Treenimäärän lisäys ja kasvojen turvotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zedi
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Hei! Tässä avauspostaus. Olen käynyt työpaikan salilla harrastusmielessä muutaman vuoden noin 1-2 kertaa viikossa. Sali on suhteellisen huono, koska jaloille ei oikeestaan löydy laitteita. Olen hoikka ektomorfi ruuminrakenteen omaava ja 183cm pitkä/ ja vaihtelevasti 71-74kg painoinen. Ostin lähisalilleni 3 viikkoa sitten kortin, jossa käyn kerran viikossa treenaamassa jalkoja (reidet, pohkeet lähinnä). Olen tehnyt suht rankkoja treenejä näiden osalta, koska jalat ovat erityisesti heikko kohta itsellä.

Lopputulos: Paino näyttää nyt 75kg ja selkeästi huomattavaa turvotusta ollut kasvoilla. Aikaisemmin turvotusta ei kovinkaan helposti ole tullut, ei des alkoholista ja rasvaisemmasta ruuasta. Perusruokavalioni on suht terveellinen. En oikein keksi, mistä tämä voi johtua. Alkaako rankka treeni turvottaamaan vai mikä on syynä? Ei motivoi jatkamaan treeniä jalkojen osalta, jos näin jatkuu? Näitä "nesteen kertymis"-threadeja täältä löytyy, mutta ajattelin kysyä asiaa?

Sorry et tämä sama kysymys on vahingossa tullut myös ravintopuolelle. Sen voi joku mode poistaa, kun itse sitä ei viissiin enää voi.

Neste- ja suolatasapainoon tuo luultavasti liittyy.
Jospa et ole lisännyt nesteensaantiasi riittävästi aloitettuasi aktiivisen urheilun?
Voisit kokeilla juoda enemmän vettä etenkin treenin aikana ja jälkeen, mutta noin muutenkin.

Etkai nyt mieti että se jalkojen kovaa treenaaminen juuri tuo sitä nestettä kasvoihin? Tämä kuulostaa kauneustarinalta eikä treenaamiselta.

Eikö pikemminkin niin, että kun treenaa enemmän niin juo enemmän ja voi olla pientä nestepöhöä.

Tämä lähtee nyt mun kohdalla ihan mutu pohjalta, mutta jos ei juo nesteitä tarpeeksi ja treenaa kovaa => nestettä kuluu. Tämän seurauksena solujen suolamäärä nousee, ja osmoosin seurauksena solut alkavat imemään vettä itseensä päästämättä sitä kuitenkaan ulos ja tästä saa pöhöä aikaan.

Erityisesti omalla kohdalla jalkojen treenaaminen saa ihan kunnon hien pintaan ja sitä vettä tulee jalkapäivinä juotua reilu litra per treeni. Toinen vaihtoehto on että threadin aloittaja aloitti kreatiinin käytön mutta siitä ei ainakaan mainintaa ole joten en tuota oleta tapahtuneen.

Tämä lähtee nyt mun kohdalla ihan mutu pohjalta, mutta jos ei juo nesteitä tarpeeksi ja treenaa kovaa => nestettä kuluu. Tämän seurauksena solujen suolamäärä nousee, ja osmoosin seurauksena solut alkavat imemään vettä itseensä päästämättä sitä kuitenkaan ulos ja tästä saa pöhöä aikaan.

Erityisesti omalla kohdalla jalkojen treenaaminen saa ihan kunnon hien pintaan ja sitä vettä tulee jalkapäivinä juotua reilu litra per treeni. Toinen vaihtoehto on että threadin aloittaja aloitti kreatiinin käytön mutta siitä ei ainakaan mainintaa ole joten en tuota oleta tapahtuneen.

Lisäravinteita en ole käyttänyt. Pitää kai kiinnittää juomiseen enemmän huomiota. Riittääkö 2-3 litraa päivätasolla? Vai pitääkö juuri treenin yhtyedessä juoda esim. yllä mainittu reilu litra?

Olen siis vetänyt suht rankooja jalkatreenejä. Varsinkin pohkeiden osalta. Olen pyrkinyt venyttelemään hyvin, mutta jalat ovat pari päivää kipeät treenien jälkeen. Turvotus, tummat silmäaluset ja turvonnneet luomet eivät ole hävinneet. Paino on tullut jopa hieman alas viime päivityksestä. Tämä on hieman turhauttavaa. Ensi viikolla pitää kai käydä ottamassa munuaiskokeet ja kilpirauhaskokeet, vaikka en usko, että niissä mitään on. Jotenkin tämä liittyy treeniin. Voisiko veden juomisen lisääminen jopa aiheuttaa turvotusta? Suolaa en ole käyttänyt enempää kuin ennenkään. Perusruokavalioni on suhteellisen terveellinen. En usko, että kyseessä myöskään mikään ylikunto/-rasitus ole, kun käyn vaan kerran viikossa jalat treenaamassa salilla. Työapikan salilla käyn lisäksi 2 kertaa. Laittakaa vastauksia, jos herää jotain mieleen...

Puhu lääkärille jos menet jo labrakokeita ottamaan. Sun oireet ei tarvitse liittyä treenaamiseesi mitenkään.

Vettä vaan reilusti naamaan. Mullaki on naamio aamuisin aina turvoksissa, koska on nestevajausta. Mut kun on litranki verran juonut, ni kyl se sitä laskee pikkuhiljaa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Lisäravinteita en ole käyttänyt. Pitää kai kiinnittää juomiseen enemmän huomiota. Riittääkö 2-3 litraa päivätasolla? Vai pitääkö juuri treenin yhtyedessä juoda esim. yllä mainittu reilu litra?

Tuota on vähän vaikea sanoa mikä riittää päivätasolla, omalla kohdalla menee ruokajuomien ja ruoasta tulevien nesteiden lisäksi noin 2,5 litraa puhdasta vettä per päivä. Treenipäivinä 1-1,5l enemmän.

Yksilöllistähän tuo on, mutta itse pyrkisin tuohon että juomalla juot parisen litraa päivässä muiden settien lisäksi. Tässäkään asiassa ei kuitenkaan kannata vetää asioita yli, liiallinen juominen sekoittaa elektrolyyttitasapainot joka ei ole hyväksi, ellei vedä paljon kaliumia ja natriumia lisänä.

Jos siellä tohtorilla käyt niin kannattaa häneltä kysellä ohjeita myös, kyllä nekin yleensä suosittelee nesteiden juomista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom