukkarissa kun join palkkaria johon olin laittanut myös hiilareita. Lopetin hiilarien vetämisen treenin jälkeisessä palkkarissa ja enään ei yököttänyt.

Ei kans itsellä tarvi mitään muuta ku jalkatreenin lyhyemmillä palautuksilla ni se on siinä. Olo on aivan kuolettava muutenki sen jälkeen mut sit menee se 5-30min ja oksentaa ja suorastaan eufooria iskee. Tietää jättää palkkaritki aina vasta siihe kohtaa noina jalkapäivinä ni ei mee hukkaaa.

Samaa täällä. Tapahtuu lähinnä mulla sen takia että treenin loppuun(varsinkin jalkatreenissä) tulee usein tehtyä ne viimiset sarjat ja puristukset tosi lyhyillä palautuksilla ja sitten kuolleena pukkariin ja samantien palkkarin kimppuun. Ei hyvä.

Auttoi kun rupesin pitämään treenin loppuun 5-15min ldvähdystauon ennen pukuhuoneeseen menoa. Nykyään laatta lentää ehkä enää vain n. Kerran kuussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mul on ihan sama homma. Yrjä meinaa lentää just ainakin kovien kyykkyjen/maven jälkeen. Itsehän olen tullut siihen tulokseen, että vedän liikaa treenin aikana vettä... Mut ku se maistuu vaan niin hyvältä jos on paskana sarjojen välissä.

-> Yritän kompensoida nykyään vetämällä vähemmän vettä, kasvattamalla lepotaukoja harjoituksen välissä (ainakin jos pulssi on kuin lampaan saparo metukoissa) ja ehkä tosiaan sen palkkarin jättämistä noin puolen tunnin päähän treenistä. Mut vedän itse vain aminot tosiaan suoraan treenin jälkeen ja palkkarin vasta puolen tunnin päästä -> saattaa auttaa.

Myös hengityksen tasaaminen nenän kautta hengittämisellä (eli hengitysharjoituksella) on postitiivinen vaikutus tuohon paskaan oloon.

Tuttua hommaa, tarpeeks kova treenitehohan sitä tuottaa!

Itsekin viimeks pari tuntia sitten viel pidättelin oksennusta. Kovan jalkaprässi pudotus-sarjan jälkeen tuli niin perkeleen huono olo. Äkkiä vaan pukkariin hakemaan aminohappoja veden sekaan. Siitä se olo pikkuhiljaa parani taas ku pikku hörppyjä otti ja treenit jatkui vielä kauan. Toki sen jälkeen muidenkin liikkeiden jälkeen saa vähän varovaisemmin "hengitellä" ku on siihen tiettyyn pisteeseen itsensä treenin alkupuolella ajanut :D

Ja joskus on pitänyt juosta sinne vessaankin kun ei oo hengittelyt auttanut...

Itellä ottaa jalkaprässin kanssa koville. Tulee tosi huono-olo ja pitää lepäillä vähän aikaa, mutta menee onneks ohi noin 10 minuutissa. Sitten pystyykin jatkamaan treenit loppuun. Tosin kyllä yleinsä vatsat alkaa mennä puolitehoilla, kun ne jalkatreenin yhteydessä lopuks tekee. Palkkari rankan treenin jälkeenkin pysyy hyvin sisällä, mutta ainoa ongelma on se ettei oksenna treenin aikana.

Mulla ainaki monesti tullee yökkö refleksejä ja huono-olo monesti tiukan salitreenin päälle ja carsinkin jos kyseessä jalat. Muilla vissiin samanlainisa oireita :)

Itselläkin oli jossain vaiheessa samoja oireita. Omalla kohdalla auttoi se, että joi vähemmän tai hörppi todella pieniä määriä sarjojen välissä. Nyrkkisääntönä pidän että korkeintaan litra vettä treenin aikana.

Mulla menee yleensä treeni melkeen ilman vettä nykyään, mutta treenin jälkeen sitten palkkari n. 0.6l ja kotona sit vettä tai maitoa. En tiiä sit oisko nesteytys myös puntin aikana parempi, ennen join aina sen hitusen alta litran.

Veikkaan, että monikin seikka vaikuttaa tuohon. Huono tankkaus, olematon alkulämmittely, treenin aikana juodaan liikaa (ja väärin, vesi on juomista paras vaihtoehto vähän kerrallaan) ja varsinkin se palkkari pitää tunkea 0.1 sekunnissa treenin jälkeen naamaan. Palautuminen tapahtuu kuitenkin useiden päivien aikana treenin jälkeen, eikä välittömästi, joten sen palautusjuoman kanssa voi vähän odotella, että keho ehtii palautua treenistä kunnolla eikä lihakset enää kramppaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom