Treenimäärä ja lisäravinteet?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen jonkun aikaa sitten aloittanut salilla käymisen ja käyn 3 kertaa viikossa. Kertokaapa viisaammat millaista ohjelmaa kannattaa noudattaa treenatessa?
Esimerkiksi mitä lisäravinteita, juomaa, palauttajaa kannattaa ostaa? Olen itse alkutekijöissä "uralla" ja siksi hyvät neuvot ovat kalliit... Pituus: 167 Paino:71 Ikä:21
Kiitos vastauksista..

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Treeniohjelmia on suunnilleen yhtämonta kuin treenaajiakin, joten tyhjentävää vastausta on aika vaikea antaa.

Tärkeintä ainakin alkuun on, että kaikki lihasryhmät tulee treenattua tasapuolisesti. Tuolta löytyy valmiita ohjelmia mistä voit katella vähän suuntaa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=4734

Tai sitten voit kertoa miten nyt treenaat ja voidaan kommentoida sitä ja antaa ehdotuksia.

Lisäravinnehommissa mun mielestä asia numero 1 on, että syöt tavallista ruokaa tarpeeksi. Kunnon aamupala, 2 lämmintä ateriaa, välipalat, iltapala. Joka aterialla proteiinia (liha, kala, kana, raejuusto, rahka ym.). Vältä "huonoja" hiilihydraatteja, huonoja rasvoja (roskaruoka, rasvaiset kastikkeet ym.) ja turhaa sokeria.

Kun toi on kunnossa hanki treenin jälkeen otettava palautusjuoma. Esim. Pakkiksen verkkokaupasta kohdasta palautuminen voi valita kukkarolleen sopivan vaihtoehdon. Muuta lisäravinnetta ei mun mielestä alkuun tarvitse. Ehkä joku perus monivitamiini voi olla hyvä lisä.

Oli aika suurpiirteinen vastaus, mutta toivottavasti oli jotain apua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom