Treenin jälkeinen huono olo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unreal
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nykyään joka treenin jälkeen tulee väsynyt ja huono olo, joka menee kyllä ohi 1-2 tunnissa.

Mistähän mahtaa johtua?

Samalla tavalla tullut treenailtua ja syötyä kuten ennenkin.

Vastaus ei nyt varmaan ole ihan näin yksinkertainen, mutta juotko palautusjuoman jossa nopeita hiilareita? Ajattelin vaan jos esim insuliiniherkkyys on alentunut tms.

joskus mullakin tuli, kun olin alkuun niin:david: etten tajunnut syödä tarpeeksi ennen treeniä, keti aina pitkän aikaan ennen kun palutusjuoma korjasi oloa
oletko sinäkin siis:david: ?

Mulla tuli tollanen paha olo kanssa jonkin aikaa sitten. Sinänsä kummallista, että mulla se huono olo tuntui johtuvan liiallisesta maltosta palautusjuomassa, nyt kun suhteet on suunilleen 50-50 niin olo on hyvä treenin jälkeen. Maltosta en ole vielä luopunut kokonaan, koska tuo malton vähentäminen auttoi.

Mulle tulee aina joskus kovasta treenistä huono olo, vaikka "tankkaukset" tuntuisi olevan omasta mielestä kunnossa. Viimeksi eilen. Söin kohtuullisen ison aterian karjalanpaistia, perunaa, porkkanaraastetta ja maitoa. 2 tuntia tästä treenaamaan. Parit lämmittelyt ja pari kovaa sarjaa kyykkyä ja sitten yritetään loppu treeni saada happea.

Originally posted by Small&Weak
Mulle tulee aina joskus kovasta treenistä huono olo, vaikka "tankkaukset" tuntuisi olevan omasta mielestä kunnossa. Viimeksi eilen. Söin kohtuullisen ison aterian karjalanpaistia, perunaa, porkkanaraastetta ja maitoa. 2 tuntia tästä treenaamaan. Parit lämmittelyt ja pari kovaa sarjaa kyykkyä ja sitten yritetään loppu treeni saada happea.

Kokeile jättää hieman pidempi tauko ruoan ja treenin välille. Itselläni tuntuu toimivan hyvin kolmen, neljänkin tunnin tauko ennen treeniä. Pitää vaan kyllä huolehtia, että hiilareita on saatu tarpeeksi ennen treeniä.

Mulla vähän sama ongelma. Joka treenin jälkeen ihan hirveä oksetusolo, ennen palautumisjuomaakin. Tosin sen kera olo pahenee tosi paljon.

Joskus vaan makasin puolinukuksissa kylppärin lattialla, kun tuntui, että oksennan minä hetkenä hyvänsä. Sitä kesti monta tuntia. Sitten meni ohi.

Yritän ite keksiä kans mikä vialla. Luultavimmin liian vähäinen energiamäärä ennen treeniä.

olen kuullu et jotkut oksentaa heti kovan kyykkysarjan jälkeen. itelläki tulee tosi väsynyt olo, se nyt kuuluu asiaan, mut että oksentaa, se on jo jotain.

Originally posted by vsq
Kokeile jättää hieman pidempi tauko ruoan ja treenin välille. Itselläni tuntuu toimivan hyvin kolmen, neljänkin tunnin tauko ennen treeniä. Pitää vaan kyllä huolehtia, että hiilareita on saatu tarpeeksi ennen treeniä.

tämän voin allekirjoittaa itsekin, jos vedän kunnon aterian napaan ja siitä kaks tuntia ja reeni niin huono olo on taattu, mutta 3-4 tuntia välissä niin olo on todella hyvä ja energinen...kannattaa kokeilla...

Originally posted by Phat
Vastaus ei nyt varmaan ole ihan näin yksinkertainen, mutta juotko palautusjuoman jossa nopeita hiilareita? Ajattelin vaan jos esim insuliiniherkkyys on alentunut tms.

Huono olo tulee yleensä jo ennen palautusjuomaa.
Palautusjuomassa, 50/50 malto/hera+kaakaojauhetta.

