Treenikauden jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yannara
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
yannara sanoi:
No mun tavoitteena oli saada lisää massaa hieman, eikä olla missään huippukunnossa elämäni loppuun asti. Jo jotenkin toi salille lähteminen vaatii multakin ponnistuksia, vaikka se onkin se 3 tuntia viikossa. Tai sanotaan näin, että se salilla käyminen ei ole niin vaikeata, mutta se ruan pakkosyönti on se, joka vie ilon pois.

En yleensä vittuile, mutta:
a)haluat neuvoja, mutta et noudata niitä
b)"pakkosyöminen" on vastenmielistä
c)"lähdin sitten laskettelemaan"

Anteeksi nyt vain, mutta jos et ole valmis tekemään oikeasti työtä tavoitteesi eteen, niin keksi uusi tavoite. Se voisi olla vaikka se laskettelu, ja kaikki muu höntsäilyliikunta, jota ei tarvitse ottaa koskaan tosissaan.

Minusta sinä kuullostat tyyppiesimerkiltä NYKYAJAN ihmisestä, mitään ei olla valmiita tekemään, mutta kaikki pitäisi kuitenkin saada.
:david:

yannara sanoi:
Tai sanotaan näin, että se salilla käyminen ei ole niin vaikeata, mutta se ruan pakkosyönti on se, joka vie ilon pois.

Kyllähän tuo ruokailun tarkkaileminen saattaa aluksi tuntua haastavalta, tai jopa turhauttavalta, mutta kyllä tuo ajanmittaan muuttuu ns. rutiiniksi. Tässä nyt itelläni on 4.5v takana ja vasta nyt viimeisen vuoden aikana olen ruvennut katselemaan syömisiäni varsin tarkkaan. Varsinkin näin dietillä tulee katottua syömisiä jopa liiankin fanaattisesti JA TÄMÄ TAPAHTUU SIIS TÄYSIN AUTOMAATTISESTI TÄTÄ NYKYÄ!

Ja sitäpaitti, kyllä lihasta saa kasvateltua useammankin vuoden totaalisella paskaruoalla. Toki sivutuotteena kerääntyy reilusti enempi läskiä verraten "optimaaliseen" ruokavalioon, mutta niitähän tässä itsekkin nyt diettailen pois.

Eikä pitäisi heti ruveta *ittuilemaan, mutta kyllä sulla on täysin väärä laji valittuna, jos pelkkä salille lähteminen tuottaa noin paljon ongelmia. Salille pääsy odotellaan innolla. Ei sinne ole mitään asiaa, jos joutuu itsensä suorastaan PAKOTTAMAAN kerta toisensa jälkeen. Toki aina tulee päiviä, jolloin ei reenaaminen millään maistu, mutta ei näitä turhan usein ilmaannu.

Ps. Ei herneitä, tarkotuksena ei ole lannistaa, toivottavasti asenne tätä harrastusta kohtaan muuttuu palstan ansiosta :piis: :thumbs:

yannara sanoi:
-- se ruan pakkosyönti on se, joka vie ilon pois.

Arvelisin, ettet syö kovinkaan paljoa normaalisti, puolikas leipä silloin, toinen tällöin jne...

Aloita siitä, että syöt jotain koko hereillä-olo aikasi AINA kolmen tunnin välein, kun ns. syömiskehikko on rutinoitunut, on kerralla syötävän ruuan määrää helppo alkaa lisäämään hiljakseen.

Et pysty nostamaan ruuan päivittäistä inputtia hetkessä 2000 kcal:sta -> 3300-4000 kcal:iin, joten tee se vaiheittain.
Tee siitä vaikka kuukauden mittainen projekti, jolloin joka päivä syöt vähän enemmän kuin edellisenä. Voit pitää jopa syömispäiväkirjaa, jos se auttaa ylläpitämään ruokailukehitystäsi.

yannara sanoi:
No mun tavoitteena oli saada lisää massaa hieman, eikä olla missään huippukunnossa elämäni loppuun asti. Jo jotenkin toi salille lähteminen vaatii multakin ponnistuksia, vaikka se onkin se 3 tuntia viikossa. Tai sanotaan näin, että se salilla käyminen ei ole niin vaikeata, mutta se ruan pakkosyönti on se, joka vie ilon pois.

Jos painat 60kg ei sitä nyt ihmeitä tarvitse syödä..tietysti riippuu paljon liikut..

Pikkusen on yannaralla nyt asenne päi helevettiä.

