Treenikauden jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yannara
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
42
Itselläni heräsi sitten tälläinen kysymys mieleen, että pitääkö sitä sitten käydä salilla koko elämän, että pysyy kunnossa? Meinaa meikä itse luovutti, kun vuoden treenaamisen jälkeen massaa ei tullut (voimaa tuli kyl), ja sitten aloitin laiskottelukauden, niin ne voimatkin hävisi. Meinaa mulla tarkoituksena olisi ollut saada sitä massaa +10kg lisää, ja sitten siirtyä urheilueläkkeelle. Mutta kun, lähteekö ne kilot sitten yhtä nopeasti, kun jää kotiin kittaamaan kaljaa? :jahas:

Kertokaapa te kokemuksia, mitä on teijän kropalle tapahtunut kun ootte olleet tauolla...?

:kippis1:

Ei..ne lähtee nopeammin. Ei kai ny huippukuntonsa saavuttaneet ammattikeharitkaan salilla kävis jos lihat säilyis kropassa ilman mitään ponnisteluja.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
yannara sanoi:
Itselläni heräsi sitten tälläinen kysymys mieleen, että pitääkö sitä sitten käydä salilla koko elämän, että pysyy kunnossa? Meinaa meikä itse luovutti, kun vuoden treenaamisen jälkeen massaa ei tullut (voimaa tuli kyl), ja sitten aloitin laiskottelukauden, niin ne voimatkin hävisi. Meinaa mulla tarkoituksena olisi ollut saada sitä massaa +10kg lisää, ja sitten siirtyä urheilueläkkeelle. Mutta kun, lähteekö ne kilot sitten yhtä nopeasti, kun jää kotiin kittaamaan kaljaa? :jahas:

Kertokaapa te kokemuksia, mitä on teijän kropalle tapahtunut kun ootte olleet tauolla...?

:kippis1:

Aika kovat tavotteet sulla ja hurja motivaatio, kun VUODEN treenaamisen jälkeen luovutit. Vuosi on todella lyhyt aika tämän harrastuksen parissa.
Kukaan ei kasva vuodessa hurjiin mittoihin, joten siitä vain hommaa jatkamaan ja enemmän sitä kärsivällisyyttä.

Jos voimat on noussut, niin kyllähän sinne varmaan vähän lihastakin on tullut. Jatka vaan treenaamista! :thumbs:

No siis toki mä jaksaisin 2-3 vuotta salilla pyöriä, jos sitä tulosta tulisi. Mutta onko siinä sitten mitään järkeä, jos 3 vuoden "uraputken" jälkeen lopettaa salinkäynnin, niin palataan sitten taas tähän ruipelo-muotoon?

Miehen elämässä tulee joskus se vaihe, kun paino alkaa nousemaan, vaikka mitään ei tekisi. Ainevaihdunnan muutos joskus siinä 20-30 vuosien välissä. Kelasin, että kun sen vaiheen havaitsisi, niin sitten juostaan äkkiä salille, että voi ottaa muodonmuutoksesta kaikki hyöty irti.

yannara sanoi:
No siis toki mä jaksaisin 2-3 vuotta salilla pyöriä, jos sitä tulosta tulisi. Mutta onko siinä sitten mitään järkeä, jos 3 vuoden "uraputken" jälkeen lopettaa salinkäynnin, niin palataan sitten taas tähän ruipelo-muotoon?

Miehen elämässä tulee joskus se vaihe, kun paino alkaa nousemaan, vaikka mitään ei tekisi. Ainevaihdunnan muutos joskus siinä 20-30 vuosien välissä. Kelasin, että kun sen vaiheen havaitsisi, niin sitten juostaan äkkiä salille, että voi ottaa muodonmuutoksesta kaikki hyöty irti.

