Treenikalenteri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja smithw
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En ainakaan löytänyt pakkis-söörtsillä enkä googlestakaan oikein tietoa aiheesta. Jos olin vain sokea, pahoittelen.

Eli usein nään kommentteja joissa suositellaan treenikalenteria, taisi olla Probody-lehdessäkin suosituksia kalenterin käytöstä.

Jos käyttäisin yksinkertaista vihko + kynä kalenteria niin miten muut olette tehneet? (En siis ole ikinä käyttänyt treenikalenteria joten olen ihan pihalla.)
Kannattaisiko laittaa ylös mittoja esim. hauiksien, rinnan ja reiden ympäryysmitat.

Ja sitten laitanko jokaisesta reenistä treenipainot ylös ja sitten yritän niitä parannella.

Ja jos netistä löytys jotain ilmaista/edullista kalenteria niin linkkiä vain.
Toisaalta niitä ei taida suomeksi olla ja mun englannilla ei paljo sovelluksia käytellä

Itse olen kolmen kuukauden ajan pitänyt "reenipäiväkirjaa" ihan kynä + vihko systeemillä. Ylös merkitty oheisella tavalla;
esim.
Penkki 2x10 ??kg
Ylätalja 5x10 ??kg
Hauis käsipainoilla 2x10 ??kg

?? -merkkien tilalle vaan painot millä reenailit ;)

Joku ton tapanen on näppärä. Eli noihin laatikoihin kirjottaa ylös aina painon jos saa nostettua vaikka kympin sarjan 5kg painavammalla kuin ennen. Ja tuotahan voi muokata miten vaan...Liikkeet, toistot jne.

10-15 toiston sarjat:

Maastaveto ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Kyykky ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Penkki ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Kulmasoutu ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Hauiskääntö ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Ranskalainen ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

jne. ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

jne.. ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

jne... ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

5-8 toiston sarjat:

Maastaveto ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Kyykky ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Penkki ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Kulmasoutu ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Hauiskääntö ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Ranskalainen ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

jne. ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

jne.. ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

jne... ___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!___!

Itse kirjottelen ihan toistot ja painon erikseen joka liikkeelle, siis tarkoitan että esim. penkin jälkeen vihossa lukee esim. "Penkki: 6x80, 6x80, 5x80". Eli en lyö lukkoon toistomääriä etukäteen, siis tietenkin mulla on ne mitä haen, mutta koska yleensähän tässä pyrkii nostaa painoa niin noita vajaita sarjojahan enimmäkseen on kunkin liikkeen viimeisessä, tai jopa toiseki viimeisessä, sarjassa.

Sitten taas kun kerran käytin parin kuukauden ajan ihan netistä poimimaa erikoisempaa ohjelmaa millilleen ohjeiden mukaisesti, niin tein ohjelman kolmesta eri päivästä ihan excel taulukot jotka sitten printtasin ja salilla aina rustasin vaan tiedot. Noihan voi vaikka liimailla tollasen vihon sisälle, A5 vihkoon menee kivasti se A4 koko aukeamalle.

Metodeja on monia, kokeile ja katsoa mikä toimii. ;)

Mutta, nussitaans nyt vähän pilkkua: Tuossa minkä laitoin, niin on toistot esimerkiksi 10-15. Eli ei niin tarkkaa. Voi vaikka yrittää pitää tavotteena sen n. 13 toistoa, mutta maailma ei kaadu jos jääkin 10-12 toistoon viimeset sarjat. Ja kun alkaa kehitys olemaan siinä vaiheessa että kaikki sarjat menee 14-15, niin painoa ensi kerralla lisää niin että saa sen 10-12 vaikka. Kunnes taaaaas kehittyy siihen että menee sen 14-15 toistoa ja lisää painoa.......jne.

Ja joo "metodeja on monia", kuten TML sanoi. Kannattaa pitää systeemi kuitenkin selkeenä ja yksinkertasena.

Suositut

Back
Ylös Bottom