1/2-1h ennen treeniä syön yleensä banaanin,vähän rahkaa ja mehua.
Ja joskus 2 kuppia kahvia

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tuota noin... kyllähän sitä huonoa oloa pukkaa aina ku treenaa "liian kovaa", mutta lieneekö tässä nyt kysymys siitä:arvi:

Originally posted by jarze
tuota noin... kyllähän sitä huonoa oloa pukkaa aina ku treenaa "liian kovaa", mutta lieneekö tässä nyt kysymys siitä:arvi:

joo itsekkin olen huomannut tämän jos on tullut reenattua "liian" kovaa..joskus tuntuu että lentää :urjo: mutta eipä ole onneksi vielä sitä koettu..

Huono olo ja heikotus kovan treenin jälkeen on normaalia. Kroppa on vähän sekaisin jos sitä on rassattu esim 60min täydellä teholla.
Palautusjuomista en niin tiedä, mutta runsas ja monipuolinen ruokailu treeniä edeltävänä aikana ja sen jälkeen pitävät heikotuksen poissa.
Päiväuniakin voi toki torkkua väsymykseen/huonoon oloon kunhan ne eivät karkaa käsistä.

Tänään itselläni venyi tuo ruokailun ja treenin välinen aika 4 tuntiseksi. Normaalisti tuo aika on 1-2.5 tuntia. Ehkäpä juuri pitkän syömättömyyden takia treeni kulki kuin rasvattu pappatunturi. Voimaa ja energiaa pursususi aivan uudella tavalla treenin edetessä.
Miken 2*6 systeemissäkin oli pakko tehdä 3 sarjaa koska jokainen sarja kulki aina vain paremmin :)

Sama ongelma täällä. Jalkatreenin jälkeen otan 15-20 minuutin nokoset, ja vasta sitten juon palautusjuoman. Heikottaa, oksettaa ja huimaa nii ettei liikkumisesta meinaa tulla yhtään mitään. Palautusjuoma vaan pahentais asiaa. Onneksi tuo heikotus menee nopeesti ohi, kestää vain sen vartin ja sitten on taas hyvä fiilis. Muutenhan tolla ei ois mitää väliä, mutta kun tulee tuo huono olo jo treenin aikana, ja palautukset meinaa väkistenkin kasvaa liian pitkiksi. Yläkehon treeneissä ei mitään ongelmaa. Oiskohan tuohon jotain tekemistä sillä että, verenpaine on hiukka korkeella, tai sillä että mullon paska aerobinen kunto? Kenties molemmilla?

Oon huomannu nyt kun oon pari kertaa käyttäny reco2 + krea komboo, että treenin jälkeen on vajaan tunnin vähän heikko olo. Samantapanen ku on tulossa kipeeks. Menee sit ihan itellään ohi...

Itselläni tuli palautumisjuoma tarpeelliseksi, kun tuntui, että en treenin jälkeen jaksa tulla suihkusta pois, oli aina kokonaisvaltaisesti perse-olo. :kuola:

After Maxia olen hörppinyt, antaa voimaa autoilla salilta kotiin syömään, eikä ole tuota heikotustakaan enää treenin jälkeen näkynyt.. Yksi annos näyttäisi sisältävän 40g proteiinia. Siinä on myös kreatiini+muut härpäkkeet mukana.
Juon n.puoli annosta tuota, tunti ennen treeniä..antaa vähän lisäpuhtia salille.

Juu.. ainakin yksi miinus tossa aineessa on sitten kotona iltasella..
ei ne ääniefektit vaan se haju!!

:urjo:

Ennen palautumisjuomaa olin siis :david:

Huonon olon aiheuttajaksi tulee heti mieleen kolmekin tekijää.

1.
Sikaraakaa treeniä vedettäessä isommilla lihasryhmillä, voi verenpaine hyvinkin heilahdella voimakkaasti.
Tämän voisin kuvitella aiheuttavan pahoinvointia.

2.
Jalkakyykkyä väännettäessä voi hartia- / kaulan lihaksisto mennä jumiin, tällöin helposti tulee huimauksen tunnetta, ja tätäkautta huonovointisuutta.

3.
Nestevajaus. Kovaa treeniä ennen, sekä sen aikana ei tule nautittua riittävästi nestettä.
Tällöin lopputuloksena on aivan piipussa, ja huonovointinen.:kakka:

Suositut

Back
Ylös Bottom