"If something is hard to do, it's not worth doing." -Homer Simpson

Ps. houmeri on muuten kurko :rock:

M.O.P. sanoi:
-- "If something is hard to do, it's not worth doing." -Homer Simpson

Ps. houmeri on muuten kurko :rock:

:offtopic:

Katselin tossa kuukauden ajan noin 5 jaksoa Simpsoneita/päivä. Nykyään tulee vähän väliä mieleen "Mitä Homer sanoisi/tekisi tässä tilanteessa?"
Eli käytännössä naurahtelen itsekseni, kun tulee Homerin kommetteja kokojan mieleen...freak...

hunter killer sanoi:
En yleensä vittuile, mutta:
a)haluat neuvoja, mutta et noudata niitä
b)"pakkosyöminen" on vastenmielistä
c)"lähdin sitten laskettelemaan"

Anteeksi nyt vain, mutta jos et ole valmis tekemään oikeasti työtä tavoitteesi eteen, niin keksi uusi tavoite. Se voisi olla vaikka se laskettelu, ja kaikki muu höntsäilyliikunta, jota ei tarvitse ottaa koskaan tosissaan.

Minusta sinä kuullostat tyyppiesimerkiltä NYKYAJAN ihmisestä, mitään ei olla valmiita tekemään, mutta kaikki pitäisi kuitenkin saada.

Word. Laji vain vaihtoon, jos ei kiinnosta niin turhaan sitä itteään kiduttaa. Mutta millään treenillä et itteäs loppuiäks saa hyvää kuntoon. Kokeile vaikka kävelyä, pitää sydämen ja verenkiertoelimistön kohtuullisessa kunnossa.

EDIT: Ja mikä pakkosyönti? Mun pitäs opetella syömään vähemmän. :D Keho tottuu isoihin kaloreihin ja sillon se kans vaatii sitä itekin automaattisesti nälän muodossa. Dietillä sit kyrsiikin vähän enemmän.

GoA sanoi:
Word. Laji vain vaihtoon, jos ei kiinnosta niin turhaan sitä itteään kiduttaa. Mutta millään treenillä et itteäs loppuiäks saa hyvää kuntoon. Kokeile vaikka kävelyä, pitää sydämen ja verenkiertoelimistön kohtuullisessa kunnossa.

Amen to that. Ei se puntilla käyminen nyt mikään ainut autuaaksitekevä juttu elämässä ole. MUTTA jos haluaa lihaksikkaan, treenatunnäköisen kropan, on se melkolailla must - koko loppuelämän ajan.

Joko tai, itse valitset. Mutta molempia et voi tosiaan saada: treenattua kroppaa ja laiskaa elämää.

Jamiks sanoi:
Kyllähän tuo ruokailun tarkkaileminen saattaa aluksi tuntua haastavalta, tai jopa turhauttavalta, mutta kyllä tuo ajanmittaan muuttuu ns. rutiiniksi. Tässä nyt itelläni on 4.5v takana ja vasta nyt viimeisen vuoden aikana olen ruvennut katselemaan syömisiäni varsin tarkkaan. Varsinkin näin dietillä tulee katottua syömisiä jopa liiankin fanaattisesti JA TÄMÄ TAPAHTUU SIIS TÄYSIN AUTOMAATTISESTI TÄTÄ NYKYÄ!

Oon huomannu ihan saman, että kun yrittää karistaa kiloja pois niin tulee välillä turhankin tarkasti katsottua mitä syö. Ja muutenkin kun on ruennut salilla käymisen myötä lukenut ja saanut tietoa myös ravinnosta, niin on ruennut koko ajan oikeastaan valvomaan syömistään tarkemmin ja tarkemmin. Hyvä juttuhan se on, ettei esimerkiksi enää juuri juo limsaa tai syö karkkia sun muuta turhaa, mutta huvittaa välillä kun tulee niin tarkasti mietittyä mitä syö :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulin tälle palstalle sitten taas, kun päätin nyt maanantaina suunnata taas salille pitkästä aikaa. Mikäli minulla olisi paljon vapaa-aikaa, niin totta helvetissä vaihtaisin lajia, mutta suurin osa laijeista, mitkä minua kiinnostaa, alkavat jo iltapäivästä (itsepuolustus lajit), tai ovat liian kalliita (seinäkiipeily). Lisäksi minulla on muutakin tekemistä kun viettää kaikkea vapaa-aikaa urheilun parissa, joten sali tuntuu siinä mielessä parhaalta vaihtoehdolta, kun siinä saa olla itsensä herra - voi mennä milloin haluaa eikä maksa mitään. Tulen tänne varmaan myöhemmin itkemään, miksi ei paino nouse ja mitään ei tapahdu. Koittakaa kestää :D

Jos on tosi vaikeaa saada painoa nousemaan, kannattaa varmaan kokeilla nestemäisessä muodossa syömistä, menee paljon helpommin. Jotain pirtelöitä tekee ja juo massanlisäys- ja proteiinijauhoja. Rypsiöljystä saa myös helpolla kaloreita, puoli desiä on kai noin 350 kaloria jo.
Tuollaiset on myös todella nopeita juoda missä vaan välissä.
Jauhoja voi myös helposti ottaa mukaan minne vaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom