Treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habbo
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt tarvittan asiantuntijoiden apua.
Eräässä nimeltä mainitsemattomassa Elixir-urheiluohjelmassa kerrottiin ettei heti treenin jälkeen pitäisi syödä seuraavaan tuntii, eikä juoda seuraavaan puoleen tuntiin mitään, edes lisäravinteita. Perusteluiksi kerrottiin ettei elimistö ole heti treenin jälkeen "vastaan ottavalla" tuulella. Mitäs mieltä te olette tästä? Itse olen kyllä heti treenin jälkeen juonut lisäravinteet siinä uskossa, että ne parantaisivat lihasten palautumista ja näin minulle on myös opastettu aiemmin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tutkimusten mukaan proteiini kannattaa nauttia treenin aikana, pubmedistä löytyy viitteitä tutkimuksista, ken viitsii haeskella. :)

Elixir nyt ehkä ei ole se paras tietolähde kaikissa asioissa ;)

Sitten esim. Gainomax Recovery palautusjuomapurkissa on väärää infoa, koska juoma kehoitetaan nauttimaan 5 - 30 minuuttia treenin jälkeen.

Itse taas vedän metodilla "ei se ole niin justiinsa". Teen jopa niin ennenkuulumattomasti, että en monestikaan edes vedä palautusjuomaa treenin jälkeen vaan pelkkää protskua!!!?!1

elixiiristä viis :D
Mä vedän heti viimesen sarjan päätyttyä palkkarin naamaa. ruoka sit puol tuntii-tunti.. ei olis kyllä aikaakaan eikä haluja jäädä venailemaan tollaisia aikoja :O

Mitä tuolla "treenillä" elixiirissä meinattiin? Siis minkä tyyppistä treeniä? Koska ainakin jos miettii nestettä niin oma elimistö ei ainakaan kovin paljoo oo vedelle/muulle juotavalle vastaan pistäny ku nimenomaan treeneistä tullu hirveessä kokovartalojuustossa :D mutta salin osalta itsekin olen kyllä kaikkialta saanut sellaista infoa että ainakin proteiinia pitäisi saada samantien salilla möykkäämisen jälkeen, eikä noita tietoja tosiaan mistään ilmaisjakelulehdistä ole luettu.
Sen kyllä tiedän ettei mitään neljän ruokalajin ateriaa t-luupihvillä höystettynä kannata samantein ruveta ahmimaan kun salilta kotio eksyy, mutta tuo nesteytys tuossa ainakin hieman mietityttää..

Tää nyt on jotain ihan ihme hömppää, ite ainaki oon aina kiskonu melkeenpä heti salin jälkeen sen palkkarin... Kiintee ruoka nyt on taas eri juttu, eli se kannattas jättää sinne tunnin kahen päähän harjotuksesta:) Ja tässä syynä nimenomaan se että mahalaukussa ei oo harjotuksen jälkeen pahemmin verta kun se on siirtynyt niihin lihaksiin...

Sitten esim. Gainomax Recovery palautusjuomapurkissa on väärää infoa, koska juoma kehoitetaan nauttimaan 5 - 30 minuuttia treenin jälkeen.

Itse taas vedän metodilla "ei se ole niin justiinsa". Teen jopa niin ennenkuulumattomasti, että en monestikaan edes vedä palautusjuomaa treenin jälkeen vaan pelkkää protskua!!!?!1

Ei se "palautusjuoma" välttämättä tarvitsekaan hiilareita,moni ei käytä ollenkaan (itsekin otan pelkkää heraa).

Tästä on kiistelty monessa ketjussa; tutkimuksia on puolesta ja vastaan juuri esim. PubMedissä. Vallitseva mantra on edelleen, että on hyvä ottaa sitä hiilariakin, mutta itse luotan tutkimuksiin, joiden mukaan se hiilari ei lisää proteiniisynteesiä verrattuna pelkkään proteiiniin. Tutkimusten mukaan hiilarit myös nostavat insuja ja laskevat HGH -tasoja treenin jälkeen.

Kaksiteräinen miekka siis.

Minusta on vähän hassua, kun ihmiset suunnittelevat syömisiään ja juomisiaan minuuttien tarkkuudella.
Eihän se elimistö ja ruoansulatus nyt mikään sveitsiläisen kellon tarkkuudella toimiva junanvessa ole, vaan kaikki vie sillä oman aikansa. Nopeimmillakin nestemäisillä proteiineilla menee tunteja täydelliseen imeytymiseen. Aivan hyvin voi sen palautumisjuomansa nauttia vähän ennen treeniä, sen aikana tai vaikka kotiin päästyään.

Minusta on vähän hassua, kun ihmiset suunnittelevat syömisiään ja juomisiaan minuuttien tarkkuudella.
Eihän se elimistö ja ruoansulatus nyt mikään sveitsiläisen kellon tarkkuudella toimiva junanvessa ole, vaan kaikki vie sillä oman aikansa. Nopeimmillakin nestemäisillä proteiineilla menee tunteja täydelliseen imeytymiseen. Aivan hyvin voi sen palautumisjuomansa nauttia vähän ennen treeniä, sen aikana tai vaikka kotiin päästyään.

Kyllä sillä hieman on merkitystä milloin aminohappoja on veressä kun katsotaan treenin jälkeistä kokonaislaskennallista proteiinisynteesiä.

Ei se keho nussimalla pilkkua rakennu, mutta pienistä puroista tulee suuria jokia :)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18430966

elixirin peeteet nyt ei välttämättä ole se paras tiedon lähde.
taas riippuu, että mitä haetaan. Jos halutaan maksimaalista lihasten kasvua on hyvä ottaa se hiilari mukaan siihen palkkariin jo insuliininkin takia, mikä auttaa palautumiseen puskemalla ne ravintoaineet lihaksiin. Jos taas haetaan rasvanpolttoa, niin on hyvä minimoida tuo hiilarien osuus ja lisätä vaikka glutamiinia ja creaa nopeuttamaan palautumista, ilman insuliinin suurehkoa tuotantomäärää.
keskustelu on myös vellonut niin, että voidaan myös ottaa kaksi palautusjuomaa..heti
treenin jälkeen ja toinen inasen myöhemmin, mutta pääperiaatteena on kuitenkin muuttaa tuo katabolia anaboliaksi mahdollisimman nopeasti, eli kyllä sen kehon luulisi olevan vastaanottavainen hajoittavassa tilassa.

Olen kanssa samaa mieltä ton ruokailun suhteen, mutta tuon juomisen suhteen olen teidän kanssa samaa mieltä, että heti vaan treenin jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom