Hei! Tässä avauspostaus. Olen käynyt työpaikan salilla harrastusmielessä muutaman vuoden noin 1-2 kertaa viikossa. Sali on suhteellisen huono, koska jaloille ei oikeestaan löydy laitteita. Olen hoikka ektomorfi ruuminrakenteen omaava ja 183cm pitkä/ ja vaihtelevasti 71-74kg painoinen. Ostin lähisalilleni 3 viikkoa sitten kortin, jossa käyn kerran viikossa treenaamassa jalkoja (reidet, pohkeet lähinnä). Olen tehnyt suht rankkoja treenejä näiden osalta, koska jalat ovat erityisesti heikko kohta itsellä.
Lopputulos: Paino näyttää nyt 75kg ja selkeästi huomattavaa turvotusta ollut kasvoilla. Aikaisemmin turvotusta ei kovinkaan helposti ole tullut, ei des alkoholista ja rasvaisemmasta ruuasta. Perusruokavalioni on suht terveellinen. En oikein keksi, mistä tämä voi johtua. Alkaako rankka treeni turvottaamaan vai mikä on syynä? Ei motivoi jatkamaan treeniä jalkojen osalta, jos näin jatkuu? Näitä "nesteen kertymis"-threadeja täältä löytyy, mutta ajattelin kysyä asiaa?
Lopputulos: Paino näyttää nyt 75kg ja selkeästi huomattavaa turvotusta ollut kasvoilla. Aikaisemmin turvotusta ei kovinkaan helposti ole tullut, ei des alkoholista ja rasvaisemmasta ruuasta. Perusruokavalioni on suht terveellinen. En oikein keksi, mistä tämä voi johtua. Alkaako rankka treeni turvottaamaan vai mikä on syynä? Ei motivoi jatkamaan treeniä jalkojen osalta, jos näin jatkuu? Näitä "nesteen kertymis"-threadeja täältä löytyy, mutta ajattelin kysyä asiaa?