Jos alat tolleen kelaan niin missään ei oo mitään järkeä, kyllähän tälle tielle lähtiessä luulis jo sen tietävän että ne lihat on ansaittava ja hommia tehtävä niskalimassa. Eihän tästä kovin moni mitään rahallista palkintoa saa, mutta muuta kylläkin. Motivaatio ongelmia on varmaan kaikilla jossain vaiheessa ja miettii sitä lopettamistakin. Mut itse tätä en lopettaisi ellei loukkaantuisi niin pahasti että ei voisi enää jatkaa, kyllä treenaaminen on elämäntapa. Sitä mieltä mä olen ja jos huipulle haluaa päästä niin sinne tehdään niitä töitä vuosia ja silloinkaan mikään ei ole varmaa, liian usein kaverit lopettaa kun huomaavat kuinka rankaa tämä on ja aikaa vievää.

Joo, no siis mistään huipulle pääsemisestä ei ole puhuttekaan. Mulle riittää, kunhan saa sen painon 60kg->70kg ja vähän voimaa. Että ei ole tarkoitus toisiaan viettää salilla kaikkea vapaa-aikaa. Mutta jos saatu massa sitten katoaa nopeasti, kun lopettaa treenin, niin sitten se taitaa mun tapauksessa olla turhaa. Nyrkkeilyyn vaan :evil:

aivan, kyllä ne katoaa, mutta jos otat esim. 2 kertaa viikossa salilla, niin siinä on ainakin hyvä ylläpito, ellei muuta

Kyllähän siellä salilla käydään sen takia että:
-treenaaminen on kivaa
-salilta saa hyvän olon
-salilta saa hyvän kunnon
-salilta saa hyvän kropan
Suunnilleen vielä tässä järjestyksessä. Ei ole ikinä tullut mieleenkään että lopettaisin treenaamisen siinä vaiheessa kun kroppa alkais olla miellyttävässä kuosissa? Vaikea ymmärtää että se on voinut jollekin tulla edes mieleen... Vielä kun panostaa treenaamisen lisäksi ruokavalioon ja lepoonkin, niin siinähän alkaa olla elämäntavat niin terveelliset, ettei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista. Miksi joku ei haluaisi pyrkiä siihen??

Puhun vain omasta puolestani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mietin samoja asioita 6 vuotta sitten: olin käynyt 16. v asti salilla siten, että välillä 6 kuukautta salilla ja vuosi taukoa satunnaisin käynnein salilla, 3 kuukautta salilla ja puoli vuotta satunnaisesti jne., kunnes tajusin sen lopettaa.

Päätin, että käyn tästä edes 3 kertaa viikossa salilla. Sen jälkeen olen lomia ja sairastumisia lukuunottamatta käynyt JOKA VIIKKO 3 KERTAA SALILLA. Ja aion tätä jatkaa niin kauan kuin henki pihisee. Älkää keksikö tekosyitä treenaamatta jättämiseen, koska jonkun kuuluisuuden sanoin: Kaikka syyt jättää treenaamatta ovat tekosyitä.

Fluffy sanoi:
Kyllähän siellä salilla käydään sen takia että:
-treenaaminen on kivaa
-salilta saa hyvän olon
-salilta saa hyvän kunnon
-salilta saa hyvän kropan
Suunnilleen vielä tässä järjestyksessä. Ei ole ikinä tullut mieleenkään että lopettaisin treenaamisen siinä vaiheessa kun kroppa alkais olla miellyttävässä kuosissa? Vaikea ymmärtää että se on voinut jollekin tulla edes mieleen... Vielä kun panostaa treenaamisen lisäksi ruokavalioon ja lepoonkin, niin siinähän alkaa olla elämäntavat niin terveelliset, ettei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista. Miksi joku ei haluaisi pyrkiä siihen??

Puhun vain omasta puolestani.

Täsmälleen näin! Jonkinlainen elämäntapa tämä mullekin on, vaikka en todellakaan sen ruokavalion kassa jaksa hifistellä. Kunhan bulkilla syö yli kulutuksen ja dieetillä alle ja huolehtii että protua tulee niin pääsee jo pitkälle ja patti kasvaa.

Mä en osaisi olla ilman salia vaikka tapahtuisi niin ettei grammaakaan lihasta lähtisi ja ei grammaakaan tule läskiä jos tähän paikkaan lopettaisin.

Mä keksin hyvän keinon - jokainen mies kuulema lihoo siinä 30v ympärillä. Meen salille silloin ja käytän sen lihoamiskauden hyödyksi, että rasvat nousee yläkroppaan, eikä alakroppaan :)

Ei salillakäynti paljon vaadi ihmiseltä. 3 kertaa kun käyt viikossa niin se tekee 3 tuntia. Yhdessä viikossa on 168 tuntia. Oletetaan, että saat 8 tuntia unta per päivä. Niin sulla on vielä käytössä 110 tuntia. Ei luulisi paljon vaativan vaikka tekisi koko elämän...? Ja tämänlisäksi ruokavalio on vähintään osittain kunnossa.

Jos päätät aloittaa salillakäynnin, älä koskaan lopeta sitä kesken.

Niin se vaan on, että tämän on oltava elämäntapa. Et voi tehdä niin, että treenaat pari vuotta ja olet hyvässä kunnossa ja jätät treenaamisen siihen ja pysyt samassa kunnossa lopun ikäsi, ethän myöskään voi pitää parin kuukauden kituutusdiettiä jolla laihdutat 15 kiloa ja jatkaa sitten entisiä elämäntapoja ilman että kilot tulevat takaisin.

Tämä ei ole mikään kerta juttu, ja vuosi tässä harrastuksessa on hyvin lyhyt aika, alkua vasta koko elämän kestävässä projektissa.

Itse olin alussa jonkun vuoden treenin jälkeen puoli vuotta tekemättä mitään. Paino putosi 5 kiloa ja ulkomuoto muuttui plösöksi ja turvonneeksi :jahas: Nyt ei tulisi mieleenikään jättää treenejä ja syömisiä hunningolle koska tästä on tullut elämäntapa.

yannara sanoi:
Mä keksin hyvän keinon - jokainen mies kuulema lihoo siinä 30v ympärillä. Meen salille silloin ja käytän sen lihoamiskauden hyödyksi, että rasvat nousee yläkroppaan, eikä alakroppaan :)

:anssi: Ei liho mies eikä myöskään nainen, mikäli ei itse itseään vääränlaisilla elämäntavoilla lihota. Tuosta "jokainen lihoo kolmenkympin korvilla" on kyse tasan tarkkaan vain siitä, että siinä iässä on yleensä a)rahaa hankkia esim. auto -> arkiliikunta vähenee b)alkaa tulla perhettä -> vähemmän aikaa keskittyä omaan itseensä ja kunnon ylläpitoon. Mutta täysin mahdollista se silti on, jos yhtään viitsii keskittyä eikä heittäydy laiskuriksi.

Muutenkin tuo touhusi kuulostaa kyllä rehellisesti sanottuna todella tyhmältä, alan jopa epäillä trollia. :curs:

No mun tavoitteena oli saada lisää massaa hieman, eikä olla missään huippukunnossa elämäni loppuun asti. Jo jotenkin toi salille lähteminen vaatii multakin ponnistuksia, vaikka se onkin se 3 tuntia viikossa. Tai sanotaan näin, että se salilla käyminen ei ole niin vaikeata, mutta se ruan pakkosyönti on se, joka vie ilon pois.

Kyllähän tästä pakosti tulee jonkunlainen elämäntapa, koska vaikka ruoan suhteen kun tietää mitä epäterveellinen ruoka aiheuttaa sulle, niin ei sen jälkeen hirveesti huvita mättää mitä tahansa skeidaa sisuksiinsa.
Liikunnan kanssa sama juttu; kun eka on muutaman vuoden liikkunu säännöllisesti ja sit yhtäkkiä lopettaa niin tuntee hetkessä olevansa tosi huonokuntoseks ja epäterveeks.

Suositut

Back
Ylös Bottom